2393
Sök

Jag krocka min bil idag i en garage tänkte kolla om det var mitt fel

870 Inlägg
5 mars 2009
volvo-s60-t5 skrev:
nej nej jag tvär bromsa det sliirade iväg förstår ni inte mig jag har sagt 100 gågnger ungefär jag tvär bromsade 1 m från kolliskonen så gled det iväg jag jade broms sträcka

Ne? yikes
För det första: Stavningen
För det andra: Förklara bättre
För det tredje: Högerregel även om du håller 1 km/h

74 Inlägg
5 mars 2009
10 kmh och du sladdar, låter inte normalt tycker jag, iaf inte i ett garage så att säga på is kanske går tongue
Gick säkert fortare wink)
Säger som dem flesta har sagt, prata med ditt försäkringsbolag så får du korrekta svar.
Mvh

508 Inlägg
5 mars 2009
Trådstartare
alain skrev:
volvo-s60-t5 skrev:
DaAddez skrev:

Nej blir du vållande då betalar du din självrisk och din o motpartens bilar blir lagade

Blir motparten vållande så betalar han sin självrisk o hans o din bil blir lagade..

Fattar du?

men jag har 0 kr i självrisk men blir det då jag msåte betala slant iallafalll

Det är därför jag alltid rekomenderar att köra med halv eller helförsäkring, inte enbart trafikförsäkring.

asså jag har helförsäkring men självrisk trafik försäkring står det 0kr

95 Inlägg
5 mars 2009
försäkringsbolaget kommer nog avgöra om du får nått från försäkringen eller om du får stå för dina skador själv.
Senast redigerat av supra-power (5 mars 2009)

varför bromsa när man kan gasa

67 Inlägg
5 mars 2009
rullar 10km/h , andra bilen runt 25-30.
Oddsen är inte stora att du hinner träffa bilen, samt att sladda med bilen i 10km/h, låter lite som farfars bilar på liseberg
Senast redigerat av Pleter (5 mars 2009)

933 Inlägg
5 mars 2009
volvo-s60-t5 skrev:
Prolac skrev:
volvo-s60-t5 skrev:

det såg ut som en korsniong och 90 graders svängning tror jag men bilen dök upp helt plötsligt den syndes inte och bilen sladda är det fortfarande mitt fel?

hur kan du bedömma hans hastighet då du ej såg han?hmm

för att bilen flög rakt fram efter krocked

Haha flög den nu också`? du körde inte i 10 eller så va det världens isfläck där. Eller så visar din hastighetsmätare fel.

1 741 Inlägg
5 mars 2009
Hmm... först ett garage, sen stod andra bilen vid vägkanten, sen körde den i 25-30, nästa gång så sladdade den. Du verkar ha sovit och försöker hitta på hur det inte kan vara ditt fel när du kör på någon som kommer från höger... Bara att skicka in pappren på hur det verkligen har gått till...

Du... hur långa dubbar kör du på dina vinterdäck?! Riktiga isdäck för rally eller? Det är enda gången jag vet att dubbarna slirar på asfalt betong. Tror fan jag ska ut och testa bromsa i 10km/h bara för att se hur min gammhäck till bil beter sig med blöta dubbdäck på torr betong.(Om det nu var ett garage) Väldigt säker att jag kommer stanna otroligt fort.

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

519 Inlägg
5 mars 2009
volvo-s60-t5 skrev:
alain skrev:
volvo-s60-t5 skrev:

men jag har 0 kr i självrisk men blir det då jag msåte betala slant iallafalll

Det är därför jag alltid rekomenderar att köra med halv eller helförsäkring, inte enbart trafikförsäkring.

asså jag har helförsäkring men självrisk trafik försäkring står det 0kr

tar du det på trafikförsäkringen så lagas inte din bil,bara den du krockade med lagas,,,,tar du det på vagnskadan så lagas båda bilarna...

Driver
2 111 Inlägg
5 mars 2009
Ta detta på rätt sätt;

Denna tråd är underhållande läsning wink.

(Dock förstör stavningen osv helhetsupplevelsen.)

Hoppas de löser sig, historien låter minst sagt märklig dock...

MVH Janken
Senast redigerat av Janken (5 mars 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

RMR-Crew
478 Inlägg
5 mars 2009
volvo-s60-t5 skrev:
_______         Jag krocka min bil idag i en garage tänkte kolla om det var mitt fel

Vems fel skulle det annars vara, garagets?

136 Inlägg
5 mars 2009
De är någonting som inte stämmer här... Men felet är ditt eftersom du förmodligen varken tittade eller körde 10 kmh. eller vad vet ja men jag har iaf inte sett någon som behöver mer än 1 meter för att stanna i 10 kmh på betongunderlag

pensionär
31 Inlägg
5 mars 2009
volvo-s60-t5 skrev:
Prolac skrev:
volvo-s60-t5 skrev:

det såg ut som en korsniong och 90 graders svängning tror jag men bilen dök upp helt plötsligt den syndes inte och bilen sladda är det fortfarande mitt fel?

hur kan du bedömma hans hastighet då du ej såg han?hmm

för att bilen flög rakt fram efter krocked

Måste väl va högerregeln som gäller-ditt fel med andra ord.Sen låter hela grejen lite skum/lustig,2 bilar krockar i EN garage i ca 10km/h  och:för att bilen flög rakt fram efter krocked!! och absbromsaran tog inte för att bilen va nytvättad!?(jävlar va folk borde krocka utanför tvätthallarna på OK-nytvättade bilar o låg hastighet!)Nä säg som de e du körde som en biltjyv o de sket sig,och högerregeln-så nog e de ditt fel alltid.

Glasmästare men just nu tyvärr helt sjukskriven
236 Inlägg
5 mars 2009
med en normal reaktionstid  och 10 km/h så hinner bilen 3-4 meter innan man börjar bromsa.
Om man inte ligger med foten på bromsen och är beredd på att en bil ska dyka upp då då blir sträckan kortare.
Så där är väl den största förklaringen varför man inte klarar av att stanna fast man egentligen inte körde så fort.  Fast hade han varit uppmärksam så hade han nog aldrig krockat.

12 086 Inlägg
5 mars 2009
För att du ska få längre däcksläpp i 10km krävs de att du åker på såpa tongue
Dessutom har han högerreglen på sin sida.

Summasumarum, du har kört för fortf tänkte inte på korsningen och pang.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
5 mars 2009
Är det inte lite väl trollvarning här kanske?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

VD
643 Inlägg
5 mars 2009
Fan inget att gnälla över.. Har du ingen självrisk spelar det väl ingen roll..  Så om det är ditt eller den andras fel så kostar det dig lika mycket.. Typ inget.. försäkringsbolagen bestämmer vems fel det är.. Släpp det och kom över det..

bitter besserwisser
644 Inlägg
5 mars 2009
volvo-s60-t5 skrev:
MarcusL skrev:
Mr_EmCom skrev:
Skriv tydligare så vi förstår!

Tydligare? Han krockade ju i en garage, det är la tydligt nog wink

Ang att du inte kunde stanna från 10km/h för att du tvättat bilen låter rent löjligt. Körde du bara i 10-15km/h så spelar det ingen roll att du tvättat bilen, sålänge du inte smorde in däcken i olja?!

hehe nej du, det slirrar med dubbar och blöd däck om man tvär bromsar i 10 km/h

Då ska du nog stämma däcktillverkaren. Om bilen glider i 10kmh när det r blött, då skulle den inte kunna ta en kurva eller något i ca 30-50kmh utanför garaget när det är kallt.

Om det är ditt fel? som jag har fattat det så stod den andra bilen parkerad? Så tro fan det är ditt fel.

Din historia är allt annat än trovärdig. Ingenting går ihop.

Försäkring: om du har tecknat helförsäkring så får du betala självrisk om du vill ha din bil lagad, vill du inte det så kan du ta det på trafikförsäkringen och då betalar du bara den andra bilens skador. Du kommer alltså inte undan med att få bilarna lagade och inte betala en krona.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

stray dog
197 Inlägg
5 mars 2009
volvo-s60-t5 skrev:
det är inte sönder bara repor och och bucklor

hahahahahahaha lol
Och jag mitt fån som gått och trott att det var just de sakerna som betydde sönder. Jag får nog omvärdera mina åsikter lol

......... att jag ens orkar bry mig......

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
5 mars 2009
Jag tror att om hans försäkring skulle läsa detta, de skulle lollol ihjäl sig. lol

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

2 118 Inlägg
5 mars 2009
Håller nog med Tommy... Trollvarning..

D.i.l.l.i.g.a.f

Sök