Vilken lackbehandling ä bäst ditec, mr cap lr tidy car

Alex_Rude
17 mars 2009 · 2 Inlägg

Jobbar som bilrekondare och det lackskydd vi har heter CarBrite är ett av USAs ledande märken på lackskydd, som många säger så ligger det mycket på hur förarbetet (tvättning,lerning,polering) görs.

Har sett många ditec/mrcap lackskydd som ej har varit ordentligt utförda, men det kan bero på mycket, har bilen blivit maskin tvättad då försvinner mycket av lackskyddet, eller har den aldrig varit tvättad.
Mycket hänger på skötseln efter behandlingen.
Många tror att man inte behöver våda bilen emellan behandlingarna.
Så man kan lägga ut mycket pengar på olika behandlingar, men det hänger sen mycket på ägaren om hur bra det funkar efter behandlingen.

Jag är riktigt nöjd med CarBrite!

Våda era bilar det e bra och det uppskattas mycket när man säljer den vidare, eller byter in den på en bilfirma. Man märker direkt som bilvådare om bilen ej har varit skött ordentligt.

prytz67 galen dagdrömmare
17 mars 2009 · 21 Inlägg

vad är det som gör Carbrite så bra, (komenterar det inte då jag inte har tillräklig erfarenhet av det).
vore kul att höra lite fakta som talar för att det är bra.

den info man hittar på nätet, verkar det inte innhålla annat än vax av olika sorter.
isåfall tål det inte avfettning.
vore kul att få veta innehållet i lackskyddet smile

Senast redigerat av prytz67 (17 mars 2009)

totalt urflippad, utan någon som helst sympati för orginalåkande miljöpartister. visioner utan någon som helst verklighetsförankring.
Turbo de´e´ manligt de´ hehe
krutmats
15 oktober 2009 · 1 892 Inlägg

Jag håller med Decibel, Cartecs medel är underbara att jobba med!! rekomenderas varmt!!!

baumes
16 oktober 2009 · 36 Inlägg

auto smarts 2 komponents lackförsegling tycker jag av erfarenheter tongue

Kl0n
29 oktober 2009 · 3 Inlägg

Hej
Någon som har någon erfarenhet av lackbehandlingsfirmorna i västerås?
Har haft ditec på 1 bil sen tidigare så skulle vilja testa något annat.

De firmor som finns i Västerås är: Mr.Cap, BVS, ditec och Tefcar
Någon son har något förslag eller har testat firmorna i västerås?

Just nu ser det ut som att det blir Mr.Cap eller Tefcar.

Det som skiljer i pris just  nu på 3 bilar (Motor-, in- & utvändig tvätt + vax) + (Begbil lackskydd) + (nybil lackskydd):

Mr. Cap   7600:-
BVS        7400:-
Tefcar     7000:-

Vet att det beror mycket på vem som gör jobbet men
Vilket lackskydd ska jag välja?

/Sebbe

Senast redigerat av Kl0n (29 oktober 2009)

putsputte
6 november 2009 · 1 Inlägg

Bor du i Västerås så är Tidy Center på hälla klart bäst!

Varför tror du att polarna kallar mig som de gör?
SVAR: Alltid grym puts på bilen (skvallra inte jag putsar inte själv, bara tvättar)

MVh Putte

Senast redigerat av putsputte (6 november 2009)

Fellow
6 november 2009 · 1 581 Inlägg

Väldigt övertygande ord från någon okänd som blev medlem för att skriva den meningen utan några som helst bilder på denna "puts".

Är också ute efter en bra firma med det mest kompetenta lackskyddet ihop med en grym rekondare. Hade jag kunnat hade jag åkt till speedman och bilpedanten men ligger för långt bort:/

Senast redigerat av Fellow (6 november 2009)

Mazdakillen Motormontör
8 november 2009 · 437 Inlägg

Själv gillar jag Krontec Infinty absolut bäst.
Ger avsevärt bättre glans än DITEC och rent skyddsmässigt tycker jag att DITEC bilarna ser mera slitna ut i lacken när det är dax för återbehandling än vad Krontec behandlade bilar gör.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
rilleboy75
21 november 2009 · 3 Inlägg

Nickolaus skrev:
Hej undrar vilken lackbehandling ni tycker bäst? Ditec, mr cap lr tidycar

tycker mr.cap  men jobbet innan lackskyddet är nog det viktigaste,för hur bra bilen ska bli,  jobbat med bilvård i 15år

vectra_c
22 november 2009 · 7 Inlägg

Ditec är det enda som testats av statens provningsanstallt,varför har ingen annan vågat ställa upp på ett riktigt test,visserligen redan på 80 talet men iallafall.

BMW 520D F11 "Familjeturken" (2013)
Volvo 940 Turbo "Driftern" (1994)
BMW 325 Cab "Sommarsläden" (1994)
Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
22 november 2009 · 4 418 Inlägg

vectra_c skrev:
Ditec är det enda som testats av statens provningsanstallt,varför har ingen annan vågat ställa upp på ett riktigt test,visserligen redan på 80 talet men iallafall.

Å vad säger det om lackskyddet? Ingen Garanti för att det är bra.... Jag menar 80-talet... Välkommen till 2010, det har hänt en heeel del wink

Turbomatte Lackerare/Rekondare
22 november 2009 · 834 Inlägg

Jill skrev:

vectra_c skrev:
Ditec är det enda som testats av statens provningsanstallt,varför har ingen annan vågat ställa upp på ett riktigt test,visserligen redan på 80 talet men iallafall.

Å vad säger det om lackskyddet? Ingen Garanti för att det är bra.... Jag menar 80-talet... Välkommen till 2010, det har hänt en heeel del wink

Tyvärr så är ju dom flesta lackskydden på marknaden inte speciellt nya spec inte dom som är nämda i denna tråd, om man nu gör lite research så finner man belägg för detta.

Sen finns det fruktansvärt många lackskydd som har ett wax som grundsten dvs det är fortfarande ett vax.
Finns även fler firmor som fått ta bort sina gammla fina beprövade lackskydd för att dom har vart hälsåvådliga och isocyanathalten vart skyhöga, och har då bytt ut dessa mot waxbaserade lackskydd.

Men det absolut viktigaste är ett grundligt utfört underarbete, utan detta så spelar det ingen roll vad man lägger på, då kan ett wax stå sig bättre än de stora namnen.

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
22 november 2009 · 4 418 Inlägg

Turbomatte skrev:

Jill skrev:

vectra_c skrev:
Ditec är det enda som testats av statens provningsanstallt,varför har ingen annan vågat ställa upp på ett riktigt test,visserligen redan på 80 talet men iallafall.

Å vad säger det om lackskyddet? Ingen Garanti för att det är bra.... Jag menar 80-talet... Välkommen till 2010, det har hänt en heeel del wink

Tyvärr så är ju dom flesta lackskydden på marknaden inte speciellt nya spec inte dom som är nämda i denna tråd, om man nu gör lite research så finner man belägg för detta.

Man utvecklar ju produkter regelbundet .. Ingen vill ju stå stilla med samma innehåll som man hade för 30 år sedan, tekniken går framåt och rekondprodukterna förfinas/förbättras... smile

Turbomatte Lackerare/Rekondare
22 november 2009 · 834 Inlägg

Jill skrev:

Turbomatte skrev:

Jill skrev:

Å vad säger det om lackskyddet? Ingen Garanti för att det är bra.... Jag menar 80-talet... Välkommen till 2010, det har hänt en heeel del wink

Tyvärr så är ju dom flesta lackskydden på marknaden inte speciellt nya spec inte dom som är nämda i denna tråd, om man nu gör lite research så finner man belägg för detta.

Man utvecklar ju produkter regelbundet .. Ingen vill ju stå stilla med samma innehåll som man hade för 30 år sedan, tekniken går framåt och rekondprodukterna förfinas/förbättras... smile

Och sedan vaknade du?

Som jag tidigare sa så är de flesta skydden på marknaden fortfarande likadana som dom var för 10-20-30 år sedan, förutom vissa som blivit bortplockade pga både miljöfarligt samt hälsåvådligt innehåll.
Sedan har vi kostnaden, i slutändan handlar det om pengar, pengar som helst ska hamna i fickan och inte på utveckling, Hos vissa företag är det skrämmande och produkterna blir sämmre och hos vissa blir se bättre. Men som jag sa tidigare, de flesta står still.

Dock har kringprodukter förfinats avsevärt på senaste, tex polermedlen från 3M har förfinats avsevärt och är nu bättra än någonsin, även mycket detaljlera har blivit mycket bättre, sen finns det ju saker som har förstört mycket för oss som professionella bilvårdare, såsom ojämn kvalitet på microfiber samt allt hittepå såsom tvättvantar, mjukishinkar osv osv.

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
22 november 2009 · 4 418 Inlägg

Turbomatte skrev:

Jill skrev:

Turbomatte skrev:

Tyvärr så är ju dom flesta lackskydden på marknaden inte speciellt nya spec inte dom som är nämda i denna tråd, om man nu gör lite research så finner man belägg för detta.

Man utvecklar ju produkter regelbundet .. Ingen vill ju stå stilla med samma innehåll som man hade för 30 år sedan, tekniken går framåt och rekondprodukterna förfinas/förbättras... smile

Och sedan vaknade du?

Som jag tidigare sa så är de flesta skydden på marknaden fortfarande likadana som dom var för 10-20-30 år sedan, förutom vissa som blivit bortplockade pga både miljöfarligt samt hälsåvådligt innehåll.
Sedan har vi kostnaden, i slutändan handlar det om pengar, pengar som helst ska hamna i fickan och inte på utveckling, Hos vissa företag är det skrämmande och produkterna blir sämmre och hos vissa blir se bättre. Men som jag sa tidigare, de flesta står still.

Dock har kringprodukter förfinats avsevärt på senaste, tex polermedlen från 3M har förfinats avsevärt och är nu bättra än någonsin, även mycket detaljlera har blivit mycket bättre, sen finns det ju saker som har förstört mycket för oss som professionella bilvårdare, såsom ojämn kvalitet på microfiber samt allt hittepå såsom tvättvantar, mjukishinkar osv osv.

???

Turbomatte Lackerare/Rekondare
23 november 2009 · 834 Inlägg

Jill skrev:

Turbomatte skrev:

Jill skrev:

Man utvecklar ju produkter regelbundet .. Ingen vill ju stå stilla med samma innehåll som man hade för 30 år sedan, tekniken går framåt och rekondprodukterna förfinas/förbättras... smile

Och sedan vaknade du?

Som jag tidigare sa så är de flesta skydden på marknaden fortfarande likadana som dom var för 10-20-30 år sedan, förutom vissa som blivit bortplockade pga både miljöfarligt samt hälsåvådligt innehåll.
Sedan har vi kostnaden, i slutändan handlar det om pengar, pengar som helst ska hamna i fickan och inte på utveckling, Hos vissa företag är det skrämmande och produkterna blir sämmre och hos vissa blir se bättre. Men som jag sa tidigare, de flesta står still.

Dock har kringprodukter förfinats avsevärt på senaste, tex polermedlen från 3M har förfinats avsevärt och är nu bättra än någonsin, även mycket detaljlera har blivit mycket bättre, sen finns det ju saker som har förstört mycket för oss som professionella bilvårdare, såsom ojämn kvalitet på microfiber samt allt hittepå såsom tvättvantar, mjukishinkar osv osv.

???

!!! WTF OMG LOL haXX!?!?!

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
23 november 2009 · 4 418 Inlägg

Turbomatte skrev:
!!! WTF OMG LOL haXX!?!?!

Du vet att garaget är för oss över 18 wink

Turbomatte Lackerare/Rekondare
24 november 2009 · 834 Inlägg

Jill skrev:

Turbomatte skrev:
!!! WTF OMG LOL haXX!?!?!

Du vet att garaget är för oss över 18 wink

Jo jag vet det, vilken tur att jag är över 18 dåwink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang