1995
Sök

Mäki´s A4 Projekt "MPT", Nu: Nytt!

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
Lindgren_ skrev:
Köp sprutspackel för att ta kål på alla smågroppar.. det funkar jävligt bra jag köpt på clasohlsson smile 75 kr för en flaska smile helt underbart.. lätt slipat som fan är det med.

Jo, men lackeraren jag ska lämna det till var inte så förtjust i sprutspackel, därför jag inte har använt de smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

2 644 Inlägg
2 december 2007
Mäki skrev:
Lindgren_ skrev:
Köp sprutspackel för att ta kål på alla smågroppar.. det funkar jävligt bra jag köpt på clasohlsson smile 75 kr för en flaska smile helt underbart.. lätt slipat som fan är det med.

Jo, men lackeraren jag ska lämna det till var inte så förtjust i sprutspackel, därför jag inte har använt de smile

jaha åh fan smile varför skulle man inte andvända det då ?

Johan Lindgren

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
Lindgren_ skrev:
Mäki skrev:
Lindgren_ skrev:

jaha åh fan smile varför skulle man inte andvända det då ?

Jag kommer inte ihåg vad han sa, men däremot kom jag ju på mig själv hur dum jag lät. Jag ska ju ändå bara använda den här fronten som plugg för att gjuta en form, vad fan spelar det för roll vad lackeraren vill då eftersom han inte får den här fronten haha.

275 Inlägg
2 december 2007
man ska väl helst inte använda nåt som är enkomponent, dvs utan härdare...
när man sen lackar med "riktig" 2k-färg så kan 1k-färgen/sprutspacklet resa sig/bubbla
upp under så att lacken blir förstörd.
använd isf ett sprutspackel som man blandar härdare i.
det bygger dessutom 10 ggr bättre än sprayburkssprutspacklet.
men visst, sprayet är billigare och enklare, och har man tur så går det bra big_smile

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
mo_tattoo skrev:
när man sen lackar med "riktig" 2k-färg så kan 1k-färgen/sprutspacklet resa sig/bubbla
men visst, sprayet är billigare och enklare, och har man tur så går det bra big_smile

Det var så det var ja! smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
2 december 2007
mo_tattoo skrev:

Bra info wink smile
Som sgat den fyller sämre den på sprayburk sen kan det ha en tendens att "klumpa" sig och bli geggigt på slipapperna när man slipar om man lägger ett fylligt lager med spray burk och det är naturligtvis när det torkat tongue hehe

Kommer bli bra mäki, bra lösning på sparklist lagningen!
fortsätt så här!
mvh kimpa

"Glidare"
254 Inlägg
2 december 2007
Sjukt intresse för den här tråden!;P Ser ju bra ut, kommer säkerligen bli ett bra resultat då du verkar riktigt nogrann i allt du gör!

Som de tidigare skrivit om sprut spackel osv, kan du ju istället använda slippgrunt och lägga på ett tjockt lager av detta och slippa ner, täcker småhål, repor osv.

Varför plastade du inte sparklisten? eller du kanske ska göra det senare iofs?smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
2 december 2007
Trådstartare
mx_3_ skrev:
Sjukt intresse för den här tråden!;P Ser ju bra ut, kommer säkerligen bli ett bra resultat då du verkar riktigt nogrann i allt du gör!

Som de tidigare skrivit om sprut spackel osv, kan du ju istället använda slippgrunt och lägga på ett tjockt lager av detta och slippa ner, täcker småhål, repor osv.

Varför plastade du inte sparklisten? eller du kanske ska göra det senare iofs?smile

Det kommer sen pelle, den kommer inte vara original om jag säger så smile Den är ju i princip lika stark som original nu, knappt nån chans alls att den spricker.
Senast redigerat av Mäki (2 december 2007)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
Så här mycket vinklade är speglarna just nu. (Jag vet att den är skitig, ska skölja av den strax)
http://www.garaget.org/gallery/archive/23022/204548_851kce.jpg

Men tror ni inte det blir snyggare om jag har den här vinkeln på speglarna? Jag tror det blir mycket snyggare.
http://www.garaget.org/gallery/archive/23022/204549_sbo0tx.jpg

Jag har precis skaffat ett CAD-program som jag satt och lekte i, jag är inte nöjd med min växelknopp som jag har nu och handbromsspaken fanns det inte många snygga varianter av, så jag gjorde 2 egna som jag skulle vilja ha i bilen. Hoppas jag får låna någons maskin sen då bara smile
http://www.garaget.org/gallery/archive/23022/204550_nnuq6c.jpg

1 997 Inlägg
8 december 2007
Det såg bättre ut på den andra bilden. smile
Kör på det! smile
Angående spakknoppen. Haha, såg ut som ett ägg litegrann, men de blir nog bra! big_smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
Galad8 skrev:
Det såg bättre ut på den andra bilden. smile
Kör på det! smile
Angående spakknoppen. Haha, såg ut som ett ägg litegrann, men de blir nog bra! big_smile

Hehe, jag vet att den ser ut lite som ett ägg. Men den är väldigt liten och sådär, så jag tror den passar bra.

413 Inlägg
8 december 2007
ser bra ut det där:P lycka till;)

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
Tack ska du ha

7 Inlägg
8 december 2007
Tjena mäki (igen), vinklade speglar ser förjävligt ut. Men det var inte det jag tänkte säga. Har du satt in 5,25 högtalare i dörrarna fram?
Vet du någon som har gjort det och ifall man får på original högtalargallret med 5,25 adaptern?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
agazza skrev:
Tjena mäki (igen), vinklade speglar ser förjävligt ut. Men det var inte det jag tänkte säga. Har du satt in 5,25 högtalare i dörrarna fram?
Vet du någon som har gjort det och ifall man får på original högtalargallret med 5,25 adaptern?

Kan du förklara lite med speglarna, var det inte bra på den nedre bilden heller?

MDS säljer adapterplattor så du kan montera 5,25" i original. Bara att plocka ur dörrsidan å skruva på adaptern och högtalaren.

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
Den här är i princip färdig här smile Ska spacklas lite på sidorna också, men det gör jag när den är monterad på bilen.
http://www.garaget.org/gallery/archive/23022/205037_2mspsj.jpg

Massa finspackel här, hade inte nå finspackel tidigare där.
http://www.garaget.org/gallery/archive/23022/205039_qhrnfq.jpg

Och så slipade jag ner lite grovt bara. Kommer mer imorgon.
http://www.garaget.org/gallery/archive/23022/205040_st4hx9.jpg

Så imorgon är det planerat att fronten och baken ska monteras igen för att passas in och slipa in dom i linje med karossen på bilen, tror att det är ganska mycket jobb med båda 2 haha.

735 Inlägg
9 december 2007
Mäki skrev:
Den här är i princip färdig här smile Ska spacklas lite på sidorna också, men det gör jag när den är monterad på bilen.
http://www.garaget.org/gallery/archive/23022/205037_2mspsj.jpg

Massa finspackel här, hade inte nå finspackel tidigare där.
http://www.garaget.org/gallery/archive/23022/205039_qhrnfq.jpg

Och så slipade jag ner lite grovt bara. Kommer mer imorgon.
http://www.garaget.org/gallery/archive/23022/205040_st4hx9.jpg

Så imorgon är det planerat att fronten och baken ska monteras igen för att passas in och slipa in dom i linje med karossen på bilen, tror att det är ganska mycket jobb med båda 2 haha.

Kommer att bli snyggt det där helt klart smile

Born With Nothing..Die With Everything

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
Tack tack smile

1 997 Inlägg
9 december 2007
Asså, det du gör..
Det du gör med bilen din, jag förstår inte riktigt vart du får all ork ifrån.
Men en sak vet jag, och det är att det du gör är otroligt bra! Du verkar ha koll, och en vision. På vad du vill komma fram till...

Ser fram emot lackning av "paketet" när de är klart!
Fortsätt nu, vill se mer!! big_smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
Galad8 skrev:
Asså, det du gör..
Det du gör med bilen din, jag förstår inte riktigt vart du får all ork ifrån.
Men en sak vet jag, och det är att det du gör är otroligt bra! Du verkar ha koll, och en vision. På vad du vill komma fram till...

Ser fram emot lackning av "paketet" när de är klart!
Fortsätt nu, vill se mer!! big_smile

Tack ska du ha smile Kommer mer imorgon. Klart jag har en vision, eller rättare sagt, har jag en bild i huvudet hur jag vill att bilen ska se ut. Och jag jobbar efter den. smile
Tack så väldigt mycket för kommentaren
Senast redigerat av Mäki (9 december 2007)

Sök