2817
Sök

940 Guldboxen. Uppstartad och provkörd!

Volvo 940 Turbo -96 Bygga, utveckla och renovera.. Mål: 400-500whp

369 533 Visningar
Uppdaterades senast 5 maj 2016
548 Inlägg
24 juli 2010
Trådstartare
Marcus_89 skrev:
Tycker att du ska lacka listerna med i bilens färg, eller lacka "listerna" på stötfångarna svarta. Gött med torsen, det är bra grejer det

Kommer på 960 dörrar nästa år antagligen, därför jag inte orkat brytt mig smile Då kommer dem bli i samma färg och den lilla kromlisten i dem kommer bli svarta tror jag.

För fälgarna ska bli typ diamantsvarta sen!

Torsen verkar riktigt bra, förväntade mig inte att den skulle låsa så pass snabbt. Riktigt skön är den!

Sponsorer: Bakaxeldelar AB www.bakaxel.se

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
24 juli 2010
Drift-is-the-shit skrev:
Marcus_89 skrev:
Tycker att du ska lacka listerna med i bilens färg, eller lacka "listerna" på stötfångarna svarta. Gött med torsen, det är bra grejer det

Kommer på 960 dörrar nästa år antagligen, därför jag inte orkat brytt mig smile Då kommer dem bli i samma färg och den lilla kromlisten i dem kommer bli svarta tror jag.

För fälgarna ska bli typ diamantsvarta sen!

Torsen verkar riktigt bra, förväntade mig inte att den skulle låsa så pass snabbt. Riktigt skön är den!

Ok, låter vettigt det smile Härligt smile

548 Inlägg
5 augusti 2010
Trådstartare
Update!

Åkte o hämtade ut mina 25/30mm spacers från manton racing. Passade på o montera fälgarna!

Imorgon ska jag åka o ombesikta bilen, så imorgon blir det buskväll gissar jag på big_smile

Bjuder på en dålig bild!

http://i36.tinypic.com/2zye71i.jpg

2 419 Inlägg
6 augusti 2010
Satan va snygg den blev big_smile då vill vi se film å det också wink

548 Inlägg
6 augusti 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Satan va snygg den blev big_smile då vill vi se film å det också wink

Tackar!  Den börjar närma sig exteriört nu på utseendet big_smile

Kommer nog lite film, slänger nog på några busdäck i bak o drar ut ikväll wink

High on diesel and gasoline
368 Inlägg
548 Inlägg
22 augusti 2010
Trådstartare
Update!

Racechrono på en Nokia N81 med Hololux m1000 gps puck (jämförbart med gtech)

60 fot: 2.7s @ 48 km/h
201m: 9.67s @ 123 km/h
402m: 14.76 @ 152 km/h

Framdäck: 235/40-18
Bakdäck: 185/65-15

15 Grader utetemp, 2st i bilen, 30 liter soppa

Finns med andra ord bättre tid att hämta antagligen..
Senast redigerat av Drift-is-the-shit (22 augusti 2010)

548 Inlägg
22 augusti 2010
Trådstartare
Mog1 skrev:
blivit något bus eller? tongue

Har det verkligen! Kommer kanske lite film imorgon wink

Har passat på att köra lite 402m tider nu ikväll.. rätt nöjd!

368 Inlägg
548 Inlägg
22 augusti 2010
Trådstartare
Mog1 skrev:
Film film film! big_smile

Inte hunnit film än tyvärr...  men det ska nog bli lite bus nästa helg kanske! : )

368 Inlägg
548 Inlägg
22 augusti 2010
Trådstartare
Mog1 skrev:
Blääääää tongue haha

Haha, så kul är den nog inte o se på film wink

1 738 Inlägg
28 september 2010
Jäkligt snygg!! Jag tänkte på momentstaget, känns det någon skilldnad? har du bättre eller sämre fästa? alltså släpper han lättare? har du lite mer bilder på den, tänkte bygga en egen istället för o köpa smile

MVH

548 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
940RDALLE skrev:
Jäkligt snygg!! Jag tänkte på momentstaget, känns det någon skilldnad? har du bättre eller sämre fästa? alltså släpper han lättare? har du lite mer bilder på den, tänkte bygga en egen istället för o köpa smile

MVH

Tackar!  Börjar se ganska okej ut nu! Svårt att säga, har fel inställning på det också misstänker jag. Men just nu har jag grymt dåligt fäste på 1an (185or vinterdäck) men på 2an släpper den knappt på båda hjulen yikes

Fast jag tror det beror på att handbromsen ligger på lite också.. haha

Men tycker den beter sig riktigt stabilt i sidled, men har för mjuka dämpare i bak också så den reser sig när man drar iväg i starter och burnar/sladdar!

Gör det, finns mycket pengar att spara.  Bara bilprovningen godkänner den så. Men min sa dem inget om i alla fall!

1 738 Inlägg
29 september 2010
Drift-is-the-shit skrev:
940RDALLE skrev:

MVH

Tackar!  Börjar se ganska okej ut nu! Svårt att säga, har fel inställning på det också misstänker jag. Men just nu har jag grymt dåligt fäste på 1an (185or vinterdäck) men på 2an släpper den knappt på båda hjulen yikes

Fast jag tror det beror på att handbromsen ligger på lite också.. haha

Men tycker den beter sig riktigt stabilt i sidled, men har för mjuka dämpare i bak också så den reser sig när man drar iväg i starter och burnar/sladdar!

Gör det, finns mycket pengar att spara.  Bara bilprovningen godkänner den så. Men min sa dem inget om i alla fall!

Härligt wink du får ställa in den lite bättre smile men du bygger väll för drifting eller kör du bara rakt fram?

Ha det gött

548 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
Bygger för busåka! Men kommer pröva lite av båda nästa år tror jag! smile

1 738 Inlägg
29 september 2010
Drift-is-the-shit skrev:

De låter bra! välkomen till mantorp park o kör lite nästa år wink kanske åker om varandra på banan vem vet wink

2 419 Inlägg
29 september 2010
Smyger in en fråga, hur vet du när staget är rätt inställt? tongue

548 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
940RDALLE skrev:
Drift-is-the-shit skrev:

De låter bra! välkomen till mantorp park o kör lite nästa år wink kanske åker om varandra på banan vem vet wink

Hmm får se, man lär ta licens då i alla fall hur som helst. Känns farligt att ta ut den på bana. Är ju trots allt lite rädd om den!  Men man vet aldrig haha big_smile

548 Inlägg
29 september 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Smyger in en fråga, hur vet du när staget är rätt inställt? tongue

Max 3-4grader negativ vinkel mot kardanen ska pinjongen ha! Man kan mäta detta på en massa olika sätt.  Dock är jag ärligt talat osäker på om detta gäller när man har belastat axeln fullt eller om det gäller i nersänkt läge.

Men jag har provat mig fram, och det har blivit bättre i alla fall. Men svårt att veta som sagt, stödlagret durrar lite fortfarande dock.

Sök