Lär-dig-av-andras-misstag tråden

Nybergrobin
19 januari 2012 · 2 382 Inlägg

Detta hände mig ganska precis. Var och besiktade min nya golf och fick nerslag på fjädrarna bak. Köpte kompletta fjäderben på skroten och tog hem dem i garaget.
När jag hade demonterat dem gamla så tittade jag dem nya och insåg att dem hade en del ytrost så jag slog fjäderbenet i golvet. Vad jag inte räknat med är att fjädern kan lossna.....

Edit: Jag lever iaf smile  Slog fjäderbenet i golvet bara för att "skaka av rosten"

Senast redigerat av Nybergrobin (19 januari 2012)

Slyna
20 januari 2012 · 30 Inlägg

Tappar ner oljepluggen rakt i hinken ( tillverkad i hård tjock plast som ingen magnet i världen funkar igenom) med all snuskolja när man ligger under å ska byta olja lite snabbt å smidigt.. Bara te å bita i de sura å börja gräva å rota runt. tongue Alltid lika trevligt å aldrig lär man sej heller att inte ha hinken direkt under från början..

En Annan Beräknar Framgång Genom Bakvagnens Avvikelser Från Färdriktningen
Audi Coupe (1989)
Andromeda Rumpmas
20 januari 2012 · 3 860 Inlägg

Slyna skrev:
Tappar ner oljepluggen rakt i hinken ( tillverkad i hård tjock plast som ingen magnet i världen funkar igenom) med all snuskolja när man ligger under å ska byta olja lite snabbt å smidigt.. Bara te å bita i de sura å börja gräva å rota runt. tongue Alltid lika trevligt å aldrig lär man sej heller att inte ha hinken direkt under från början..

Klassiker. Men det är enklare att ha en ny oljeplugg för 15 spänn liggandes wink

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
impresst 2fast4you
20 januari 2012 · 371 Inlägg

glöm aldrig att lägga i växel på en hanomag när du ska skruva. öppna huven o jämt när jag lyfte upp huven rulla bilen framåt o klämde fast mig mot arbetsbänken med händerna rakt upp. va bra tråkigt att stå där i 4 timmar tills nån kom o hjälpte mig. hadde inte nog stor juck muskel att ta mig därifrånsmile o varför bygga ett garaget med lutning med avloppet längst in mot väggen o bra fall

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
impresst 2fast4you
20 januari 2012 · 371 Inlägg

kom även på en till. tro inte att den nyinköpta båten är svin tung när du ska koppla av kärran från bilen. ställde mig breebent över drag stången o drog upp handtaget. pang sa det o jag fick leta efter kronjuvelerna uppe vid örsnibbarna. det visa sig att det var en 400 liter vatten som hade lagt sig längst bak eftersom jag stod i backe

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
Andromeda Rumpmas
20 januari 2012 · 3 860 Inlägg

impresst skrev:
kom även på en till. tro inte att den nyinköpta båten är svin tung när du ska koppla av kärran från bilen. ställde mig breebent över drag stången o drog upp handtaget. pang sa det o jag fick leta efter kronjuvelerna uppe vid örsnibbarna. det visa sig att det var en 400 liter vatten som hade lagt sig längst bak eftersom jag stod i backe

Jag vet att man inte ska skratta, men det hade varit en syn i bästa Charlie Chaplin-stil lol

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
granadadr
20 januari 2012 · 7 290 Inlägg

impresst skrev:
kom även på en till. tro inte att den nyinköpta båten är svin tung när du ska koppla av kärran från bilen. ställde mig breebent över drag stången o drog upp handtaget. pang sa det o jag fick leta efter kronjuvelerna uppe vid örsnibbarna. det visa sig att det var en 400 liter vatten som hade lagt sig längst bak eftersom jag stod i backe

fyyfan vad ont det ska göra smile sad

Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
impresst 2fast4you
20 januari 2012 · 371 Inlägg

granadadr skrev:

impresst skrev:
kom även på en till. tro inte att den nyinköpta båten är svin tung när du ska koppla av kärran från bilen. ställde mig breebent över drag stången o drog upp handtaget. pang sa det o jag fick leta efter kronjuvelerna uppe vid örsnibbarna. det visa sig att det var en 400 liter vatten som hade lagt sig längst bak eftersom jag stod i backe

fyyfan vad ont det ska göra smile sad

ja det kändes kan jag lova. blev helt svart för ögonen hahaha

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
freddeni
21 januari 2012 · 65 Inlägg

Håll alltid reda på vart du har låsbulten till fälgarna, Bli lite jobbigt att få loss däcken utan den, Har hänt mig å jag har fortfarande inte hitta den sad

Kolla alltid i sätet innan du sätter dig, Skulle sätta mig å tänkte inte på att jag ställt en colaflaska i sätet, Flaska jeans å kallingarna halvägs upp i röva är inte skönt hmm

Öppna alltid garagedörren när du ska starta en bil som stått stilla en vecka med nybytt avgassystem,  blir ganska konstig i huvudet av alla avgaser som sprider sig i garaget

A_Karlsson
21 januari 2012 · 537 Inlägg

freddeni skrev:
Håll alltid reda på vart du har låsbulten till fälgarna, Bli lite jobbigt att få loss däcken utan den, Har hänt mig å jag har fortfarande inte hitta den sad

Kolla alltid i sätet innan du sätter dig, Skulle sätta mig å tänkte inte på att jag ställt en colaflaska i sätet, Flaska jeans å kallingarna halvägs upp i röva är inte skönt hmm

Öppna alltid garagedörren när du ska starta en bil som stått stilla en vecka med nybytt avgassystem,  blir ganska konstig i huvudet av alla avgaser som sprider sig i garaget

jag satte mig på mina solglarögon i sommras, det tog ett tag innan jag hade riktat dom så det gick att ha dom på sig tongue

Senast redigerat av SAAB-Karlsson (21 januari 2012)

Saab 900i 2.1 16v "Accuair og900" (1992)
Andeee
21 januari 2012 · 24 Inlägg

byt aldrig växellåda på garageuppfarten, gjorde de på en bmw och tappade lådan på läppen när jag låg under och skulle trycka upp den

Volvo 855 tdi "Traktorn" (1996)
granadadr
21 januari 2012 · 7 290 Inlägg

Andeee skrev:
byt aldrig växellåda på garageuppfarten, gjorde de på en bmw och tappade lådan på läppen när jag låg under och skulle trycka upp den

man använder domkraft,, jag har bytt vxl på gräsmattan wink hade bara en skiva under domkraften sen upp med skiten smile

RD_87 Skrotsamlare
21 januari 2012 · 4 031 Inlägg

granadadr skrev:

Andeee skrev:
byt aldrig växellåda på garageuppfarten, gjorde de på en bmw och tappade lådan på läppen när jag låg under och skulle trycka upp den

man använder domkraft,, jag har bytt vxl på gräsmattan wink hade bara en skiva under domkraften sen upp med skiten smile

Fan har ni inga benmuskler? cool

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
granadadr
21 januari 2012 · 7 290 Inlägg

RD_87 skrev:

granadadr skrev:

Andeee skrev:
byt aldrig växellåda på garageuppfarten, gjorde de på en bmw och tappade lådan på läppen när jag låg under och skulle trycka upp den

man använder domkraft,, jag har bytt vxl på gräsmattan wink hade bara en skiva under domkraften sen upp med skiten smile

Fan har ni inga benmuskler? cool

näpp jag är en vek uska wink

RD_87 Skrotsamlare
21 januari 2012 · 4 031 Inlägg

granadadr skrev:

RD_87 skrev:

granadadr skrev:

man använder domkraft,, jag har bytt vxl på gräsmattan wink hade bara en skiva under domkraften sen upp med skiten smile

Fan har ni inga benmuskler? cool

näpp jag är en vek uska wink

Enda låda jag använt domkraft till är 727 automaten i Chryslern, annars brukar det gå fint med benen och ett gott humör. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
granadadr
21 januari 2012 · 7 290 Inlägg

RD_87 skrev:

granadadr skrev:

RD_87 skrev:

Fan har ni inga benmuskler? cool

näpp jag är en vek uska wink

Enda låda jag använt domkraft till är 727 automaten i Chryslern, annars brukar det gå fint med benen och ett gott humör. smile

du låter som min kompis,, han bar en motor åt mig en gång,en  ford 2,0, men var ganska slut sen,, knasskallen wink

RD_87 Skrotsamlare
21 januari 2012 · 4 031 Inlägg

granadadr skrev:

RD_87 skrev:

granadadr skrev:

näpp jag är en vek uska wink

Enda låda jag använt domkraft till är 727 automaten i Chryslern, annars brukar det gå fint med benen och ett gott humör. smile

du låter som min kompis,, han bar en motor åt mig en gång,en  ford 2,0, men var ganska slut sen,, knasskallen wink

Det har ju hänt att man underskattat vikten på saker & ting när man lossat dem....

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 januari 2012 · 13 746 Inlägg

RD_87 skrev:

granadadr skrev:

RD_87 skrev:

Enda låda jag använt domkraft till är 727 automaten i Chryslern, annars brukar det gå fint med benen och ett gott humör. smile

du låter som min kompis,, han bar en motor åt mig en gång,en  ford 2,0, men var ganska slut sen,, knasskallen wink

Det har ju hänt att man underskattat vikten på saker & ting när man lossat dem....

haha jo underskatta vikten på grejer händer jhu ibland

skulle hämta ett bromsok till en av våra bussar som skulle renoveras
såg det ligga där på bänken så jag går fram tar tag i det med ena handen och det rubba sig inte..
fick släpa ut det till bilen mer eller mindre
och det var ett bakbromsok till våran Man buss var iof rätt stort men såg inte tungt ut
tur man inte skruvade loss det för då hade jag nog gjort mig illa ganska mycket smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
NilssoN-89
21 januari 2012 · 88 Inlägg

Dra alltid åt varenda skruv till tryckplattan, slutar oftast med en icke fungerande koppling och en läckande växellåda! En jobbarkompis lyckades!
Kolla så att oljetanken där ni tömmer oljetunnorna i inte är helt överfull. Slutade med sanering av ca 50l olja på bakgården av jobbet. Jobbarkompis där med. smile

granadadr
21 januari 2012 · 7 290 Inlägg

NilssoN-89 skrev:
Dra alltid åt varenda skruv till tryckplattan, slutar oftast med en icke fungerande koppling och en läckande växellåda! En jobbarkompis lyckades!
Kolla så att oljetanken där ni tömmer oljetunnorna i inte är helt överfull. Slutade med sanering av ca 50l olja på bakgården av jobbet. Jobbarkompis där med. smile

är han en fd jobbarkompis?? tänkte mest på att firmor inte är så förtjusta i sånt wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang