Har blivit lite småpill idag med.. man går o gör lite där o lite där.. tar sånt som blivit undanskuffat.. Men har ju även skruvat tillbaka allt efter helsvetsningen av ramen så nu är det förhoppningsvis så att den inte ska skruvas isär nåt mer innan provkörningen är avklarad!
Har iaf bytt ut alla gamla rostiga bultar mot nya överallt i bakvagnen och sen kopplat lite bränsleledning. Imorgon tänkte jag ta itu med elen! Ska bygga det så smidigt som möjligt med snabbkontakter så man kan hinka ur motorn smidigt när det behövs!
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
3 januari 2010
#346
om du vill göra det enkelt för dig med dom skärmarna så lackar du väl dom löst & popnitar med storskallade popnit typ som på gamla banracingbilar, eller? sen ser den där slangklamman lite klen ut... har erfarenhet av att såna brukar skaka sönder. brukar nu för tiden använda U-bult avgasklammer till såna upphängningar.
fina glasfiberskärmar:P tror det blir fräckt med dom på:)
Ja vi får hoppas det!
saablover_1 skrev:
blir bra som fan nog för att bilen är liten men jag skulle nog satsat på brembo Max till mk2 gti i stället för vanliga skivor när ja ändå va igång
Tack ska du ha! Får se om bromsarna räcker till eller inte, blir ju rediga doningar fram hur som helst! Det där är ju frambromsar från en 1300 kilos bil så tycker dom borde räcka till bak till 500-600kg bil! Men som du säger så är rediga bromsar aldrig fel!
farbrorbozze skrev:
om du vill göra det enkelt för dig med dom skärmarna så lackar du väl dom löst & popnitar med storskallade popnit typ som på gamla banracingbilar, eller? sen ser den där slangklamman lite klen ut... har erfarenhet av att såna brukar skaka sönder. brukar nu för tiden använda U-bult avgasklammer till såna upphängningar.
Jag vet faktiskt inte.. vet inte hur mycket jobb jag ska lägga på utseendet.. Och eftersom motor och allt är helt stumt monterad så ruskar det en hel del vill jag lova(även fast jag bara tomvarvat än så länge) så kommer det ju krävas en hel del för att få dom där plastskärmarna att sitta kvar om man nu ska spackla igen skarver osv.. Så skulle tippa på att det blir "racingstuket"(tur att det finns ord som låter häftigt när man ska göra nåt lite slarvigt) Tror du inte slangklämman håller? Hela fästet till soppapumpen som är fastskruvad i klämman är ju i mjukt gummi så det fjädrar ju mycket.. Men kanske lika bra o göra nåt stadigare... inge bra om den lossnar o en slang hoppar av!
Ser otroligt bra ut! Detta ger många idéer o inspiration för framtida bygget:P Synd att du får det o se så lätt ut bara hihihi:D
Vad bra! Det vore ju bra om nån fick nytta av allt man slänger upp! Äsch det är inte så krångligt, bara att ge sig fasiken på det och inte ge upp vid motgångar så klarar vem som helst det!
Jag ser att du lagt bensinröret intill ett annat rör och klammat ihop det. Om du tänkt att göra nån slags besiktning nån gång så kanske det inte gillas. Annars är jag mycket imponerad av bygget. (så klart har jag direktlänk på mina favoriter,mycket kul det här.)
oj hade du hela soppapumpen hängades i klämman?? jag trodde bara det var soppafiltret *ASG*
Jo det är hela soppapumpen! Den väger ju knappt ett halvt kilo så det är ju inte mycket vikt hängandes direkt..
du fårr väl känna efter hur stadigt den sitter. jag tycker dock det verkar klent, men de förstås.... jag gillar att överdimensionera saker
Det är alltid bäst att vara på den säkra sidan!
LeifA skrev:
Jag ser att du lagt bensinröret intill ett annat rör och klammat ihop det. Om du tänkt att göra nån slags besiktning nån gång så kanske det inte gillas. Annars är jag mycket imponerad av bygget. (så klart har jag direktlänk på mina favoriter,mycket kul det här.)
Det ligger 3mm gummiduk hela vägen runt sopprören vid klämmorna så det borde funka tror jag! Tror inte det syns så jättebra på bilderna.. Kul att det gillas!
Kompisen var ju tvungen att fylla år igår, och då var man ju tvungen att fira honom litegrann(med nån öl) så det blev lite senare till garaget idag än väntat!
Har iaf tagit tag i drivaxlarna idag, dom blir skarvade så långt ut mot yttre drivknuten som möjligt. Har hört runt med mycket folk och dom påstår att det garanterat håller. Frågade även en kille på Sellholm Tuning och han sa samma sak, så istället för att kasta ut 5000kr på drivknutar så fixar jag det själv, helt gratis dessutom!
Var iväg till södertälje o hämtade den biten av elssystemet som saknades, har även införskaffat en teleflexvajer som jag ska ha till växlingen, tyvärr vart den lite för lång så jag får åka in o byta den mot en kortare!
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
6 januari 2010
#359
ett tips & fundering... har du kollat att uniballsen i "styrstaget" klarar fjädringsvägen? man brukar ju behöva sätta distanser på dom så dom kan leda fritt utan att ta i muttrar&bultar? ser lite tajt ut tycker jag?
ett tips & fundering... har du kollat att uniballsen i "styrstaget" klarar fjädringsvägen? man brukar ju behöva sätta distanser på dom så dom kan leda fritt utan att ta i muttrar&bultar? ser lite tajt ut tycker jag?
Här är en med huvudet på skaft! Jag fick svarva egna distanser som blev koniska mot uniballsen, men nu går det iaf fritt (med nöd o näppe) Jag vart förvånad hur liten rörelse det var i dom, hade förväntat mig mer!