2104
Sök

Fiat 126 med Yamaha R1 MC-motor [700% effektökning] [Såld!]

Fiat 126 R1

1 517 635 Visningar
Uppdaterades senast 20 januari 2016
Team Carkings
2 300 Inlägg
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
25 februari 2010
Härlig sång i motorn smile längtar redan efter en provtursvideo smile

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

738 Inlägg
26 februari 2010
wow!

Med lem
768 Inlägg
26 februari 2010
Härligt! Vilket ljud! /Robin

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

173 Inlägg
26 februari 2010
Garagets kanske coolaste projekt! Blir riktigt bra smile

92 Inlägg
26 februari 2010
Har nu sträckläst denna tråd om denna fulsnygga skapelse till bil! Fy fan vilket grymt arbete du gör, riktigt imponerad. Lycka till i fortsättningen smile

/Jonas

//Gahmen\\

718 Inlägg
26 februari 2010
grymt imponerad måste jag verkligen säga! läst hela tråden nu!! grymt!

hoppas snön försvinner fortare än fort nu så alla sveriges byggen kan komma ut=)

3 259 Inlägg
26 februari 2010
Trådstartare
Tack för alla goa kommentarer!smile Kul att det uppskattas! Mycket roligare att ladda upp bilder då!

Idag har det grejats lite med elen, ska snygga till allt och bygga en snabb kontakt så man slipper pilla med massa små kontakter när man river ur motorn! Inte så mycket att ta kort på men alltid nåt! Så ni vet att det inte står stilla iaf!smile

MVH/Jon

http://i127.photobucket.com/albums/p132/volvov8/20100226372.jpg

http://i127.photobucket.com/albums/p132/volvov8/20100226373.jpg

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

32 Inlägg
26 februari 2010
Man kan ju inget annat än älska detta projekt! smile

1 291 Inlägg
26 februari 2010
Det tar sig sa mordbrännarn, härligt!
Nu vet jag inte hur långt söderut kungsör ligger men här är det nog tyvärr 2,5 månad innan det är torrt på asfalten. Är det inte idé att lacka och göra klart allt innan säsongen så du får mer körtid när det väl är sommar?

6 583 Inlägg
26 februari 2010
vad var felet när den inte ville starta då?? Är det så pinsamt så du inte vågar avslöja det eller? wink

3 259 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
MattiasH skrev:
Nu vet jag inte hur långt söderut kungsör ligger men här är det nog tyvärr 2,5 månad innan det är torrt på asfalten. Är det inte idé att lacka och göra klart allt innan säsongen så du får mer körtid när det väl är sommar?

Hehe ja precis!smile Idag har det faktiskt regnat hela dagen! Men det tar ju en stund att skölja bort nästan 80cm snö!sad Jag hade faktiskt tänkt att lacka den utvändigt nu i väntan på våren! Vill inte skruva ner den o lacka allt och sen ihop med det för att sedan upptäcka att jag måste bygga om nåt så det är mest därför jag tänkt vänta med invändiga lacken.. Men får se! Är ju gjort på 1h o riva den för lack invändigt iofs så det är väl inte hela världen!smile Är bara så provkörningssugen så vill väl ha nåt att skylla på! Hehe

farbrorbozze skrev:
vad var felet när den inte ville starta då?? Är det så pinsamt så du inte vågar avslöja det eller? wink

Vad du ska upptäcka allt hela tiden!!!big_smilebig_smile

Saken är den att jag inte vet vad felet var!sad Jag rev ner hela kabelhärvan för att leta efter fel... hittade inget så jag stoppade dit den igen för att mäta så ström fanns till tändspolar o cdi osv, och efter det så fanns det gnista helt plötsligt! Vet inte om det var nån kontakt som inte satt i ordentligt eller om det var glapp.. hoppas inte att det var glapp för då finns ju risken att det kommer tillbaka....

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

55 Inlägg
27 februari 2010
Riktigt fint projekt, älskar ljudet du har på bilen big_smile keep it up...

Welcome to the world of Quattro...

6 583 Inlägg
27 februari 2010
JonR skrev:
MattiasH skrev:

Hehe ja precis!smile Idag har det faktiskt regnat hela dagen! Men det tar ju en stund att skölja bort nästan 80cm snö!sad Jag hade faktiskt tänkt att lacka den utvändigt nu i väntan på våren! Vill inte skruva ner den o lacka allt och sen ihop med det för att sedan upptäcka att jag måste bygga om nåt så det är mest därför jag tänkt vänta med invändiga lacken.. Men får se! Är ju gjort på 1h o riva den för lack invändigt iofs så det är väl inte hela världen!smile Är bara så provkörningssugen så vill väl ha nåt att skylla på! Hehe

farbrorbozze skrev:

Vad du ska upptäcka allt hela tiden!!!big_smilebig_smile

Saken är den att jag inte vet vad felet var!sad Jag rev ner hela kabelhärvan för att leta efter fel... hittade inget så jag stoppade dit den igen för att mäta så ström fanns till tändspolar o cdi osv, och efter det så fanns det gnista helt plötsligt! Vet inte om det var nån kontakt som inte satt i ordentligt eller om det var glapp.. hoppas inte att det var glapp för då finns ju risken att det kommer tillbaka....

MVH/Jon

Jag ser ALLT wink wink
men är det inte krångligt att lacka den utvändigt först & invändigt senare??
eller hur menar du att du ska göra? har jag missuppfattat dig?

3 259 Inlägg
27 februari 2010
Trådstartare
Micke016 skrev:
Riktigt fint projekt, älskar ljudet du har på bilen big_smile keep it up...

Jo det låter jäkligt rart när det varvar!smile

farbrorbozze skrev:
Jag ser ALLT wink wink
men är det inte krångligt att lacka den utvändigt först & invändigt senare??
eller hur menar du att du ska göra? har jag missuppfattat dig?

Jo det blir ju endel maskering då utsidan måste maskeras, men bilen är ju så jäkla liten så det är inte så mycket jobb ändå! Allt man gör blir ju miniformat jämfört med en vanlig bil!smile

NightCruiser skrev:
Härligt att höra den gå! big_smile

Instämmer!!!big_smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

3 259 Inlägg
28 februari 2010
Trådstartare
Som rubriken: Vad sjutton ska jag lacka bilen i för färg? Det är det värsta som finns, att välja färg när man väl ska lacka en bil!smile Det får bli en solid färg, tänkte ge mig på att lacka den seriösare med nån metallic lack när framvagen är färdigbyggd!(ska ju byggas rör-ram med glasfiberskal då som ändå ska lackas om)

Färger som går bort är vit och kawagrön!(finns redan 126:or med MC motorer som har dom färgerna)

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

820 Inlägg
28 februari 2010
Orange tror jag blir grymt, som en ilsken... apelsin big_smile

Om man säger

Analog warfare bevara kassettbands kulturen
133 Inlägg
28 februari 2010
Abarth grå med rödrutigt tak?

"When you hit the tree between the headlights thats understeer.
Oversteer is when you hit the tree between the Tail Lights" - Wayne Bell
William Shakespeare skrev på 1500 talet om japsdämpare: Much ado about nothing

1 278 Inlägg
28 februari 2010
svart metallic, men röda detaljer?smile

Street Knight

Sök