Dave_C70 skrev:
Sued skrev:
Dave_C70 skrev:
Spelar ingen roll hur hon blinkade, hur hon svängde, hur hon manövrerade eller hur många skisser du ritar. Du bröt mot väjningsplikt, du hade ansetts som vållande till en ev. olycka. Du måste vara till 100% säker på att bilen ska svänga av vägen och inte tänkt fortsätta framåt. Blinkers är inget som gör dig 100% säker på att bilen skall svänga, inte enligt lagens mening iaf.
Alltså: Du gjorde en missbedömning - bara att ta det. Alla gör vi fel, inkl mig också. Men sluta kasta skit och skälla på folk så som du gör, speciellt inte på dem som inte har gjort fel.
Sen försvarar jag inte tantens fingervisning, absolut inte. Samma sak gäller henne: Alla gör vi fel!
Så jag fick lära mig är den andra bilen ur en rondell när framhjulen har lämnat rondellen, vilket hennes gjorde, sen att det råkar finnas två filer så hon har chansen att halvt vända och kasta sig in i rondellen igen spelar ingen roll, för då bryter hon mot den simplaste kör regeln vi har, högertrafik.
Att byta fil i samma färdriktning är inte förbjudet, så där föll det bort. Skulle i så fall vara förbjudet att byta fil på E4:an också. Dessutom finns väl vad jag förstår ingen spärrlinje vid utfarten i en rondell, då hade man ju inte fått köra ut över huvud taget.
Nej, sluta kom med det ena löjliga argumentet efter det andra. Lägg den energin på annat. Acceptera att du gjorde fel.
Hennes färdriktning efter sitt ångrande av sin manöver ut ur rondellen var enkelt förklarat en u-sväng i utloppet av rondellen, alltså körde hon på tvären över vänster kör fält samt mot färdriktningen för att komma tillbaka in i rondellen. Det finns ingen spärr linje vid utfarten av en rondell, men även du måste förstå att även fast det inte finns det tar den slut någonstans.
Har inga löjliga argument, hon gjorde felet då hon kastade sig tillbaka in i rondellen igen då hon körde mot färdriktningen om det så bara var med framhjulen. Jag är arg pga att det mycket väll kunde resulterat i att min jätte till bil kunde krossat en hel familj pga av hennes vansinnes körning. Speciellt arg är jag då det dyker upp en rondell precis efteråt i vilken hon enkelt kunde ha ångrat sitt beslut och vänt om.
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.