2207
Sök

Lär-dig-av-andras-misstag tråden

Darkus
27 september 2011
Och ska man inte putsa nylackad hoj med swinto som kompisen gjorde på hans brorsas ny lackade h-d.

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
28 september 2011
Darkus skrev:
Jeqpe skrev:
Mr_Aspfors skrev:

Eller så är man förbannat kaxig xD

efter att man druckit någon slags trolldryck wink

Trolldrycken hette stolthet och ilska. Men den hjälpt int mot 11 pers smile

hehe big_smile en liten skvätt vansinne och några droppar "inga gränser dryck" då hade du stått på en hög me slagskämpar som segrare big_smile kanske några nypor shaolinträning också wink

Lobster knife fight

Darkus
28 september 2011
lol Skulla int ha skada

Jeqpe skrev:
Darkus skrev:
Jeqpe skrev:

efter att man druckit någon slags trolldryck wink

Trolldrycken hette stolthet och ilska. Men den hjälpt int mot 11 pers smile

hehe big_smile en liten skvätt vansinne och några droppar "inga gränser dryck" då hade du stått på en hög me slagskämpar som segrare big_smile kanske några nypor shaolinträning också wink

Forummoderator
18 314 Inlägg
29 september 2011
SÅg det pratades om hjullager i en annan tråd. Jag bytte på en Bmw E28 i min "ungdom" Att det skulle fettas in ordentligt hade jag ingen aning om. Före internet kom... Ett finger med smörja runt om och Klart! Höll i 2-3 timmar...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

226 Inlägg
15 oktober 2011
Bensin ...... i ...... ögat .... aj...

145 744 782 965 V50

226 Inlägg
15 oktober 2011
Nibbor2 skrev:
Bensin ...... i ...... ögat .... aj...

Hände t.o.m idag.. .. yikes

145 744 782 965 V50

46 Inlägg
22 oktober 2011
lita inte på en kass handbroms när uppfarten har en liten lutning, slutar med morsan kommer in en dag och skriker om att bilen står på vägen istället

dont take your life for granted for one day it all might be over

63 Inlägg
22 oktober 2011
Försök inte rejsa med en civil bil...

537 Inlägg
22 oktober 2011
muttermaskin + biltemas fjäderspännare = jävligt dum ide. det funka jättebra tills den ena spännare släppte och jag fick fjädern i magen.

hjälpte en kompis att skruva ihop hans moppe en gång, och när vi hade satt ihop den så startade den inte varpå vi stog och kliade oss i huvve och inte fattade vad som va fel, tills vi såg att vi hade glömt att sätta på tändhatten tongue

226 Inlägg
22 oktober 2011
SAAB-Karlsson skrev:
muttermaskin + biltemas fjäderspännare = jävligt dum ide. det funka jättebra tills den ena spännare släppte och jag fick fjädern i magen.

hjälpte en kompis att skruva ihop hans moppe en gång, och när vi hade satt ihop den så startade den inte varpå vi stog och kliade oss i huvve och inte fattade vad som va fel, tills vi såg att vi hade glömt att sätta på tändhatten tongue

haha fyfan, hur gick de me fjädern..

145 744 782 965 V50

537 Inlägg
22 oktober 2011
Nibbor2 skrev:
SAAB-Karlsson skrev:

haha, fjädern klarade sig och jag skruvade inget mer den dagen, dan efter så gick jag runt i verkstan och letade efter fjäderspännaren tongue

747 Inlägg
22 oktober 2011
SAAB-Karlsson skrev:
Nibbor2 skrev:
SAAB-Karlsson skrev:

haha, fjädern klarade sig och jag skruvade inget mer den dagen, dan efter så gick jag runt i verkstan och letade efter fjäderspännaren tongue

Var det den billiga varianten dom haft ett tag eller den nyare som ska klara köras med muttermaskin, är betydligt mer robust iaf.

/ Toni Larsson

537 Inlägg
22 oktober 2011
tonimakaroni skrev:
SAAB-Karlsson skrev:
Nibbor2 skrev:

Var det den billiga varianten dom haft ett tag eller den nyare som ska klara köras med muttermaskin, är betydligt mer robust iaf.

det va en sån billig sak med 2 krokar i varje ände om du förstår vad jag menar smile

210 Inlägg
24 oktober 2011
Ska du amatörsvetsa tröskellådan så tänk på att det blir varmt och att tröskellådan inte är tom. Kabelhärvan inne i tröskellådan smälte ihop, bilbältet brann upp och sen dess har bilen stått och skrotat....

811 Inlägg
25 oktober 2011
När du renoverat en bil, kontrollera att skruvarna till huvgångjärnet inte är för långa.

När du svänger fullt och backar samtidigt som du kollar på tjejer... glöm inte bort lyktstolpen snett bakom bilen...

När du sätter i elmotor till takluckan, tänk på att skruvarna till motorn är kortare, fyra bubblor i taket.

Lägg inte mobilen på kylarplåten när du slänger igen huven.

Centrera lamellen när du bytt kopplingen så du slipper försöka få dit växellådan i onödan.

Skruva inte loss en del och blanda ihop den med den andra begagnade så du sätter dit den trasiga igen.

Eller ge bara fan i att skruva smile

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.

Nukelear Devize
1 357 Inlägg
25 oktober 2011
hehe tycker de sista du skrev lät bra haha big_smile

Lobster knife fight

Rally Mupp
300 Inlägg
25 oktober 2011
Kolla så att backen inte ligger i på automatlådan i bilen som står på tomgång, på en fyrpelarlyft,
INNAN du kliver ur den....

Se till att svänghjul och koppling sitter på plats innan du sätter dit växellådan.

Glöm inga små plastlådor i luftrenaren på rallybilen, då går den bara på tre burkar....
Senast redigerat av rallykleen (25 oktober 2011)

Dubbla Webrar är ljuv musik i mina öron!!
Projekttråd! http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 69&p=1

782 Inlägg
25 oktober 2011
håll inte emot plåten du ska borra igenom med handen ..alltså handen på baksidan smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
25 oktober 2011
bushmyra skrev:
håll inte emot plåten du ska borra igenom med handen ..alltså handen på baksidan smile

Kan fylla på med att högg inte något med en sax med handen bakom.
Har fortfarande dålig känsel i lillfingret efter ett besök från herr sax lol

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

7 486 Inlägg
25 oktober 2011
en gång för MÅNGA årsen så skulle jag kapa i en dörr med vinkelslip,, å kollade,, om jag håller så här å den hugger så kapar jag mig i handen,,, jag höll så iaf,, den högg å jag kapade mig i handen wink hehe

Sök