3858
Sök

Bilspelet Gran Turismo Tråden; Officiel trailer till GT 5 finns i tråden!!

102 Inlägg
24 oktober 2011
s12 skrev:
Boijee : Vad heter du på PSN ? Så att jag kan lägga till dig. smile

sök efter det: Boije

“A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
24 oktober 2011
Bullet--- : Vad heter du på PSN ? Så att jag kan lägga till dig.  wink

Nissan Silvia

102 Inlägg
25 oktober 2011
Bullet--- skrev:
Boijee skrev:
Bullet--- skrev:

haha, tdu2 såldes snabbt efter det inköptes, rätt så besviken på det spelet tongue

Köpte det billigt och ska testa och se vad jag tycker om det, dock kul online läge att amn kan köra i frivärld smile

Jo oförsig, kul med öppen värld. smile

Lite kul med att man kan cabba upp och ner på bilar och använda blinkers och lite sådana roligheter wink

“A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.”

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
26 oktober 2011
JoeyJ skrev:
s12 skrev:
Jag provade i går kväll att drifta med Nissan C-WEST RAZO SILVIA '01. Gick inget alls bra. Vilken besvikelse ! Gick bra att köra runt banan. Så de va bara för mig att byta bil igen.

det gjorde faktiskt ganska mycket att ändra lite på diffen, sänkte initial tourqe litegrann då gick det bättre
dock lite klen kanske när man är van vid att bränna runt med 7-900hk (:

När jag skrev så mycket dårligt om Nissan C-WEST RAZO SILVIA (JGTC) '01 här på Gran Turismo tråden. Så va jag tvungen att skriva en blogg om de på min Gran Turismo blogg. Läs den om du vill .....   ?

Nissan Silvia

502 Inlägg
26 oktober 2011
ja däcken har ju viss betydelse när man sladdar (: kommer inte ihåg vilka däck jag körde på, blev nog comfort soft i slutändan pga den "låga" effekten

såg att du testat Amuse Carbon R också, har för mig att det är den som har alldeles för mycket camber bak original för att den ska vara trevlig att drifta med (enligt mig)
Senast redigerat av JoeyJ (26 oktober 2011)

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
27 oktober 2011
JoeyJ skrev:
ja däcken har ju viss betydelse när man sladdar (: kommer inte ihåg vilka däck jag körde på, blev nog comfort soft i slutändan pga den "låga" effekten

såg att du testat Amuse Carbon R också, har för mig att det är den som har alldeles för mycket camber bak original för att den ska vara trevlig att drifta med (enligt mig)

Kan man inte ändra camber bak på Amuse Carbon R på settings ? Jag har för mig att man kan göra en sån inställing ? Om man kan ändra om de så blir nog Amuse Carbon R riktig trevlig å drifta med tror jag tongue

Nissan Silvia

502 Inlägg
27 oktober 2011
jo jag menade det att efter man ändrade inställningarna blev den mycket trevligare att drifta med, om det nu va den bilen jag tänkte på

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
27 oktober 2011
JoeyJ skrev:
jo jag menade det att efter man ändrade inställningarna blev den mycket trevligare att drifta med, om det nu va den bilen jag tänkte på

Jo vi syftade på samma bil.

Nissan Silvia

Meldem
4 137 Inlägg
27 oktober 2011
Hur ofta updateras "Online Car Dealership"? Jag har tittat 3dagar i rad, inte updaterats.
Sen har jag väntat 2-3veckor på att "Seasonal Events" ska updateras och en drift event ska visa sig ! hmm

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
27 oktober 2011
TouchOfRed : Vad heter du på PSN ? Så att jag kan lägga till dig.  smile

Nissan Silvia

Meldem
4 137 Inlägg
27 oktober 2011
s12 skrev:
TouchOfRed : Vad heter du på PSN ? Så att jag kan lägga till dig.  smile

Shroomed9192 smile

106 Inlägg
27 oktober 2011
TouchOfRed skrev:
Hur ofta updateras "Online Car Dealership"? Jag har tittat 3dagar i rad, inte updaterats.
Sen har jag väntat 2-3veckor på att "Seasonal Events" ska updateras och en drift event ska visa sig ! hmm

OCD uppdateras varannan torsdag och SE varje torsdag.

Meldem
4 137 Inlägg
27 oktober 2011
LumiLicious skrev:
TouchOfRed skrev:

OCD uppdateras varannan torsdag och SE varje torsdag.

Ah smile finns det några drifting events? jag är lirar dirt 3 atm tongue

Meldem
4 137 Inlägg
27 oktober 2011
Nån som är sugen på att göra en Server och drifta lite? smile

Med lem
475 Inlägg
27 oktober 2011
någon mer än jag som får error när dom uppdaterar idag?... försöker för 5e gången nu och det är jävligt irriterande

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
27 oktober 2011
TouchOfRed skrev:

Vi kan drifta ! Jag lägger till dig nu wink

Nissan Silvia

Meldem
4 137 Inlägg
27 oktober 2011
s12 skrev:
TouchOfRed skrev:

Ska bah duscha

502 Inlägg
27 oktober 2011
s12, (visst är det du som är gtsweden)

vad jag menade med bilder va att man sparar reprisen och sen när man kollar på den så kan man spara bilder..

om du är inne på GT Mode så finns det en ikon som ser ut som en videokamera, replay theater, där sparad alla repriser

då medan man kollar på en repris så kan man pausa och gå in i ett fotoläge "photo mode"
där kan man vrida och vända på kameran hur man vill och ta bilder som sparas i ett "photo album" som också ligger i GT Mode

där kan man i sin tur välja sin bild, trycka trekant och välja "export to XMB photo menu"
då kan man hitta bilderna i photomappen i menyn på ps3an, och då kan man föra över dem till ett usbminne och så har man dem på datorn sen (:

låter krångligt XD
ska se om jag kan hitta nån bra bild från när vi körde, ska se om jag har lite tid imorn (:
Senast redigerat av JoeyJ (27 oktober 2011)

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
28 oktober 2011
JoeyJ skrev:
s12, (visst är det du som är gtsweden)

vad jag menade med bilder va att man sparar reprisen och sen när man kollar på den så kan man spara bilder..

om du är inne på GT Mode så finns det en ikon som ser ut som en videokamera, replay theater, där sparad alla repriser

då medan man kollar på en repris så kan man pausa och gå in i ett fotoläge "photo mode"
där kan man vrida och vända på kameran hur man vill och ta bilder som sparas i ett "photo album" som också ligger i GT Mode

där kan man i sin tur välja sin bild, trycka trekant och välja "export to XMB photo menu"
då kan man hitta bilderna i photomappen i menyn på ps3an, och då kan man föra över dem till ett usbminne och så har man dem på datorn sen (:

låter krångligt XD
ska se om jag kan hitta nån bra bild från när vi körde, ska se om jag har lite tid imorn (:

Jo jag heter gtsweden big_smile Oj de va mycket att lära sig på en å samma gång. Tack ! Jag ska försöka att lära mig med allt som du har skrivit nu. mvh   smile

Nissan Silvia

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
28 oktober 2011
TouchOfRed skrev:
s12 skrev:
TouchOfRed skrev:

Ska bah duscha

De gick inget bra för mig att Drifta med dom två Nissan Skyline som jag körde   lol    cool

Nissan Silvia

Sök