100 000 registrerande medlemmar

Freddye
4 mars 2009 · 391 Inlägg

congrats !

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
4 mars 2009 · 946 Inlägg

chrizz skrev:

Dave_C70 skrev:

chrizz skrev:

Så tillvida man inte noterar maxvärdet från dag till dag så blir det nog svårt att få en klar uppfattning. Jag har noterat max online besökare för varje dag i några år nu, och snittet över 2008 är betydligt högre än 2007 kan jag lova. Det betyder dock inte att just den siffran går hand i hand med antalet medlemmar, utan snarare antal unika besökare i veckan och kanske sidvisningar.

"Besökare just nu" inkluderar både inloggade och besökare (ej inloggade) och kan alltså inte jämföras rakt av med antalet medlemmar.

Mvh

Jo, visst kan snittet vara högre, det betvivlar jag absolut inte. Men faktum att maxvärdet inte har tangnerats en enda gång sen i maj i fjol kvarstår... Nu har inte jag kollat upp antalet besökare/dag (inloggade och gäster separerade) under perioden, men jag tänkte jag skulle börja med det nu, helt för min egna skull alltså. smile

När man kollar under den specifierade statistiken visar det sig i skrivande stund att det är 2.802 besökare just nu, varav 1.129 är medlemmar och 1.573 är gäster. Det betyder att ca 1% av garaget.org:s medlemmar är online. Som sagt så har jag ju inte tillgång till mer detaljerad statistik än så, men av eget intresse ska jag ha lite fortsatt koll på siffrorna. smile

Vill än en gång påminna om att jag inte på något sätt motarbetar sidan eller är allmänt bitter, vill bara lyfta frågan. Med förhoppning på att garaget.org fortsätter att utvecklas! smile

MVH

Jag tycker inte att det behöver vara konstigt att det inte tangerats (än ska påpekas!). Maxvärdet kan ju bero på tillfälliga omständigheter just då t.ex. och då kan det vara svårslaget på ett tag. Det man behöver är max online varje dag över 2007 och 2008 i samma graf. Kurvorna bör se ungefär likadana ut men 2008-kurvan bör då ligga över 2007.

Jag tror att du får svårt att plocka ut något nyttigt om du inte sitter online dygnet runt och noterar, men hojta till över PM om du drar några slutsatser. Alltid skoj att höra smile

Mvh

Jo, klart att peakar kan ha sina olika orsaker och visst är det med kurvorna riktigt, men det jag reagarer på är som sagt antalet besökare/användare/konton... Det är det jag tycker är konstigt - att antalet konton online samtidigt inte har tangerats sen i maj i fjol. Men, men...

Nej, klart man inte kan göra en konkret och rättvisande undersökning baserat på de få fakta jag kan få fram via sidan, men som sagt för egen del kan det vara intressant att bara se då och då hur statistiken förändras. Självklart hör jag av mig om jag kommer fram till nåt. wink

MVH

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
decib3L Körv
4 mars 2009 · 3 535 Inlägg

Dave_C70 skrev:

chrizz skrev:

Dave_C70 skrev:

Jo, visst kan snittet vara högre, det betvivlar jag absolut inte. Men faktum att maxvärdet inte har tangnerats en enda gång sen i maj i fjol kvarstår... Nu har inte jag kollat upp antalet besökare/dag (inloggade och gäster separerade) under perioden, men jag tänkte jag skulle börja med det nu, helt för min egna skull alltså. smile

När man kollar under den specifierade statistiken visar det sig i skrivande stund att det är 2.802 besökare just nu, varav 1.129 är medlemmar och 1.573 är gäster. Det betyder att ca 1% av garaget.org:s medlemmar är online. Som sagt så har jag ju inte tillgång till mer detaljerad statistik än så, men av eget intresse ska jag ha lite fortsatt koll på siffrorna. smile

Vill än en gång påminna om att jag inte på något sätt motarbetar sidan eller är allmänt bitter, vill bara lyfta frågan. Med förhoppning på att garaget.org fortsätter att utvecklas! smile

MVH

Jag tycker inte att det behöver vara konstigt att det inte tangerats (än ska påpekas!). Maxvärdet kan ju bero på tillfälliga omständigheter just då t.ex. och då kan det vara svårslaget på ett tag. Det man behöver är max online varje dag över 2007 och 2008 i samma graf. Kurvorna bör se ungefär likadana ut men 2008-kurvan bör då ligga över 2007.

Jag tror att du får svårt att plocka ut något nyttigt om du inte sitter online dygnet runt och noterar, men hojta till över PM om du drar några slutsatser. Alltid skoj att höra smile

Mvh

Jo, klart att peakar kan ha sina olika orsaker och visst är det med kurvorna riktigt, men det jag reagarer på är som sagt antalet besökare/användare/konton... Det är det jag tycker är konstigt - att antalet konton online samtidigt inte har tangerats sen i maj i fjol. Men, men...

Nej, klart man inte kan göra en konkret och rättvisande undersökning baserat på de få fakta jag kan få fram via sidan, men som sagt för egen del kan det vara intressant att bara se då och då hur statistiken förändras. Självklart hör jag av mig om jag kommer fram till nåt. wink

MVH

Du får även ha med i beräkningen att det är lågkonjuktur, och folks bilintresse har förmodligen blivit lägre sen den dagen i maj 2008.
Jag personligen har nästan tappat intresse helt för t.ex. billjud pga. att jag till exempel inte har en krona till övers för sånt.
Denna förbannade lågkonjuktur har verkligen satt sina spår. För några år sen kunde vi knappt stava till ordet "konjuktur". Men idag kommer det på tal minst tre gånger varje dag..

Truckdriving Man
Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
5 mars 2009 · 946 Inlägg

decib3L skrev:

Dave_C70 skrev:

chrizz skrev:

Jag tycker inte att det behöver vara konstigt att det inte tangerats (än ska påpekas!). Maxvärdet kan ju bero på tillfälliga omständigheter just då t.ex. och då kan det vara svårslaget på ett tag. Det man behöver är max online varje dag över 2007 och 2008 i samma graf. Kurvorna bör se ungefär likadana ut men 2008-kurvan bör då ligga över 2007.

Jag tror att du får svårt att plocka ut något nyttigt om du inte sitter online dygnet runt och noterar, men hojta till över PM om du drar några slutsatser. Alltid skoj att höra smile

Mvh

Jo, klart att peakar kan ha sina olika orsaker och visst är det med kurvorna riktigt, men det jag reagarer på är som sagt antalet besökare/användare/konton... Det är det jag tycker är konstigt - att antalet konton online samtidigt inte har tangerats sen i maj i fjol. Men, men...

Nej, klart man inte kan göra en konkret och rättvisande undersökning baserat på de få fakta jag kan få fram via sidan, men som sagt för egen del kan det vara intressant att bara se då och då hur statistiken förändras. Självklart hör jag av mig om jag kommer fram till nåt. wink

MVH

Du får även ha med i beräkningen att det är lågkonjuktur, och folks bilintresse har förmodligen blivit lägre sen den dagen i maj 2008.
Jag personligen har nästan tappat intresse helt för t.ex. billjud pga. att jag till exempel inte har en krona till övers för sånt.
Denna förbannade lågkonjuktur har verkligen satt sina spår. För några år sen kunde vi knappt stava till ordet "konjuktur". Men idag kommer det på tal minst tre gånger varje dag..

Nja, men varför skulle 100 pers om dagen i så fall registrera sig? Tror inte lågkonjukturen har nåt med folks intresse att göra faktiskt. Sen att detta visar på att kapitalismen inte är särskilt hållbart är ju en annan sak som kan tas i annat forum. smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
bernersennen
5 mars 2009 · 70 Inlägg

decib3L skrev:

Dave_C70 skrev:

chrizz skrev:

Jag tycker inte att det behöver vara konstigt att det inte tangerats (än ska påpekas!). Maxvärdet kan ju bero på tillfälliga omständigheter just då t.ex. och då kan det vara svårslaget på ett tag. Det man behöver är max online varje dag över 2007 och 2008 i samma graf. Kurvorna bör se ungefär likadana ut men 2008-kurvan bör då ligga över 2007.

Jag tror att du får svårt att plocka ut något nyttigt om du inte sitter online dygnet runt och noterar, men hojta till över PM om du drar några slutsatser. Alltid skoj att höra smile

Mvh

Jo, klart att peakar kan ha sina olika orsaker och visst är det med kurvorna riktigt, men det jag reagarer på är som sagt antalet besökare/användare/konton... Det är det jag tycker är konstigt - att antalet konton online samtidigt inte har tangerats sen i maj i fjol. Men, men...

Nej, klart man inte kan göra en konkret och rättvisande undersökning baserat på de få fakta jag kan få fram via sidan, men som sagt för egen del kan det vara intressant att bara se då och då hur statistiken förändras. Självklart hör jag av mig om jag kommer fram till nåt. wink

MVH

Du får även ha med i beräkningen att det är lågkonjuktur, och folks bilintresse har förmodligen blivit lägre sen den dagen i maj 2008.
Jag personligen har nästan tappat intresse helt för t.ex. billjud pga. att jag till exempel inte har en krona till övers för sånt.
Denna förbannade lågkonjuktur har verkligen satt sina spår. För några år sen kunde vi knappt stava till ordet "konjuktur". Men idag kommer det på tal minst tre gånger varje dag..

-Som sagt, tror inte folk tappar sina intressen p.g.a "sämre tider"!!
Till "Dave c70", - är helt inne på dina linjer i debatten om brukare m.m  Vh / K.

Bmw-Erik BMW 4-ever
5 mars 2009 · 26 Inlägg

grattis grattis big_smile

Mitsubishi Lancer Glxi "Farfars gamla lågmilare" (1993)
more_power Biltokig
5 mars 2009 · 161 Inlägg

grattis smile

MvH Pierre Cardoso
--Mercedes c350 coupé
_MichA_
5 mars 2009 · 595 Inlägg

hehe får ju gratulera jag med smile väntat på när detta skulle inträffa ju =P
G.org är rätt stort fan!! en sjukt bra community för oss bilfrälsta själar!!

Internet hade inte varit detsamma utan garaget.org 0_O

// MichA

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=99492 <--- Mitt Honda bygge
http://www.tuningshop.se <- Hjälper mig kitta upp för säsong 2009
Volkswagen Golf mkIV "Pendeln" (1998)
Alfred_E_Neumann
5 mars 2009 · 53 Inlägg

Men om man kollar GORGS sida så kan man läsa följande:
Sågs senast: 2009-02-22 11:20 ?!!! wink

Senast redigerat av Alfred_E_Neumann (5 mars 2009)

No Mercy: +1175 hp/1548 Nm
Mercedes SLK 55 Kleemann "McLaren killer" (2006)
Atlaz745 Mannen myten legenden
5 mars 2009 · 179 Inlägg

grattis.

wooooommm, pschii, wooooommmm
Lakszen
5 mars 2009 · 24 Inlägg

Facebook & youtube vi e på väg smile

RobertJ
5 mars 2009 · 161 Inlägg

Gratz! :d

criller Aktiv Medlem
6 mars 2009 · 1 303 Inlägg

Grattis..klart den bästa bilsports sidan..keep up the good work

Mvh Christian
Phaetoon
6 mars 2009 · 8 156 Inlägg

chrizz skrev:
Jag tycker inte att det behöver vara konstigt att det inte tangerats (än ska påpekas!). Maxvärdet kan ju bero på tillfälliga omständigheter just då t.ex. och då kan det vara svårslaget på ett tag. Det man behöver är max online varje dag över 2007 och 2008 i samma graf. Kurvorna bör se ungefär likadana ut men 2008-kurvan bör då ligga över 2007.

Jag misstänker att Elmia kan spela in?
Jag har för mig att jag märkte en rejäl uppgång i anslutning och direkt efter Elmia och så har vi dessa "slå-besöksrekord-tävlingar som var igång då.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
alain www.bimmerpower.org
6 mars 2009 · 3 995 Inlägg

Den bästa vecka för 2009 var intills vecka 3 med 192.705 besökare.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
125fors
6 mars 2009 · 49 Inlägg

Grattis grattis!

trajja
6 mars 2009 · 7 Inlägg

kul en då att det är så många människor som anslutit hit med samma intresse.
keep it up gorg

iskall
6 mars 2009 · 26 Inlägg

Grattis! Bara att lyfta på hatten för Gorg!

decib3L skrev:
Du får även ha med i beräkningen att det är lågkonjuktur, och folks bilintresse har förmodligen blivit lägre sen den dagen i maj 2008.
Jag personligen har nästan tappat intresse helt för t.ex. billjud pga. att jag till exempel inte har en krona till övers för sånt.
Denna förbannade lågkonjuktur har verkligen satt sina spår. För några år sen kunde vi knappt stava till ordet "konjuktur". Men idag kommer det på tal minst tre gånger varje dag..

Inte nu heller, tydligen.

Sorry, kunde inte låta bli wink

Senast redigerat av iskall (6 mars 2009)

Martin81
6 mars 2009 · 1 232 Inlägg

ja,det e ju fantastikt

Edvinoo Hetast Just Nu!
6 mars 2009 · 1 355 Inlägg
Inspiration comes standard
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang