Audi A4 - utelåst pga batteri

sakray
9 februari 2009 · 59 Inlägg

Sha mitt problem är att jag ej har kört min audi a4 på ca 3 mån och batteriet är tomt ... saken är den att jag kan inte byta batteri pga att jag ej kan öppna motorhuven. Senast jag öppna dörren med nyckel så lät det som dörrarna hade ett eldrivet system? är ej säker på detta då det vore puckat att ha det så .. vet att det är en dum fråga för många men de händer inget oavsätt hur mkt jag vrider på nyckeln ... ( det känns typ som jag gör inbrott i min egna bil) tongue ...  så en fråga till er som kan saker om audi tongue hur kommer jag in i den utan att förstöra nått osv ... tips uppskattas.. spydiga människor uppskattas ej. tack på förhand /Micke smile

Audi A4 (1997)
Geiros Low is a lifestyle
9 februari 2009 · 956 Inlägg

Bara att stopa i nycklen i hålet och vrida om. så ska bilen öppnas. sen är de bara att öppna motorhuven.


//En som har en audi utan batteri i just nu. tongue

Inredningsverkstaden.nu
Bilradiohuset.se
Audi A4 "Bagged" (2005)
Beeenny
9 februari 2009 · 982 Inlägg

vad är de som är puckat ? förstår inte problemet..vrid nyckeln öpnna dörren och öppna huven `?

sakray
9 februari 2009 · 59 Inlägg

Geiros skrev:
Bara att stopa i nycklen i hålet och vrida om. så ska bilen öppnas. sen är de bara att öppna motorhuven.


//En som har en audi utan batteri i just nu. tongue

ja men de funkar ej :S hantaget är löst som när bilen är låst tongue  helt knas är de

Audi A4 (1997)
sakray
9 februari 2009 · 59 Inlägg

kan vara värt att nämna att jag har ett syling alarm installerat sen jag köpte den

Audi A4 (1997)
Beeenny
9 februari 2009 · 982 Inlägg

sakray skrev:

Geiros skrev:
Bara att stopa i nycklen i hålet och vrida om. så ska bilen öppnas. sen är de bara att öppna motorhuven.


//En som har en audi utan batteri i just nu. tongue

ja men de funkar ej :S hantaget är löst som när bilen är låst tongue  helt knas är de

vrid åt andra hållet big_smile

dr-aero
9 februari 2009 · 290 Inlägg

har du prövat passagerardörren eller bakluckan?

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
9 februari 2009 · 3 404 Inlägg

Testa bagaget om det nu går att komma in i bilen därifrån, annars så ska det vara en vajer som styr huvöppningen, hitta vajern och försök dra i den så ska huven ploppa upp och du kan ladda/byta batteri

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
twin_cam Smålänning
9 februari 2009 · 7 877 Inlägg

dr-aero skrev:
har du prövat passagerardörren eller bakluckan?

Precis. Använder man aldrig låsen (vilket jag tror att du inte gör, iom att du har larm och troligen fjärr) så kärvar låsen ihop, och då kan man dra isönder saker om man plötsligt börjar använda det...

Så du får prova med de andra dörrarna..

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
daaanyy
9 februari 2009 · 670 Inlägg

En på mitt jobb hade samma problem med sin BMW E39. Han e så jävla Macgyver så han pillade loss spegelglaset och kopplade in sig på elspeglarna och matade spänning där igenom och kunde på så vis låsa upp bilen

Senast redigerat av daaanyy (9 februari 2009)

Mvh Daaanyy
enberg_187 Snabb =)
9 februari 2009 · 247 Inlägg

plocka lös sidoblinkers och ge ström genom kablarna där så kan du öppna med fjärr/nyckel..

Just real power no turbo shit =)
sakray
9 februari 2009 · 59 Inlägg

daaanyy skrev:
En på mitt jobb hade samma problem med sin BMW E39. Han e så jävla Macgyver så han pillade loss spegelglaset och kopplade in sig på elspeglarna och matade spänning där igenom och kunde på så vis låsa upp bilen

kan inte datorn gå isönder om man matar på el på fel ställen?

Audi A4 (1997)
sakray
9 februari 2009 · 59 Inlägg

enberg_187 skrev:
plocka lös sidoblinkers och ge ström genom kablarna där så kan du öppna med fjärr/nyckel..

utan att datorn pajar?

Audi A4 (1997)
Slipurson
10 februari 2009 · 34 Inlägg

dr-aero skrev:
har du prövat passagerardörren eller bakluckan?

Vet inte hur det är på A4an men på min A6a har jag inget nyckellås på passagerardörren, har nyckellås till bagaget, vilket A4an borde ha med, men det är ju en sedan så det kan bli lite tungt att ta sig genom skidluckan wink

Tror mer på det där med att köra ström (kanske inte en MASSA ampere) genom sidoblinkers eller nått så du får tillräckligt med kräm i batteriet för att låsa upp med fjärr.

Eftersom lamporna är 12V BORDE det inte vara nått som tar stryk (men vågar inte garantera nått).

kom att tänka på att här är det typ 12-15 grader kallt, det kan inte bara vara så att det mekaniska i dörren har frusit och inte följer med när du vrider nyckeln?

Senast redigerat av Slipurson (10 februari 2009)

Audi A6 1.8T "Mr. Santorini Blue" (2001)
Volkswagen Polo 1,4 tdi "JGFen" (2007)
kolvas
10 februari 2009 · 4 001 Inlägg

ifall du har dragkrok så går det att mata ström därigenom, det brukar finnas någon kabel med direktström.
Att mata ström genom en blinkers eller något lyse funkar troligtvis inte, är inte reläna dragna så kommer det ingen ström till batteriet ändå.

Jag vet inte hur det är på A4 men ifall du har ett cigarett-tändaruttag i bagagen så kan du mata ström därigenom om du får upp bagageluckan.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
kolvas
23 februari 2009 · 4 001 Inlägg

står du fortfarande ute och fryser eller har du tagit dig in i bilen?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
team_Chevy740
23 februari 2009 · 101 Inlägg

Jag vet inte hur det ser ut på en audi exakt men på dom nyare volvo bilarna på jobbet så lägger vi aldrig ström genom blinkers eller dylikt utan vi lägger oss under med en lång isolerad mejsel så man kommer åt startmotor eller generator sedan är det bara lägga ström igenom mejseln och ha hjälp att trycka på larmdosan.

Anledning att vi inte lägger ström annat än på rätt ställe är just risken med databoxar och sådant.

Xtravagant 1337
23 februari 2009 · 1 343 Inlägg

team_Chevy740 skrev:
Jag vet inte hur det ser ut på en audi exakt men på dom nyare volvo bilarna på jobbet så lägger vi aldrig ström genom blinkers eller dylikt utan vi lägger oss under med en lång isolerad mejsel så man kommer åt startmotor eller generator sedan är det bara lägga ström igenom mejseln och ha hjälp att trycka på larmdosan.

Anledning att vi inte lägger ström annat än på rätt ställe är just risken med databoxar och sådant.

Det lät sjukt farligt av så många anledningar som jag inte orkar ta upp.
Vad händer med bilen om du skulle råka röra vid med mejseln på ett ställe du inte borde???

I'm not a fighter, I'm a lover!
Mazda MX5 "NjoyDesign" (1991)
team_Chevy740
23 februari 2009 · 101 Inlägg

Xtravagant skrev:

team_Chevy740 skrev:
Jag vet inte hur det ser ut på en audi exakt men på dom nyare volvo bilarna på jobbet så lägger vi aldrig ström genom blinkers eller dylikt utan vi lägger oss under med en lång isolerad mejsel så man kommer åt startmotor eller generator sedan är det bara lägga ström igenom mejseln och ha hjälp att trycka på larmdosan.

Anledning att vi inte lägger ström annat än på rätt ställe är just risken med databoxar och sådant.

Det lät sjukt farligt av så många anledningar som jag inte orkar ta upp.
Vad händer med bilen om du skulle råka röra vid med mejseln på ett ställe du inte borde???

Varför ska du peta där du inte ska.
Är ju bara lägga den på + på startmotorn. Inte särsklit avancerat.
Så gör jag personligen och det fungerar varje gång så det är av egen erfarenhet jag rekomenderar det.

Goffen Administratör
23 februari 2009 · 2 974 Inlägg

Ja jag hade tagit domkraften och hissat bilen höger fram o sen satt plus på startmotorns + o sen jordat var som helst o låst upp bilen..... Se bara till att du inte rör solenoiden så startmotorn går runt men har du höger framhjul i luften är det inte hela världen.

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang