Tack för alla goa kommentarer! Kul att det uppskattas! Mycket roligare att ladda upp bilder då!
Idag har det grejats lite med elen, ska snygga till allt och bygga en snabb kontakt så man slipper pilla med massa små kontakter när man river ur motorn! Inte så mycket att ta kort på men alltid nåt! Så ni vet att det inte står stilla iaf!
Det tar sig sa mordbrännarn, härligt! Nu vet jag inte hur långt söderut kungsör ligger men här är det nog tyvärr 2,5 månad innan det är torrt på asfalten. Är det inte idé att lacka och göra klart allt innan säsongen så du får mer körtid när det väl är sommar?
Det tar sig sa mordbrännarn, härligt! Nu vet jag inte hur långt söderut kungsör ligger men här är det nog tyvärr 2,5 månad innan det är torrt på asfalten. Är det inte idé att lacka och göra klart allt innan säsongen så du får mer körtid när det väl är sommar?
Hehe ja precis! Idag har det faktiskt regnat hela dagen! Men det tar ju en stund att skölja bort nästan 80cm snö! Jag hade faktiskt tänkt att lacka den utvändigt nu i väntan på våren! Vill inte skruva ner den o lacka allt och sen ihop med det för att sedan upptäcka att jag måste bygga om nåt så det är mest därför jag tänkt vänta med invändiga lacken.. Men får se! Är ju gjort på 1h o riva den för lack invändigt iofs så det är väl inte hela världen! Är bara så provkörningssugen så vill väl ha nåt att skylla på! Hehe
farbrorbozze skrev:
vad var felet när den inte ville starta då?? Är det så pinsamt så du inte vågar avslöja det eller?
Vad du ska upptäcka allt hela tiden!!!
Saken är den att jag inte vet vad felet var! Jag rev ner hela kabelhärvan för att leta efter fel... hittade inget så jag stoppade dit den igen för att mäta så ström fanns till tändspolar o cdi osv, och efter det så fanns det gnista helt plötsligt! Vet inte om det var nån kontakt som inte satt i ordentligt eller om det var glapp.. hoppas inte att det var glapp för då finns ju risken att det kommer tillbaka....
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
27 februari 2010
JonR skrev:
MattiasH skrev:
Hehe ja precis! Idag har det faktiskt regnat hela dagen! Men det tar ju en stund att skölja bort nästan 80cm snö! Jag hade faktiskt tänkt att lacka den utvändigt nu i väntan på våren! Vill inte skruva ner den o lacka allt och sen ihop med det för att sedan upptäcka att jag måste bygga om nåt så det är mest därför jag tänkt vänta med invändiga lacken.. Men får se! Är ju gjort på 1h o riva den för lack invändigt iofs så det är väl inte hela världen! Är bara så provkörningssugen så vill väl ha nåt att skylla på! Hehe
farbrorbozze skrev:
vad var felet när den inte ville starta då?? Är det så pinsamt så du inte vågar avslöja det eller?
Vad du ska upptäcka allt hela tiden!!!
Saken är den att jag inte vet vad felet var! Jag rev ner hela kabelhärvan för att leta efter fel... hittade inget så jag stoppade dit den igen för att mäta så ström fanns till tändspolar o cdi osv, och efter det så fanns det gnista helt plötsligt! Vet inte om det var nån kontakt som inte satt i ordentligt eller om det var glapp.. hoppas inte att det var glapp för då finns ju risken att det kommer tillbaka....
MVH/Jon
Jag ser ALLT men är det inte krångligt att lacka den utvändigt först & invändigt senare?? eller hur menar du att du ska göra? har jag missuppfattat dig?
Riktigt fint projekt, älskar ljudet du har på bilen keep it up...
Jo det låter jäkligt rart när det varvar!
farbrorbozze skrev:
Jag ser ALLT men är det inte krångligt att lacka den utvändigt först & invändigt senare?? eller hur menar du att du ska göra? har jag missuppfattat dig?
Jo det blir ju endel maskering då utsidan måste maskeras, men bilen är ju så jäkla liten så det är inte så mycket jobb ändå! Allt man gör blir ju miniformat jämfört med en vanlig bil!
Som rubriken: Vad sjutton ska jag lacka bilen i för färg? Det är det värsta som finns, att välja färg när man väl ska lacka en bil! Det får bli en solid färg, tänkte ge mig på att lacka den seriösare med nån metallic lack när framvagen är färdigbyggd!(ska ju byggas rör-ram med glasfiberskal då som ändå ska lackas om)
Färger som går bort är vit och kawagrön!(finns redan 126:or med MC motorer som har dom färgerna)
"When you hit the tree between the headlights thats understeer.
Oversteer is when you hit the tree between the Tail Lights" - Wayne Bell
William Shakespeare skrev på 1500 talet om japsdämpare: Much ado about nothing