4725
Sök

Saab ?

451 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
#1
jag hörde nått och nu är jag tveksam över det . Är Saab bilarna dåliga på höga fart tex efter 200 blir den skiit seg eller ??

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!

Saab raggare : )
887 Inlägg
29 mars 2006
#2
ah.. de blir jobbigt när man ska åka till jobbet .. shiet asså ;P

att tilllägga : har ingen aning :p
Senast redigerat av zwich (29 mars 2006)

Turbo.. Because Im worth it :)

451 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
#3
smile

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!

Ölbryggare
339 Inlägg
29 mars 2006
#4
Nej nej nej, det blev helt fel...Det är just däruppåt som dom trivs som bäst wink


451 Inlägg
29 mars 2006
Trådstartare
#5
min kompis har en Saab Aero 210hk/300nm han säger den blir seg :S ..

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!

Ölbryggare
339 Inlägg
29 mars 2006
#6
Klart den blir seg, det beror på vad man jämför med..Men jag tycker min går tillräckligt bra över 200, men visst kompisens Merca är vassare..men då är det 80 pollar till så...

EDIT: Och 100Nm till så det är klart att det gör sitt...men men..
Senast redigerat av Pepe (29 mars 2006)


Fisketokig
2 997 Inlägg
29 mars 2006
#7
på farter mot 180-200 så är jag imponerad av axet i min.

Så slö tror jag inte på tongue

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

5 710 Inlägg
30 mars 2006
#8
Vid väldigt höga hastigheter (kommer inte ihåg i detalj) ställer styrsystemet om till grundladdtryck så visst kan de kännas lite seeegt på slutet.
Detta är inte generellt för SAAB utan på de nyare modellerna.

MVH Jonas
..............

346 Inlägg
30 mars 2006
#9
min ökar från noll till 250 rätt snabbt fakstiskt och den är inte chippad eller nåt men sen beror det väl på om man jämför med en bil på 500 hk så klart att den räknar upp snabbare smile (det är inte farten som dödar det är dom tvära stoppen)

"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"

Avstängd
1 106 Inlägg
30 mars 2006
#10
På min gamla Saab 900 2,0i var det inga problem att axa till 200km/h.  På min 9-3:a kommer man upp till 200 ännu snabbare. 9-3:an toppar 220km/h. 2,0i toppar 200km/h

Livet startar vid 220 km/h

764 Inlägg
30 mars 2006
#11
2_Hot_Golf skrev:
jag hörde nått och nu är jag tveksam över det . Är Saab bilarna dåliga på höga fart tex efter 200 blir den skiit seg eller ??

Det beror kanske lite vilken modell det är o hur trött motorn är. En 250hk motot borde kanske vara piggare än en gammal seg motor från 85.....*hehe*

TeQuilla

451 Inlägg
30 mars 2006
Trådstartare
#12
det är en saab aero 2.3T 210hk hel t orginal ..

SamLaG MeD FöRaReN UnDer FäRd Är StRänLiGeN FöRbJuDeT MeN JaG StAnNaR GäRnA!!

Ölbryggare
339 Inlägg
30 mars 2006
#13
jonTe skrev:
Vid väldigt höga hastigheter (kommer inte ihåg i detalj) ställer styrsystemet om till grundladdtryck så visst kan de kännas lite seeegt på slutet.
Detta är inte generellt för SAAB utan på de nyare modellerna.

Fartspärren fungerar så att den reglerar bilens toppfart genom att inte ge fullt ladd när den utsatta toppfarten är nåd...måste va det du tänker på, men dit upp går det så fort den orkar...


Moderator+
1 081 Inlägg
30 mars 2006
#14
2_Hot_Golf skrev:
det är en saab aero 2.3T 210hk hel t orginal ..

Slö jämfört med vad?

Fixa topic så den beskriver tråden bättre också annars kommer jag låsa tråden.


jonTe skrev:
Vid väldigt höga hastigheter (kommer inte ihåg i detalj) ställer styrsystemet om till grundladdtryck så visst kan de kännas lite seeegt på slutet.
Detta är inte generellt för SAAB utan på de nyare modellerna.

Vid 250km/h är detta va? Iaf på 9-5 2.3T och Aero smile ltt tror jag är befriad från detta, men å andra sidan har den problem att orka upp i 250km/h endå... big_smile

mvh

Vem jag?

1 453 Inlägg
30 mars 2006
#15
Redbull skrev:
2_Hot_Golf skrev:
det är en saab aero 2.3T 210hk hel t orginal ..

Slö jämfört med vad?

Fixa topic så den beskriver tråden bättre också annars kommer jag låsa tråden.


jonTe skrev:
Vid väldigt höga hastigheter (kommer inte ihåg i detalj) ställer styrsystemet om till grundladdtryck så visst kan de kännas lite seeegt på slutet.
Detta är inte generellt för SAAB utan på de nyare modellerna.

Vid 250km/h är detta va? Iaf på 9-5 2.3T och Aero smile ltt tror jag är befriad från detta, men å andra sidan har den problem att orka upp i 250km/h endå... big_smile

mvh

Håller med! För övrigt anser jag att tråden är meningslös, alla bilar med klen motor är sega vid högre hastigheter - allting är relevant.



Sök