1864
Sök

Mäki´s A4 Projekt "MPT", Nu: Nytt!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
23 juni 2007
Trådstartare
23/06/07

Jag har gjort en liten fulritning så jag vet på ett ungefär hur knoppen ska göras på kafferasten på måndag wink
http://www.garaget.org/gallery/archive/23022/4303/23022-105247.jpg

Så här ser bilen ut just nu i mörkret, inte fått någon ny ring på förarsidan ÄN.
http://www.garaget.org/gallery/archive/23022/4303/23022-105248.jpg

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
23 juni 2007
tycker de är fränt att du försöker göra en växelspaksknopp, ett bra tips är att försöka härma en redan befintlig som du gillar och sen göra om den lite. på så sätt får du en bra uppfattning om hur stor den är etc. Själv så sitter jag ochså och har planer på svarvning av ett väldigt speciellt project som jag aldrig sett nån annan göra wink forsätt med växelspaks iden!

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
23 juni 2007
Trådstartare
Vet redan hur jag vill ha den nu wink

Jasså? Får man fråga vad du ska göra för något? Blev lite nyfiken nu hehe.

LillNaisarn
23 juni 2007
ser ut fint så som du planerar å svarva nu, är helt efter mitt tycke stilrent och snyggt !

733 Inlägg
23 juni 2007
Testa o gör den i rostfritt tror det blir bättre, eller iaf så får man bättre puts på dom sen blir inte rostfritt lika matt i matrialet. Gjort par stycken växelspaksknopar o tycker rostfritt blir bäst.

Alpina Power
50 Inlägg
23 juni 2007
jag kan inte göra så mycket mer än att buga mannen, den blir kanon ju! keep the good work
Senast redigerat av Marvs (23 juni 2007)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
23 juni 2007
Trådstartare
LillNaisarn skrev:
ser ut fint så som du planerar å svarva nu, är helt efter mitt tycke stilrent och snyggt !

Tack så mycket! Jag vill hålla det så stilrent som möjligt, och då är det bra att testa sig fram.

master_- skrev:
Testa o gör den i rostfritt tror det blir bättre, eller iaf så får man bättre puts på dom sen blir inte rostfritt lika matt i matrialet. Gjort par stycken växelspaksknopar o tycker rostfritt blir bäst.

Den jag gjorde nu är i alu och jag ska bara svarva ner den, jag har bara tagit en bit spillmaterial från jobbet vill inte börja ta nytt material hehe wink
Jag putsade inte heller för att få den kromad utan för att få den lite "Borstade" looken som är i dom nyare bilarna. Men den ska antagligen kläs till stor del sen ändå.
Tack för kommentaren.

Marvs skrev:
jag kan inte göra så mycket mer än att buga manen, den blir kanon ju! keep the good work

Den värmde kan jag säta, tack så mycket!

733 Inlägg
23 juni 2007
Ha okej då förstår jag vad du är ute efter.
Fin projekt föresten:cool:

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
23 juni 2007
Trådstartare
master_- skrev:
Ha okej då förstår jag vad du är ute efter.
Fin projekt föresten:cool:

Jajjemen wink Tack så mycket!

112 Inlägg
30 juni 2007
måste ju säga att ditt projekt e helt fantastiskt:D
en femma:D

Galen
849 Inlägg
30 juni 2007
Bra jobbat! längtar tills dit bodykit kommer big_smile

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

60 Inlägg
30 juni 2007
master_- skrev:

Där måste jag säga emot dej.  Har dock inte gjort några i rostfritt men gjort i alu. Lätt som tusan att arbeta med. Men håller jag med om att de har en matt utan ifrån början. Sedan får man våtslipa dom, smidigast i svarven och till sist polera. Jag har då aldrig sett någon blankare knopp än den jag gjorde. Så nog blir de blankt bara man vill allt.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
CLIFF_ skrev:
måste ju säga att ditt projekt e helt fantastiskt:D
en femma:D

Tack så väldigt mycket!

Frippe08 skrev:
Bra jobbat! längtar tills dit bodykit kommer big_smile

Jag längtar minst lika mycket wink

saabmosare skrev:
Där måste jag säga emot dej.  Har dock inte gjort några i rostfritt men gjort i alu. Lätt som tusan att arbeta med. Men håller jag med om att de har en matt utan ifrån början. Sedan får man våtslipa dom, smidigast i svarven och till sist polera. Jag har då aldrig sett någon blankare knopp än den jag gjorde. Så nog blir de blankt bara man vill allt.

Jag vettefan wink Alu är väldigt lätt att få blankt och fint, men rostfritt är grymt mycket lättare att få fint, och det håller sig fint sen också! Men som du säger så är alu väldigt enkelt att jobba med också.

Ska försöka hinna med bilen nu i veckan igen, kommer att jobba förmiddag så jag slutar klockan 2 då istället för 8 på kvällen!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
02/07/07
Idag tog jag mig tid att knäppa kort på knoppens nya form. Den ska få lite annan färg senare i projektet. Men nu får den vara som den är wink

http://www.garaget.org/gallery/archive/23022/4303/23022-109111.jpg

3 627 Inlägg
2 juli 2007
Nice Marcus! Hur ligger den i handen då? smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
ToXtreme skrev:
Nice Marcus! Hur ligger den i handen då? smile

Ligger ganska bra tycker jag, men får se hur den känns när den är monterad.

Rylander
16 juli 2007
Får man fråga vart du hittat kjolpaketet ? roll
Bilen kommer blir riktigt fet iaf när du är klar smile

Tummen upp !!smile

Rylander
16 juli 2007
Rylander skrev:
Får man fråga vart du hittat kjolpaketet ? roll
Bilen kommer blir riktigt fet iaf när du är klar smile

Tummen upp !!smile

edit, framlycktorna skulle med vara intressant att veta roll

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
Står på ett flertal ställen i tråden smile Bara att leta! wink

*GULAN*
647 Inlägg
16 juli 2007
Bra jobbat Mäki väntar på ditt kjolpaket bara.

big_smile

Sök