Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
1 mars 2010
JonR skrev:
Gul och orange har snurrat i huvudet på mig sen jag startade bygget! Tyvärr lackade kompisen sin 126:a i orange nu i helgen... Men det går ju att välja en annan nyans iofs! Yamaha blå lät faktiskt intressant... kanske till och med vita yamaha stripes på sidan också?
Har haft mina funderingar på riktigt 70tals brun! Bara för o retas.....
Ös på med mer om ni har!
MVH/Jon
VOLVO 240 hade ju en enormt fin brunfärg på 70-80talet Brun kaross med gula detaljer?
om den ska vara brun å gul så måste du slänga på lite orange detaljer också, de vore jävligt oväntat.. men de ska vara lite halvmatt fast en slät å fin yta, inte nå rollat skit
Gul och orange har snurrat i huvudet på mig sen jag startade bygget! Tyvärr lackade kompisen sin 126:a i orange nu i helgen... Men det går ju att välja en annan nyans iofs! Yamaha blå lät faktiskt intressant... kanske till och med vita yamaha stripes på sidan också?
Har haft mina funderingar på riktigt 70tals brun! Bara för o retas.....
Ös på med mer om ni har!
MVH/Jon
VOLVO 240 hade ju en enormt fin brunfärg på 70-80talet Brun kaross med gula detaljer?
Kul projekt! Jag skulle akta mig för att använda en allt för skrikig färg, det tar för mycket av bilen och personligen har jag svårt för att njuta av att se på en sådan bil. Matta färger blir för trist.
Här är ett exempel på en färg som är pigg men ändå lite lugn. Tror den eller någon liknande fanns original på 70-tals Volvo men den är lite ljusare än den typen av orange som känns mer vanlig och mer skrikig. http://carphotos.cardomain.com/ride_ima … _large.jpg