fan va alla säger olika hur mycket effekt man kan ta ut med originalgrejer,fast de är väl mer förstå sig påare som inte ens har haft en blocknyckel i handen än vad de finns människor med riktig kunskap här =3
Det är så mycket som styr effekten, givetvis kan man plocka mycket effekt. Frågan är väl mest hållbarhet. Jag ligger nog och nosar på gränsen.
Samtidigt har jag fått ner cylindertrycket rätt rejält så troligtvis mår den bättre av den här setupen än förra..
Börjar riva lite inför besiktningen. Misstänker att den inte går igenom med lastbilsturbo
OM den går igenom, vilket den alltid brukar göra. Så ska jag slänga dit grejorna igen och montera Alu ic'n mest schyssta tryckrör som inte läcker något. Skillnad? Antagligen.
va på vakt, en här på g.org fick en 2a på att han hade en eftermarknads btr, måste återställas
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
hur har du gjort för att se bränsletrycket? funderar sj på och köpa de kittet o använda då man kunde ställa bränsletrycket riktigt bra
Sitter en mätare på mellan btr och matningen. Köpte en kvalitets mätare på slangservice i uppsala. Glycerinfylld. Ställde bränsletrycket på tomgång och kollar av med bredbandslambdan.
va på vakt, en här på g.org fick en 2a på att han hade en eftermarknads btr, måste återställas
Låter hårt, men den rullar alltid genom besiktningen så fint när jag har den "lilla" setupen. Är inte speciellt orolig i övrigt. Men tror de kan bli lite grinigt med just lastbilsturbon och grenröret..
Låter hårt, men den rullar alltid genom besiktningen så fint när jag har den "lilla" setupen. Är inte speciellt orolig i övrigt. Men tror de kan bli lite grinigt med just lastbilsturbon och grenröret..
går ju alltid och få den gå skit innan så den inte laddar nått alls typ
men de blir säkert sura med tanke på storleken
Jo, jag ställde ner laddet förut. Men i år kör jag in med grundladd på 0.8bar. Vilket bör ligga på en 250hk i motorn med lilla turbon.
Det är ju som sagt att det inte är orginal och väldigt iögonfallande, är väl därför man har svårt att få igenom. Egentligen får ju ingenting bytas ut. Visserligen är inte 940in helbilsgodkänd.
men de blir säkert sura med tanke på storleken
Jo, jag ställde ner laddet förut. Men i år kör jag in med grundladd på 0.8bar. Vilket bör ligga på en 250hk i motorn med lilla turbon.
Det är ju som sagt att det inte är orginal och väldigt iögonfallande, är väl därför man har svårt att få igenom. Egentligen får ju ingenting bytas ut. Visserligen är inte 940in helbilsgodkänd.
beror lite på vad man får för surgubbe. 940in jag hade för 300 år sen gick igenom med 1.3 bars laddtryck varje år. de gnällde inte på nått alls förutom 1 gång när avgasvärderna va helt åt helvete.
beror lite på vad man får för surgubbe. 940in jag hade för 300 år sen gick igenom med 1.3 bars laddtryck varje år. de gnällde inte på nått alls förutom 1 gång när avgasvärderna va helt åt helvete.
Givetvis, men man väljer fredagar att besikta på och bemöter dem riktigt trevligt, det brukar gå långt känns de som. Åkte till och med och besikta utan regskylten i fram.
Det var inte så populärt men dem var inte mer kritiska till bilen för det (vilket dem inte ska vara heller)
Som sagt, besiktningen blir nog inga större bekymmer, det jag brukar va mest rädd för är ojämn bromsverkan då bilen står alltid 5 månader stilla nästan.
hur har du gjort för att se bränsletrycket? funderar sj på och köpa de kittet o använda då man kunde ställa bränsletrycket riktigt bra
Sitter en mätare på mellan btr och matningen. Köpte en kvalitets mätare på slangservice i uppsala. Glycerinfylld. Ställde bränsletrycket på tomgång och kollar av med bredbandslambdan.
Har du en bra bild på installationen? labbade du inte med spridare o sånt förut med?
Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
trycker du inte ihop bromsoken inför vinter förv.?
Nej, står ju inne och kör inget i salt eller något. Så brukar klara sig rätt bra. Har gjort det 2ggr i rad i alla fall. Men något kärvande bromsok är väl ingen omöjlighet.