Veva ner miltalet?(volvo 740)

gonate Byggare bob
24 februari 2009 · 173 Inlägg

Hur gör man...?
Är väl inte olagligt om man gör det för sig själv..? alltså inte säljer den neddragen eller besiktar den så?

DaAddez Volvofreak
24 februari 2009 · 356 Inlägg

Idiot!

// Andreas
S40N T5-04
viGGe- Tyskstükare!
24 februari 2009 · 225 Inlägg

gonate skrev:
Hur gör man...?
Är väl inte olagligt om man gör det för sig själv..? alltså inte säljer den neddragen eller besiktar den så?

Varför skulle man vilja dra ner miltalet på bilen?
Enda syftet jag kan komma på är för att lura köpare av bilen eller besiktningen? hmm

Wanegardh Asgammal medlem.
24 februari 2009 · 2 246 Inlägg

gonate skrev:
Hur gör man...?
Är väl inte olagligt om man gör det för sig själv..? alltså inte säljer den neddragen eller besiktar den så?

nä det är inte olagligt och det är okey att besiktiga den

Squadron
24 februari 2009 · 1 833 Inlägg

På med borrmaskin! big_smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Dubs I got Dubs!
24 februari 2009 · 2 423 Inlägg

du tjänar inget på o skruva bak mätarn på en 740 ändå.

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
FreddeK
24 februari 2009 ·

att ens våga fråga!

Hakan_J
24 februari 2009 · 380 Inlägg

gonate skrev:
Hur gör man...?
Är väl inte olagligt om man gör det för sig själv..? alltså inte säljer den neddragen eller besiktar den så?

Vet inte om det är lagligt,men vad är då syftet om inte för att sälja det ???

sallstrom
24 februari 2009 · 38 Inlägg

Vad är det för mening med att dra ner milen i sånna fall?!

Volvo 850 2.5 "Smurfen" (1997)
axelj Assumption is the mother of all fuck ups!
24 februari 2009 · 764 Inlägg

Det ska du ge fan i

Jag kan ärligt talat inte se en enda anledning till att dra ner miltalen "för sin egen skull"

En fråga. Har du lust att bli lurad av folk som skruvat ner miltalet på sin bil nästa gång du köper?
Ett tips. Kolla vv.se på din bil, där står hur långt den hade gått förra besiktningen. Lär bli bra pinsamt om någon märker det!

krello_740
24 februari 2009 · 38 Inlägg

Som sagt vad är anledningen till att göra det isåfall?

Har det inte varit ett antal trådar om detta den sista tiden eller har jag fattat fel?

Volvo 740 "T5" (1988)
Guustafsson Gangstuh
24 februari 2009 · 122 Inlägg

axelj skrev:
Det ska du ge fan i

Jag kan ärligt talat inte se en enda anledning till att dra ner miltalen "för sin egen skull"

En fråga. Har du lust att bli lurad av folk som skruvat ner miltalet på sin bil nästa gång du köper?
Ett tips. Kolla vv.se på din bil, där står hur långt den hade gått förra besiktningen. Lär bli bra pinsamt om någon märker det!

Han har kanske bytat mätare o bilen har gått mindre än mätaren?! fan va ni e snabba på att klanka ner på folk!

axelj Assumption is the mother of all fuck ups!
24 februari 2009 · 764 Inlägg

Guustafsson skrev:

axelj skrev:
Det ska du ge fan i

Jag kan ärligt talat inte se en enda anledning till att dra ner miltalen "för sin egen skull"

En fråga. Har du lust att bli lurad av folk som skruvat ner miltalet på sin bil nästa gång du köper?
Ett tips. Kolla vv.se på din bil, där står hur långt den hade gått förra besiktningen. Lär bli bra pinsamt om någon märker det!

Han har kanske bytat mätare o bilen har gått mindre än mätaren?! fan va ni e snabba på att klanka ner på folk!

gonate skrev:
Är väl inte olagligt om man gör det för sig själv..? alltså inte säljer den neddragen eller besiktar den så?

Skulle inte tro det va?

Guustafsson Gangstuh
24 februari 2009 · 122 Inlägg

axelj skrev:

Guustafsson skrev:

axelj skrev:
Det ska du ge fan i

Jag kan ärligt talat inte se en enda anledning till att dra ner miltalen "för sin egen skull"

En fråga. Har du lust att bli lurad av folk som skruvat ner miltalet på sin bil nästa gång du köper?
Ett tips. Kolla vv.se på din bil, där står hur långt den hade gått förra besiktningen. Lär bli bra pinsamt om någon märker det!

Han har kanske bytat mätare o bilen har gått mindre än mätaren?! fan va ni e snabba på att klanka ner på folk!

gonate skrev:
Är väl inte olagligt om man gör det för sig själv..? alltså inte säljer den neddragen eller besiktar den så?

Skulle inte tro det va?

du e fan kassare än en bränd säkring! bara ge upp

Tom Darth Vader
24 februari 2009 · 1 644 Inlägg

För att gå "Reko-vägen" så byter man väl i.s.f. mätarhus... Men allt går att se på tidigare besiktningsprotokoll.

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
gonate Byggare bob
24 februari 2009 · 173 Inlägg

1. jag tänker dra upp det vi EVENTÚELL försäljning men den kommer troligen skrotas i mitt ägo
2. den är redan köpt
3. den enda jag vill lura är polarna som snackar skit... skrattar bäst som skrattar sist...
4. var köper man saltsyra då om ni inte kan berätta hur man gör..
(polaren är wannabebilmek och bildåre tror han äger mig i sina saabar nu har jag fått årets pris för den och vill inte skämmas ändå....)

mrbuggy Entreprenör
24 februari 2009 · 1 784 Inlägg

Koppla 220 Volt till den så syns de ingenting sen...lol

Volvo_Mannen Volvoskadad
24 februari 2009 · 6 017 Inlägg

axelj skrev:
Jag kan ärligt talat inte se en enda anledning till att dra ner miltalen "för sin egen skull"

Jodå, har planer på att nollställa mätaren på mitt projekt som drar igång nästa garageperiod. Bilen börjar ju sitt "nya" liv ju tongue

Jonas
KimpaaBooY
24 februari 2009 · 378 Inlägg

Tycker det är en helt onödig åtgärd, då det är väldigt lätt bli bekväm när det är dags att sälja.
Tycker det är skamligt ändra mätaren.

// KimpaaBooY
mrbuggy Entreprenör
24 februari 2009 · 1 784 Inlägg

De här blir bara värre å värre...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang