Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
17 oktober 2009
#141
Hur är tanken med konstruktionen i bakvagnen för att hålla spindeln i rätt riktning ? kommer du bygga ett bärstag som fästs i styrarmen & ramen ? kanske justerbart för att kunna ställa hjulvinklar?
Ser ut att bli kanoners det här Men tror du inte att hjulupphängningen kommer kännas "fladdrig" om den bara sitter fäst i själva fjädern "där uppe"? Fjädern är ju ganska lång så det borde ju kunna flexa en del..
Tack ska du ha! Det kommer att sitta exakt som det gör på tex golf/passat så det kommer inte flexa!(iaf inte mer än vad det gör på en sådan bil orginal!)
Volvo_wicke skrev:
Grymt bygge:) Måste bli en underbar känsla att köra denna sen:) Du verkar kunna din sak du,
Tack tack! Man gör så gott man kan! Ja det kommer nog bli en upplevelse! Får hoppas man överlever!
mr_Hasse skrev:
bra jobbat. satan va kul o titta på dina bilder... du vet i alla fall vad du gör.. // Hasse
Tack så mycket! Kul att folk gillar det!
farbrorbozze skrev:
Hur är tanken med konstruktionen i bakvagnen för att hålla spindeln i rätt riktning ? kommer du bygga ett bärstag som fästs i styrarmen & ramen ? kanske justerbart för att kunna ställa hjulvinklar?
Jo precis! Du är inne på helt rätt spår! Det kommer helt enkelt sitta precis som det gör på passat/golf, alltså orginalstyrstag med leder i båda ändarna fast istället för att sitta i en styrväxel så kommer det fästas stumt i ramen, då får man ju stabiliteten och även justeringsförmågan kvar, enkelt o praktiskt, konstruktionen finns ju redan där så enklast att använda den har jag tänkt!
Ser ut att bli kanoners det här Men tror du inte att hjulupphängningen kommer kännas "fladdrig" om den bara sitter fäst i själva fjädern "där uppe"? Fjädern är ju ganska lång så det borde ju kunna flexa en del..
Tack ska du ha! Det kommer att sitta exakt som det gör på tex golf/passat så det kommer inte flexa!(iaf inte mer än vad det gör på en sådan bil orginal!)
Volvo_wicke skrev:
Grymt bygge:) Måste bli en underbar känsla att köra denna sen:) Du verkar kunna din sak du,
Tack tack! Man gör så gott man kan! Ja det kommer nog bli en upplevelse! Får hoppas man överlever!
mr_Hasse skrev:
bra jobbat. satan va kul o titta på dina bilder... du vet i alla fall vad du gör.. // Hasse
Tack så mycket! Kul att folk gillar det!
farbrorbozze skrev:
Hur är tanken med konstruktionen i bakvagnen för att hålla spindeln i rätt riktning ? kommer du bygga ett bärstag som fästs i styrarmen & ramen ? kanske justerbart för att kunna ställa hjulvinklar?
Jo precis! Du är inne på helt rätt spår! Det kommer helt enkelt sitta precis som det gör på passat/golf, alltså orginalstyrstag med leder i båda ändarna fast istället för att sitta i en styrväxel så kommer det fästas stumt i ramen, då får man ju stabiliteten och även justeringsförmågan kvar, enkelt o praktiskt, konstruktionen finns ju redan där så enklast att använda den har jag tänkt!
MVH/Jon
även audi quattron hade spindlarna så och duger det i grupp-B rally så funkar de säkert fint på gatan;P jävligt läckert bygge när tror du den e körklar???;p
även audi quattron hade spindlarna så och duger det i grupp-B rally så funkar de säkert fint på gatan;P jävligt läckert bygge när tror du den e körklar???;p
Jo precis! Dom hade väl likadana fjäderben/spindlar bak som fram om jag inte har helt fel?
För tillfället jobbar jag en hel del(är i däckbranschen) så det kommer stå stilla några veckor framöver, men är den inte körklar till våren då jäklar! Så det SKA den vara! Absolut senast till våren!
va och kollade på ngk masters i lördags, fiaten gick jävligt bra tills han drog en drivaxel. man hörde värkligen hur dåligt grepp han hade därimot:P körde på varvstoppen på 6an i karlstad så de fanns inte så mycke grepp:P
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
va och kollade på ngk masters i lördags, fiaten gick jävligt bra tills han drog en drivaxel. man hörde värkligen hur dåligt grepp han hade därimot:P körde på varvstoppen på 6an i karlstad så de fanns inte så mycke grepp:P
Jahaja! Vad trevligt! Ingen som lyckades filma det hela?
Kopplingen ska enligt uppgift tåla dom där extra kilona rättså bra, men våldar man endel och får den att ge upp så finns det förstärkningskitt att köpa till dom med förstärkta fjädrar och några andra mellanlägg vad jag har förstått! Får se om detta blir nödvändigt på min då den kommer gå asfalt!
Om någon har 13 tums breddare plåtfälgar så kan jag vara intresserad! 4x100 eller där i närheten(4x98-101x4 alltså!)
Eventuellt ska mina alupuckar säljas, nån som törs gissa på vad man kan få för dom? Det är hundkojabultmönster 101x4, men passar fint på 4x100(har provat detta själv) sitter 175/50-13 i hyffsat skick på! 5-6mm uppskattningsvis!
Om någon har 13 tums breddare plåtfälgar så kan jag vara intresserad! 4x100 eller där i närheten(4x98-101x4 alltså!)
Eventuellt ska mina alupuckar säljas, nån som törs gissa på vad man kan få för dom? Det är hundkojabultmönster 101x4, men passar fint på 4x100(har provat detta själv) sitter 175/50-13 i hyffsat skick på! 5-6mm uppskattningsvis!
MVH/Jon
Jag har inte breddade plåtisar, men däremot grymma lättmetall fälgar 13" med polerad (Bred kant) och svart centrum. 4x100. Riktigt feta:D
Såg att du för längesedan skrev om caster viinkeln, tänkte bara säga att kör du med justerbara topplagringar så kan du ställa både caster och camber där. köp ett lager och snida fästplattorna sj
Jo jag hade tänkt att göra så faktiskt! Har klurat på många lösningar men den verkar vara den simplaste och säkraste! Fast bara med camberjustering! Casterjustering bak är ju inte nödvändig!
timmy_r skrev:
Älskar sånt här, haha f*n vad gött Den lilla vita som vara på emmaboda -08 var ju über grym. Du kommer nog ha kul i den sen
Lycka till! MVH / Timmy
Tack ska du ha! Jo den är ball! Kul att den fortsätts att användas!
Ja se där! Riktigt skoj men hur orkar han lägga ner den energin på bilen när den riskerar att bli såld rättså lätt? För visst är det 4500kr som gäller fortfarande i folkrace?