Åseda Gummiverkstad Förstörde Min Fälg. Hur skall jag gå till väga?

Rooth07 Lindahls Gräv AB
10 februari 2009 · 716 Inlägg

Var på Åseda gummiverkstad idag och skulle byta däck på 2 av mina Super DTM 18" Fälgar.

Dom bytte och fixade allt, så jag betalade och körde hem.
Och när jag kom hem få var ena fälgen typ förstörd.

Dom krängde däcken från baksidan av fälgen, så dom satte alltså framsidan av fälgen nedåt och klämde fast med "armarna" på maskinen, alltså 4 stycken.

Första fälgen så hade han inga plast/gummiskydd på armarna, och hjulet låste sig men plattan med armarna fortsatte snutta och det resulterade att armarna skrapade sönder den ena fälgen.

Inget som jag ärkte först, sen när han gjorde den andra fälgen så satte han dit skydden och allt blev bra.

Märkte som sagt inget där, utan när jag kom hem och kollae på fälgarna så såg jag vad som hade hänt med den ena, Det är alltså skrapat rätt mycket på ett ställe, sen är det 3 märken till , (ett märke per arm)

Så jag åkte tillbaka till dom och frågade hur dom skulle fixa detta, men dom nekade allt, dom pratade ihop sig att märkena var där redan innan, fast just den fälgen var helt felfri, men det fattade dom inte utan dom bara nekade. men jag tjatade imot och började bli riktigt förbannad.

Men dom sa bara att det var gammalt och det syntes så väl så eftersom det var smutsigt i skadorna.
Dom sa att om det hade hänt nu så hade det varit helt blankt på skadorna, men hur mycket skit är det inte i deras maskiner och fett och jävelskap. men dom fortsatte bara att neka.

Sen fick jag bara mina pengar tillbaka och jag var inte välkommen dit igen.

Så nu undrar jag om det finns något sätt att fixa så dom står för det som dom har förstört?

BOLUND bonntrimmare
10 februari 2009 · 655 Inlägg

kan tyvärr inte ge nåt tips , men fy fan  va svinigt  ! vet hur mycket dom kostar dom fälgarna

Jockefors
10 februari 2009 · 961 Inlägg

anmäl dom hos där där allmänna reklamations grejen .. stå på dig !

Pure DieselPower
Mickius
10 februari 2009 · 4 670 Inlägg

Jag skulle gå vidare med det! du har ingen bild på är rätt nytagen innan du lämnade in fälgarna?

Rooth07 Lindahls Gräv AB
10 februari 2009 · 716 Inlägg

mickius skrev:
Jag skulle gå vidare med det! du har ingen bild på är rätt nytagen innan du lämnade in fälgarna?

Var inte hur jag ska vidare bara:S

Har ju inga nya bilder precis innan det hände:S

Mickius
10 februari 2009 · 4 670 Inlägg

Rooth07 skrev:

mickius skrev:
Jag skulle gå vidare med det! du har ingen bild på är rätt nytagen innan du lämnade in fälgarna?

Var inte hur jag ska vidare bara:S

Har ju inga nya bilder precis innan det hände:S

allmänna reklamation skulle jag gå till finns lokala sådanna!

bara stå på dig! kunden har ju allid rätt du vet!

Rooth07 Lindahls Gräv AB
10 februari 2009 · 716 Inlägg

mickius skrev:

Rooth07 skrev:

mickius skrev:
Jag skulle gå vidare med det! du har ingen bild på är rätt nytagen innan du lämnade in fälgarna?

Var inte hur jag ska vidare bara:S

Har ju inga nya bilder precis innan det hände:S

allmänna reklamation skulle jag gå till finns lokala sådanna!

bara stå på dig! kunden har ju allid rätt du vet!

Jo men var hittar man dom?tongue

Och det får ju helst inte kosta något:D

Mackanol
10 februari 2009 · 2 079 Inlägg

http://www.arn.se/
Lycka till smile

Senast redigerat av Mackanol (10 februari 2009)

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Rooth07 Lindahls Gräv AB
10 februari 2009 · 716 Inlägg

Mackanol skrev:
http://www.arn.se/
Lycka till smile

Det st¨år på sidan att:

För att kunna få rätt i ett ärende vid nämnden räcker det normalt inte med bara ett påstående om att det t.ex. är fel på en vara. Om säljaren hävdar att det inte är något fel på varan måste konsumenten komma med bevisning som stöder hans uppfattning. Man brukar säga att den som påstår något också har bevisbördan för sitt påstående. Reglerna för vem som i olika situationer har bevisbördan finns inte alltid i någon lag utan har i flera fall vuxit fram i det som kallas rättspraxis, dvs. domstolarnas avgöranden i flera olika tvister.

Hur ska man kunna bevisa det då?

jojje81 George
10 februari 2009 · 1 956 Inlägg

det bästa du skulle kunna göra är att hänga ut dom på alla möjliga forum.
Det gör mer skada för dom i form av förlorade kunder än att dom ska betala för din fälg.

Du kan alltid hota med det me? smile

Gå dit och säg: Vad är värt mer? Att ni lagar min fälg eller att bli av med massa kunder för jag kommer hänga ut er!

Men det kanske inte får din fälg fixad....

Bmw e36 330 Turbo Projekt
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=316119
Det är inte farten som dödar......... Det är det plötsliga stoppet!
BMW 330 Turbo DCT "SFRO" (1996)
Opel GT "Roadster" (2008)
Rooth07 Lindahls Gräv AB
10 februari 2009 · 716 Inlägg

jojje81 skrev:
det bästa du skulle kunna göra är att hänga ut dom på alla möjliga forum.
Det gör mer skada för dom i form av förlorade kunder än att dom ska betala för din fälg.

Du kan alltid hota med det me? smile

Gå dit och säg: Vad är värt mer? Att ni lagar min fälg eller att bli av med massa kunder för jag kommer hänga ut er!

Men det kanske inte får din fälg fixad....

Jo eller så anmäler dom mig för olaga hot:P hehe

weian Concordia res parvae crescent
10 februari 2009 · 924 Inlägg

kan man inte ta upp de mä konsumentombudsmannen(långt ord) lr e ja helt ute å cyklar?
dom ska ju helt klart stå fö reparationskostnaderna(ännu ett långt ord) tycker jag.

men då vet jag de, att om ja lämnar in fälgar/bil så ska ja fota varje liten
kvadratmillimeter av fälgen/bilen så att dom inte kan lura mig om ja hittar nåt märke.

ja jobbar som bilmek, å ja har stränga krav på mig själv att inte lämna märka inne lr utanpå bilen.
de handlar ju fö fan om andras ägodelar och mitt rykte som bilmek.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
Schipperke-owner Hundägare,mc-åkare,fartgalning
10 februari 2009 · 272 Inlägg

I värsta fall går det väl att jämföra märkena med maskinen dom använde ! Borde kunna jämföras med fingeravtryck dom repor och märken som blir ! Om man vill polisanmäla .

Schipperke rules !
-Akerfeldt-
10 februari 2009 · 2 638 Inlägg

Att skrämma dem med Plus och Sverker kanske fungerar wink

Hoppas att det löser sig.

Rooth07 Lindahls Gräv AB
10 februari 2009 · 716 Inlägg

Ablazed skrev:
kan man inte ta upp de mä konsumentombudsmannen(långt ord) lr e ja helt ute å cyklar?
dom ska ju helt klart stå fö reparationskostnaderna(ännu ett långt ord) tycker jag.

men då vet jag de, att om ja lämnar in fälgar/bil så ska ja fota varje liten
kvadratmillimeter av fälgen/bilen så att dom inte kan lura mig om ja hittar nåt märke.

ja jobbar som bilmek, å ja har stränga krav på mig själv att inte lämna märka inne lr utanpå bilen.
de handlar ju fö fan om andras ägodelar och mitt rykte som bilmek.

Jo jag ska ringa dom imorgon.

Ja det verkar ju nästan som man måste fota allt:P

Rooth07 Lindahls Gräv AB
10 februari 2009 · 716 Inlägg

Schipperke-owner skrev:
I värsta fall går det väl att jämföra märkena med maskinen dom använde ! Borde kunna jämföras med fingeravtryck dom repor och märken som blir ! Om man vill polisanmäla .

Jo jag hade tänkt det, eftersom det är märken efter alpla 4 armarna så är det ju ganska lätt att bevisa:P

Rs_88 Street legend
10 februari 2009 · 191 Inlägg

hade dom gjort det på min fälg o inte tänkt ersätta det skulle jag vända upp o ner på hela jävla stället samt dom med! tycker du ska anmäla dom o se hur det går! händer inget efter det så kanske alla deras rutor råkar gå sönder på firman eller så! smile

You only get 1 finger while I'm shifting gear ;)
Saab 9-3 aero cab "Rs" (2002)
Eddie_88 Hillbilly
10 februari 2009 · 206 Inlägg

Rs_88 skrev:
hade dom gjort det på min fälg o inte tänkt ersätta det skulle jag vända upp o ner på hela jävla stället samt dom med! tycker du ska anmäla dom o se hur det går! händer inget efter det så kanske alla deras rutor råkar gå sönder på firman eller så! smile

Håller helt med, betalar dom inte så ge dom stryk o elda ner stället. Jävla idioter.


mvh

Living my life sideways!
FLindgren
10 februari 2009 · 5 089 Inlägg

riktigt dåligt utav dom att inte ersätta med en ny fälg\polera kanten. Eftersom dom missade att sätta dig skyddet från första början så är dte ju deras fel.. är väll konsumentverket som har hand om sånt?

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Rooth07 Lindahls Gräv AB
10 februari 2009 · 716 Inlägg

FLindgren skrev:
riktigt dåligt utav dom att inte ersätta med en ny fälg\polera kanten. Eftersom dom missade att sätta dig skyddet från första början så är dte ju deras fel.. är väll konsumentverket som har hand om sånt?

Jo jag ska ringa dom imon

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang