Kabel i 240 vet ej vart den ska..

Ges
17 februari 2009 · 81 Inlägg

Bakom vänster skärm mot brandväggen kommer det ut en röd kabel, lite tjockare än vanliga kablar,vart ska den sitta?? ingen som vet så får jag ta en bild imorrn!!??

Senast redigerat av Ges (17 februari 2009)

FLindgren
17 februari 2009 · 5 089 Inlägg

Är det något i bilen som inte funkar? Bilen har säkert haft många ägare så det kan vart många fuldragningar till olika elektriska makapärer

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Amazon_123GT Driifter;)
17 februari 2009 · 1 630 Inlägg

är den klippt lr vad är de för något i änden på den?

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
Ges
17 februari 2009 · 81 Inlägg

tror det är orginal för den kommer ut från orginalhärvan,den är ej klippt utan det sitter en sko på den eller va det heter.
bilen startar inte efter motorbyte,ingen gnista??

Rooth07 Lindahls Gräv AB
17 februari 2009 · 716 Inlägg

Kanske ska till rändspolen då med andra ord?

Drönirettab
17 februari 2009 · 21 761 Inlägg

Ges skrev:
Bakom vänster skärm mot brandväggen kommer det ut en röd kabel, lite tjockare än vanliga kablar,vart ska den sitta?? ingen som vet så får jag ta en bild imorrn!!??

Vilken årsmodell, -91?

Ges
17 februari 2009 · 81 Inlägg

91 ja

Drönirettab
17 februari 2009 · 21 761 Inlägg

Den enda kabel jag kan komma på är i så fall den som ska gå till hängsäkringen för pumpreläts huvudpluskabel, fast den säkringen finns väl bara på LH2.2 har jag för mig. Är inte säker.

Ges
17 februari 2009 · 81 Inlägg

min måste väll ha lh 2,4

Drönirettab
17 februari 2009 · 21 761 Inlägg

På både LH2.4 och 3.1 så verkar den säkringen inte finnas, åtminstone inte enligt elschemat i Haynes. Hur det stämmer med verkligheten vet jag tyvärr inte.

Ges
17 februari 2009 · 81 Inlägg

Drönirettab skrev:
Den enda kabel jag kan komma på är i så fall den som ska gå till hängsäkringen för pumpreläts huvudpluskabel, fast den säkringen finns väl bara på LH2.2 har jag för mig. Är inte säker.

Var sitter hängsäkringen??hur ser den ut??

Drönirettab
17 februari 2009 · 21 761 Inlägg

Jag kan bara utgå ifrån bilder ur Haynes och enligt den så ska säkringen sitta på metallskenan vid tändspolen, omkring vänster stötdämpartorn alltså. Flatstiftsäkring tydligen.

Ges
17 februari 2009 · 81 Inlägg

Låter ju rimligt, då kanske jag har lh2,2, och isåfall har jag nog sätt svänghjulet fel för det ska väll inte sitta likadant till 2,2 och 2,4 eller???
eller har 2,2 svänghjulsgivare?

Hilmer
17 februari 2009 · 1 777 Inlägg

LH 2.4 har svänghjulsgivare och då måste svänghjulet sitta rätt monterat, om det är en -91a så är det 2.4 som gäller.
Den röda kabeln som nämns vill jag minnas används då man kopplar in "datorn", kan vara en kvarleva från de tidigare årsmodellerna då jag är inte helt säker på om den används på de nyare modellerna nämligen.
Det enda man kunde utläsa då man "kopplade upp sig" var väl varvtalet om jag inte har fel för mig.

BOLUND bonntrimmare
17 februari 2009 · 655 Inlägg

de e ju en rätt tjock röd kabel som går till generatorn tongue lr startmotorn tongue

MICKEHEHE HEHE
17 februari 2009 · 156 Inlägg

Startmotorn skulle jag tro smile Är det en kabelsko som man får en skruv igenom? eller är det en sån man pluggar in i en annan sko?

Tottis_vbg
17 februari 2009 ·

där sitter ju en svart liten kabelhållare på vänster sida framför fjädertornet med pluskablar. det e inte där den ska i. en kompis hade problem med att det inte fanns gnista eller att soppapumpen gick efter dom snott batteriet i hans bil å då va det en av dom kablarna. vet inte om den kan gå till boxen eller nått relä. räcker kablen dit fram??

Senast redigerat av Tottis_vbg (18 februari 2009)

Ges
18 februari 2009 · 81 Inlägg

Tottis_vbg skrev:
där sitter ju en svart liten kabelhållare på vänster sida framför fjädertornet med pluskablar. det e inte där den ska i. en kompis hade problem med att det inte fanns gnista eller att soppapumpen gick efter dom snott batteriet i hans bil å då va det en av dom kablarna. vet inte om den kan gå till boxen eller nått relä. räcker kablen dit fram??

Räcker fram till batterit ungefär!

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
18 februari 2009 · 6 473 Inlägg

kan det inte vara pluskabeln som går bak till bagaget som man kan använda som laddningskabel till husvagnar eller till släpvagnar med elbroms? kolla under bagagerumsmattan om du har andra ändan där...

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Ges
18 februari 2009 · 81 Inlägg

En annan fråga!!?
jag har lådan med överväxel det sitter en rund liten sak längst bak (stor som en hyllsnyckel till tändstitf)
den ska ha ström och där saknas en av kablarna tror det är jord som sitter nu!
Va gör den mackapären:/
Den kabeln jag ej vet vart den ska i motorrummet ,tror jag inte räcker ner till växellådan!
men ska kollas under dagen!!

Senast redigerat av Ges (18 februari 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang