Usch vad grejor det är som kommer ivägen hela tiden.. Nu har lillen fått stå helt ensam i snart två veckor! Har en Clio 2.0 Sport -01 som jag håller på lite med också som ska besiktas o sen säljas!(mer pengar till fiaten! ) Men snart ska jag ta tag i fiaten igen!
känner igen det där från mig själv "ska bara" göra det & det & det &.... men sen blire byggga bil igen...
Ska bara sa alfons åberg! hehe! Ja man har ju endel att pyssla med, många som ber en om hjälp också så man vill ju ställa upp! Men nästa vecka är det fasiken fiat dax!
Oscar-v-Linnea skrev:
Ser bra ut! Keep up the good work, vill se provstart snart!
Tack ska du ha! Jo jag är också sugen på en provstart här snart!
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
27 november 2009
JonR skrev:
farbrorbozze skrev:
känner igen det där från mig själv "ska bara" göra det & det & det &.... men sen blire byggga bil igen...
Ska bara sa alfons åberg! hehe! Ja man har ju endel att pyssla med, många som ber en om hjälp också så man vill ju ställa upp! Men nästa vecka är det fasiken fiat dax!
MVH/Jon
jovisst är det så att folk tigger om hjälp... men betalar dom bra eller hjälper dig tillbaka med andra saker då? gör dom inte det brukar jag säga ifrån iaf.
MVH/Jon
jovisst är det så att folk tigger om hjälp... men betalar dom bra eller hjälper dig tillbaka med andra saker då? gör dom inte det brukar jag säga ifrån iaf.
Ja dom flesta hjälper mig faktiskt med antingen det ena eller det andra! Han som jag lackade skuffen åt har skaffat mycket småpryttlar till fiaten åt mig så det var ju självklart att jag hjälpte honom! Men det är ju många som frågar och vissa saker får man ju säga ifrån åt annars får man ju aldrig nåt gjort själv!
Snajsigt. fast vore det inte enklare att göra en automatisk spännare?
finns väl ingen anledning till? Klumpen sitter ju fast i chassiet och reagerar inte på fjädringsrörelser? Sonika är det en one-time-deal att justera sträckningen på kedjan, så vida inte den slackar ngt djävulusiskt efter lite lek
Ja det börjar bli! hehe! Jag vet inte riktigt hur stort slitaget på kedjan kommer bli, men antagligen får man spänna den endel, trots att detta är en grymt stryktålig industrikedja som är gjort för stora belastningar men tills det är provat så nöjde jag mig med denna enkla variant!
PH_ skrev:
Elda skrev:
finns väl ingen anledning till? Klumpen sitter ju fast i chassiet och reagerar inte på fjädringsrörelser? Sonika är det en one-time-deal att justera sträckningen på kedjan, så vida inte den slackar ngt djävulusiskt efter lite lek
Det stämmer, klumpen kommer sitta helt stumt i körläge, men lossas i infästningarna då det ska justeras! Får se hur ofta man får spänna den! Finns ju många knep annars för o hålla en kedja på plats!