3006
Sök

Vad gör dig förbannad just nu?

Musiker
472 Inlägg
12 april 2010
RBejbi skrev:
ITS_CUSTOM skrev:
kolvas skrev:
mycket av den danska/brasilianska djurhållningen har samma eller t.o.m hårdare regler än vad vi har här i Sverige, i Brasilien går djuren ute året om och det är ovanligt med utfodring med kraftfoder

Jag tror att Brasilien har hårdare regler/krav än Sverige...
Så länge dom brasilianska kossorna får gå på grönbete och må bra så skiter jag i att när dom är slaktade får åka båt tvärs över planeten, det finns inget bättre kött än brasiliansk oxfile! Deras kött är bättre, godare och nyttigare då dom inte har ätit massa läkemedel eller konstigt foder som många djur i till exempel Sverige får göra...

Brasilien har extremt bra kött, det går inte att förneka.. Men chansen att det bra producerade köttet exporteras hit till Sverige å sen kan säljas till betydligt lägre pris det känns rätt orimligt.. Nee, jag föredrar lätt kött från djur som jag vet hur dom har blivit uppfödda, slaktade o som inte har transporterats över halva världen.. Helst ekologiskt å närproducerat då..

Men om jag nån gång åker till brasilen (hoppas!!) så lär det lätt bli en rejäl köttbit.. big_smile

OM man nu envisas med att äta kött så finns det svenskt sådant som håller extremt hög kvalitet, men då får man ju stå ut med att betala 80kr/kilo...
Mor och Far handlar från en gård i trakten där nötdjuren inte får så mycket som ett korn spannmål! BARA grönbete (ensilage på vintern antar jag). Till och med jag som inte rört en köttbit på över tio år ser ju enorm skillnad på det köttet och "vanligt", det formligen rinner saft ur det när det ligger på grillen och mört som inget annat är det också! Sen gör det ju inget att det tydligen innehåller nyttiga fettsyror istället för den typen som kleggar igen hela kroppen... Nackdelen skulle väl vara att när man handlar där så får man köpa proportionerligt efter hur mycket olika sorters kött det finns på djuret, så man får ganska mycket köttfärs och inte så mycket ryggfilé...

Den bonden har dock fått lite problem den senaste tiden eftersom EU anser att hans djur går utomhus på tok för mycket och anser att de mår dåligt av detta...

EDIT: Förlåt chrizz, hade redan börjat skriva innan jag såg ditt inlägg och nu ids jag inte radera... wink

EDIT 2: Såhär gör vi väl då: Jag är förbannad på EU som är så förbannat korkade att de tror att djur mår dåligt av att vistas utomhus och att de tror det är djurplågeri att inte utfordra med antibiotika! mad Nu borde väl alla bli nöjda... wink
Senast redigerat av Ras_J (12 april 2010)

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

375 Inlägg
12 april 2010
Ras_J skrev:
RBejbi skrev:
ITS_CUSTOM skrev:

Jag tror att Brasilien har hårdare regler/krav än Sverige...
Så länge dom brasilianska kossorna får gå på grönbete och må bra så skiter jag i att när dom är slaktade får åka båt tvärs över planeten, det finns inget bättre kött än brasiliansk oxfile! Deras kött är bättre, godare och nyttigare då dom inte har ätit massa läkemedel eller konstigt foder som många djur i till exempel Sverige får göra...

Brasilien har extremt bra kött, det går inte att förneka.. Men chansen att det bra producerade köttet exporteras hit till Sverige å sen kan säljas till betydligt lägre pris det känns rätt orimligt.. Nee, jag föredrar lätt kött från djur som jag vet hur dom har blivit uppfödda, slaktade o som inte har transporterats över halva världen.. Helst ekologiskt å närproducerat då..

Men om jag nån gång åker till brasilen (hoppas!!) så lär det lätt bli en rejäl köttbit.. big_smile

OM man nu envisas med att äta kött så finns det svenskt sådant som håller extremt hög kvalitet, men då får man ju stå ut med att betala 80kr/kilo...
Mor och Far handlar från en gård i trakten där nötdjuren inte får så mycket som ett korn spannmål! BARA grönbete (ensilage på vintern antar jag). Till och med jag som inte rört en köttbit på över tio år ser ju enorm skillnad på det köttet och "vanligt", det formligen rinner saft ur det när det ligger på grillen och mört som inget annat är det också! Sen gör det ju inget att det tydligen innehåller nyttiga fettsyror istället för den typen som kleggar igen hela kroppen... Nackdelen skulle väl vara att när man handlar där så får man köpa proportionerligt efter hur mycket olika sorters kött det finns på djuret, så man får ganska mycket köttfärs och inte så mycket ryggfilé...

Den bonden har dock fått lite problem den senaste tiden eftersom EU anser att hans djur går utomhus på tok för mycket och anser att de mår dåligt av detta...

EDIT: Förlåt chrizz, hade redan börjat skriva innan jag såg ditt inlägg och nu ids jag inte radera... wink

EDIT 2: Såhär gör vi väl då: Jag är förbannad på EU som är så förbannat korkade att de tror att djur mår dåligt av att vistas utomhus och att de tror det är djurplågeri att inte utfordra med antibiotika! mad Nu borde väl alla bli nöjda... wink

Dom får ansöka om ranchdrift.

Snacka gärna skit om min partner, men nämn inte ett ont ord om min bil!

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
12 april 2010
Blir lack på att bror min inte svarar på om jag ska beställa delarna till slutsteget eller inte >.<

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

290 Inlägg
12 april 2010
när det är någon som har snott 600 norska kronor som jag bokstavliven har SKRAPAT ihop för att köpa fälgar ! mad

1 101 Inlägg
12 april 2010
Att man måste jobba när det är såhär jävla gött väder!!

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet

95 Inlägg
12 april 2010
På allt grus ute på vägarna så bilarna blästras...och alla tjälskador som gör mc åkandet farligt...

3 354 Inlägg
12 april 2010
RS_Power skrev:
På allt grus ute på vägarna så bilarna blästras...och alla tjälskador som gör mc åkandet farligt...

vänta tills de tjärar o grusar då är det farligt att åka mc. jag ber varje dag att de ska vara smarta nog att skippa det här

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

95 Inlägg
12 april 2010
Nää,precis...De gör inte  mkt för att underlätta för mc-folket....När de tjärat o grusat blir det som att åka offroadhoj,10 cm grus...sad

7 120 Inlägg
12 april 2010
Mitt kjolpaket och dess passform och lack.. Vill bara slänga skiten åt helvete

Musiker
472 Inlägg
12 april 2010
Seth skrev:
RS_Power skrev:

vänta tills de tjärar o grusar då är det farligt att åka mc. jag ber varje dag att de ska vara smarta nog att skippa det här

Ja den där förbannade billighetsasfalten är nog bland det värsta jag vet!!! Tar gärna en fem mils omväg runt en fem km lång sträcka med sån skit om jag inte är i tjänst och kör jobbets Ford Fikus!

Jag åker hellre för fett än för magert.
Gäller motorer såväl som kvinnor!
;)

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
15 april 2010
Arbetsförmedlingen... Tydligen är dem lika bra att kladda till det för en när man har ett jobb som när man inte hade ett.
Eftersom dem slarvade bort lappen man ska lämna in för att få någon ersättning så har jag inte fått några pengar för februari månad (som man brukar få i slutet av mars) så har jag bara 4,80kr kvar att leva för tills jag får lön den 25:e.....
Undrar hur jag ska lyckas med det...

S-klass =)
295 Inlägg
15 april 2010
Pierre_r skrev:
Arbetsförmedlingen... Tydligen är dem lika bra att kladda till det för en när man har ett jobb som när man inte hade ett.
Eftersom dem slarvade bort lappen man ska lämna in för att få någon ersättning så har jag inte fått några pengar för februari månad (som man brukar få i slutet av mars) så har jag bara 4,80kr kvar att leva för tills jag får lön den 25:e.....
Undrar hur jag ska lyckas med det...

Se de positivt, kunde ju ha varit värre... du kunde ju ha haft 3.50kr sad

Nä AF är speciella.. Ett kapitel för sig så att säga.. Visa har tur me dom.. andra inte... Jag sitter å väntar på min svetsutbildning som ja blev garanterat lovad till just före jul att ja skulle få börja.. Eventuellt efter jul.. Antar att de fortfarande räknas till efter jul, även om ja hade jobb garanti å allt.. aja den som väntar smile

Vw trimmare
2 995 Inlägg
16 april 2010
Att jag är hemma i sverige igen....urgh...

gillar en riktig burnout
1 174 Inlägg
16 april 2010
att folk bara skiter i rödljus,stopplikt och folk som tar familjeparkeringarna bara för att dom är lata och inte orkar gå 10 meter extra.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
Fd Bannad
657 Inlägg
18 april 2010
Att min fader just ringde och sa att min Audi står med en rasad växellåda i gävle.

Märkesbög

825 Inlägg
18 april 2010
Att Gmail loggar ut av sig själv , alternativt en hacker har tryckt på logga ut .

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

3 354 Inlägg
18 april 2010
inte förbannad men besviken, sur och frustrerad på farsan

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Sanizz
19 april 2010
Trådstartare
Att mitt kontrakt går ut den 30:de

Sök