Vilken lackbehandling ä bäst ditec, mr cap lr tidy car

itouch
4 mars 2009 · 1 488 Inlägg

Jill skrev:

itouch skrev:
Alla kör olika medel. Vissa är bättre, vissa är sämre.

Var nån här på garaget som en gång påpekade att Ditec har samma som....hmmm... Var det Lahega? eller någon av de mindre iaf.... Vet inte sanningen i det, men intressant iaf!

Kan mycket möjligt stämma. Nästan roligt hur mycket de döljer sina recept. På Mrcap så blandar de till en egen och säger att receptet är deras egna. Skulle inte vara helt förvånad om kända märken ligger till grund i deras skydd som ligger i en annan flaska bara smile

Bjork OEM <3
4 mars 2009 · 6 957 Inlägg

Jill skrev:

itouch skrev:
Alla kör olika medel. Vissa är bättre, vissa är sämre.

Var nån här på garaget som en gång påpekade att Ditec har samma som....hmmm... Var det Lahega? eller någon av de mindre iaf.... Vet inte sanningen i det, men intressant iaf!

Gött, Lahega är bra saker cool

OEM <3
Frosted
4 mars 2009 · 1 878 Inlägg

Mr Cap alla tider!

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
decib3L Körv
4 mars 2009 · 3 535 Inlägg

Finns ett medel som heter Cartec, och det finns fan inget bättre på marknaden som jag har sett iaf!

Truckdriving Man
Bjork OEM <3
4 mars 2009 · 6 957 Inlägg

decib3L skrev:
Finns ett medel som heter Cartec, och det finns fan inget bättre på marknaden som jag har sett iaf!

Snackar du amatör eller proffsgrejor, sånt som används på firma?

OEM <3
Fellow
4 mars 2009 · 1 581 Inlägg

Jag kommer lackbehandla efter motivlackeringen sker så känner mig lite splittrad vilka att välja. Har ditec center där jag bor men måste åka till sthlm (täby) för Mr Cap.

Mr Caps master treatment eller Ditecs helrekond plus konservering. Någon som vet pris på Mr Caps master treament? Fick pris av Ditec på 4700 kr för allt.

Senast redigerat av Fellow (4 mars 2009)

decib3L Körv
4 mars 2009 · 3 535 Inlägg

Bjork skrev:

decib3L skrev:
Finns ett medel som heter Cartec, och det finns fan inget bättre på marknaden som jag har sett iaf!

Snackar du amatör eller proffsgrejor, sånt som används på firma?

Polaren använder det på firman han jobbar. Är även typ dom enda som säljer Cartecs medel.. Så är väl antagligen därför det inte finns överallt heller.

Men resultaten jag sett är helt otroliga iaf. (Nej, jag är en opartisk åsikt).

Har själv varit med och jobbat med grejerna och även använt av andra produkter.

Truckdriving Man
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
5 mars 2009 · 4 418 Inlägg

decib3L skrev:

Bjork skrev:

decib3L skrev:
Finns ett medel som heter Cartec, och det finns fan inget bättre på marknaden som jag har sett iaf!

Snackar du amatör eller proffsgrejor, sånt som används på firma?

Polaren använder det på firman han jobbar. Är även typ dom enda som säljer Cartecs medel.. Så är väl antagligen därför det inte finns överallt heller.

Men resultaten jag sett är helt otroliga iaf. (Nej, jag är en opartisk åsikt).

Har själv varit med och jobbat med grejerna och även använt av andra produkter.

Har du lagt Ditec och Mr Cap själv så att du kan jämföra?

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
5 mars 2009 · 4 418 Inlägg

Fellow skrev:
Jag kommer lackbehandla efter motivlackeringen sker så känner mig lite splittrad vilka att välja. Har ditec center där jag bor men måste åka till sthlm (täby) för Mr Cap.

Mr Caps master treatment eller Ditecs helrekond plus konservering. Någon som vet pris på Mr Caps master treament? Fick pris av Ditec på 4700 kr för allt.

http://www.tabybilvard.se/
Fredrik är en oerhört seriös kille.

Bjork OEM <3
5 mars 2009 · 6 957 Inlägg

Jill skrev:

decib3L skrev:

Bjork skrev:

Snackar du amatör eller proffsgrejor, sånt som används på firma?

Polaren använder det på firman han jobbar. Är även typ dom enda som säljer Cartecs medel.. Så är väl antagligen därför det inte finns överallt heller.

Men resultaten jag sett är helt otroliga iaf. (Nej, jag är en opartisk åsikt).

Har själv varit med och jobbat med grejerna och även använt av andra produkter.

Har du lagt Ditec och Mr Cap själv så att du kan jämföra?

Menar du att din polare tar hjälp av vänner som absolut inte har ngn som helst utbildning i
detta? Som hjälper honom med kundbilar? Skulle blivit rätt förbannad om ja lämnat in min bil
till en firma och fått höra det...

OEM <3
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
5 mars 2009 · 4 418 Inlägg

Bjork skrev:

Jill skrev:
Har du lagt Ditec och Mr Cap själv så att du kan jämföra?

Menar du att din polare tar hjälp av vänner som absolut inte har ngn som helst utbildning i
detta? Som hjälper honom med kundbilar? Skulle blivit rätt förbannad om ja lämnat in min bil
till en firma och fått höra det...

???

itouch
5 mars 2009 · 1 488 Inlägg

Var nog inte riktat mot dig Jill utan mot decib3L. Lite felciterat från Bjork.

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
5 mars 2009 · 4 418 Inlägg

itouch skrev:
Var nog inte riktat mot dig Jill utan mot decib3L. Lite felciterat från Bjork.

Tror så oxå... Men kändes lite skumt då det inte är såå svårt att citera rätt, haha wink

Bjork OEM <3
5 mars 2009 · 6 957 Inlägg

Jill skrev:

Bjork skrev:

Jill skrev:
Har du lagt Ditec och Mr Cap själv så att du kan jämföra?

Menar du att din polare tar hjälp av vänner som absolut inte har ngn som helst utbildning i
detta? Som hjälper honom med kundbilar? Skulle blivit rätt förbannad om ja lämnat in min bil
till en firma och fått höra det...

???

Förlåt Jill roll
För lat för att klicka rätt tongue

OEM <3
Fellow
5 mars 2009 · 1 581 Inlägg

Blir Ditec för min del nu iaf. Har ett rekondcenter i norrtälje som använder sig av ditec så blir lättast för mig. Pratat en del med dem innan o dem verkar vara väldigt måna om att få min bil så fin som möjligt och få ett bra skydd på motiven.

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
5 mars 2009 · 4 418 Inlägg

Bjork skrev:
Förlåt Jill roll
För lat för att klicka rätt tongue

Det ante mig... Latmask! tongue wink

Bjork OEM <3
5 mars 2009 · 6 957 Inlägg

Jill skrev:

Bjork skrev:
Förlåt Jill roll
För lat för att klicka rätt tongue

Det ante mig... Latmask! tongue wink

Ledig idag så jag låg med laptopen i sängen tongue

OEM <3
decib3L Körv
6 mars 2009 · 3 535 Inlägg

Bjork skrev:

Jill skrev:

decib3L skrev:
Polaren använder det på firman han jobbar. Är även typ dom enda som säljer Cartecs medel.. Så är väl antagligen därför det inte finns överallt heller.

Men resultaten jag sett är helt otroliga iaf. (Nej, jag är en opartisk åsikt).

Har själv varit med och jobbat med grejerna och även använt av andra produkter.

Har du lagt Ditec och Mr Cap själv så att du kan jämföra?

Menar du att din polare tar hjälp av vänner som absolut inte har ngn som helst utbildning i
detta? Som hjälper honom med kundbilar? Skulle blivit rätt förbannad om ja lämnat in min bil
till en firma och fått höra det...

Alltså.. Jag har ju inte gjort hela jobben, jag har ju varit där för att lära mig. (Praktik var det någon som sa att det hette)

Jag har själv använt Lahega till några av mina egna bilar, och sedan använt cartec. Och det är slående skillnad.

Jag säger inte att MrCap och Ditec är sämre. Det kan jag inte svara på..

Men jag tycker däremot att Cartec är ett bra medel. Sen får ni väl tolka det hur fan ni vill

Senast redigerat av decib3L (6 mars 2009)

Truckdriving Man
perfectpolishpatrik Bilvårdsexpert
7 mars 2009 · 26 Inlägg

decib3L skrev:

Bjork skrev:

Jill skrev:

Har du lagt Ditec och Mr Cap själv så att du kan jämföra?

Menar du att din polare tar hjälp av vänner som absolut inte har ngn som helst utbildning i
detta? Som hjälper honom med kundbilar? Skulle blivit rätt förbannad om ja lämnat in min bil
till en firma och fått höra det...

Alltså.. Jag har ju inte gjort hela jobben, jag har ju varit där för att lära mig. (Praktik var det någon som sa att det hette)

Jag har själv använt Lahega till några av mina egna bilar, och sedan använt cartec. Och det är slående skillnad.

Jag säger inte att MrCap och Ditec är sämre. Det kan jag inte svara på..

Men jag tycker däremot att Cartec är ett bra medel. Sen får ni väl tolka det hur fan ni vill

Sen äre ju frågan om hur väl håller skyddet & vad kostade det m.m mycket som avgör om man skall jämföra priser m.m

Resultatet är givetvis väldigt beroende på vem som utför behandlingen.

Det vi snackar om är ju ett HANTVERK som många ofta glömmer tyvär ...

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
8 mars 2009 · 4 418 Inlägg

decib3L skrev:
Jag säger inte att MrCap och Ditec är sämre. Det kan jag inte svara på..

Men jag tycker däremot att Cartec är ett bra medel. Sen får ni väl tolka det hur fan ni vill

Då kanske du inte skulle ha skrivit första inlägger om du inte har jobbat med alla medel!

decib3L skrev:
Finns ett medel som heter Cartec, och det finns fan inget bättre på marknaden som jag har sett iaf!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang