Hehe ja man måste ju göra det smidigt när den inte kan stå för sig själv!
krille_hlm skrev:
Ja våra fiatar har väl ungefär samma matchvikt utan drivlina Håkan har ju rätt bra koll på burar så där skadar det inte att lyssna på hans inputs Tänk nu på att du ska inte ha bältessträvan ovanför hålen i stolen, eller ovanför axlarna för den delen. Går det inte att ha bältena i det staget som redan sitter tvärs mellan fjäderbenstornen då? Eller det får inte plats där bredvid motorn när de ska fram till stolen?
mvh
Jo han verkar ha varit med ett tag! hehe! Nja det blir nog tajt med bältet där, ska dit lite mer förstärkningar där också till fjäderbensinfästningen! Jag hade tänkt att göra ett kryss i buren då och sen sätta vågräta strävor i krysset och fästa bältena i dom, måste bara kolla så att det inte blir för nära stolen, tänkte på så att det finns tillräckligt med justermån på bältena.. fy satan vad allt blir krångligt när allt ska bli så kompakt.. Blir ju så mycket trängre och mindre än på en vanlig bil så man stöter ju på en massa problem som man inte hade haft med en normalstor bil.. Nu minns jag inte för tillfället gradantalet men bältena får väl inte luta för mycket neråt? Att dom inte får luta uppåt det minsta har jag kvar i minnet iaf! Det bästa är väl att ha dom exakt vågräta kan man tycka?
MVH/Jon
Det är bara att du kollar i sbf gemensamma tekniska reglemente angående bältena och infästningar till dem.
Då säger vi att du låtsas som du inte ska regga den & helt plötsligt en dag så har du den reggad (som en liten hemlis för alla som följer tråden)
Haha ja det vore ju en kul överraskning! Vet faktiskt inte nån som lyckats regga en bil med MC motor... förutom några Locost då men annars vet jag inte om en enda... Nån hundkoja borde ju finnas tycker man...
krille_hlm skrev:
Det är bara att du kollar i sbf gemensamma tekniska reglemente angående bältena och infästningar till dem.
Jo det får man ju göra! Får försöka göra så det både är trafiklagligt och lagligt på bana men det ska väl inte vara några problem!
Du får ge mig ett bra pris på en Fiat 126 kaross i kolfiber! Vore ju ascoolt med en kolfiberfiat! Hehe! Dom kan ju inte växa på träd? Nemen hade iaf tänkt gjuta alla lösa karossdelar i glasfiber, kanske även taket och bakskärmarna.. Men det blir framtida projekt! Ska ta o läsa på lite mer på plastning då jag aldrig gjort sånt tidigare! Din projekttråd har iaf varit inspiration till sånna grejor!
Om någon undrar varför det inte har uppdaterats på några dagar så är det pga att jag har pysslat lite med husbygget! Utbyggnad av kåken är i full fart så det vart lite plankor som var tvugna att bli grundade och målade inomhus då det är lite för kallt ute!
Fan husbygge ska man göra på sommarn (säger jag som tänker bygga ny vedbod nu snart)
Hehe jo och min fiat skulle ha varit värdig innan denna sommar......
Det hade ju faktiskt varit lite trevligare o greja utan den där blöta leråkern på gårn efter grävmaskin och snöblandade regnet nu när man tänker efter!
Perfect project! Please don't stop - we are looking at you from Poland And we absolutely don't know your language...
Of course i wont stop! Im going to finish this project! Haha great whit viewers from Poland! Actually im planing a trip to Poland next summer to visit some places and in the same time take home whit me a Fiat 126 to sweden! Maybe you can help me find a Maluch in mint condition?? Were do i look? www.allegro.pl is the only Polish webbsite i know of!
Were do i look? www.allegro.pl is the only Polish webbsite i know of!
Thanks for looking in to my project!
Regards Jon
Allegro is the best place to find out something to buy. We have more smaller websites but this one is the most known. Bigger problem is to find 126 in a good body condition in a good price. I undertand mechanical condition is not so important for you (seeing your project) If you find something interesting, please give me information and link, and I call the owner for more information for you.
Google transalator is not so good as should be - we have problem with basic english after translating by google translator - we don't understand google-polish But your photos tell everything
Were do i look? www.allegro.pl is the only Polish webbsite i know of!
Thanks for looking in to my project!
Regards Jon
Allegro is the best place to find out something to buy. We have more smaller websites but this one is the most known. Bigger problem is to find 126 in a good body condition in a good price. I undertand mechanical condition is not so important for you (seeing your project) If you find something interesting, please give me information and link, and I call the owner for more information for you.
Google transalator is not so good as should be - we have problem with basic english after translating by google translator - we don't understand google-polish But your photos tell everything
Ok! Then i will look on allegro! i am ready to spend somewere around 4000zł, shouldnt i get a maluch in very good condition for that money? Do you have many italian made 126 in poland too? A nice italian made 126 in good condition is high on the list! But im not sorry if i bring a 126P home eather! Thanks for the offer! I will contact you if i find a interesting Fiat on allegro! Its great to have some help with that!
Google translator can mess the texture up but its helping a little bit, its get very wierd when you translate from polish to swedish too! hehe
Riktigt kul bygge. Hur har man kunnat missa detta.
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?