Klart den blir seg, det beror på vad man jämför med..Men jag tycker min går tillräckligt bra över 200, men visst kompisens Merca är vassare..men då är det 80 pollar till så...
EDIT: Och 100Nm till så det är klart att det gör sitt...men men..
Vid väldigt höga hastigheter (kommer inte ihåg i detalj) ställer styrsystemet om till grundladdtryck så visst kan de kännas lite seeegt på slutet. Detta är inte generellt för SAAB utan på de nyare modellerna.
min ökar från noll till 250 rätt snabbt fakstiskt och den är inte chippad eller nåt men sen beror det väl på om man jämför med en bil på 500 hk så klart att den räknar upp snabbare (det är inte farten som dödar det är dom tvära stoppen)
"den som inte blir lycklig av pengar vet bara inte vilka butiker han ska besöka"
På min gamla Saab 900 2,0i var det inga problem att axa till 200km/h. På min 9-3:a kommer man upp till 200 ännu snabbare. 9-3:an toppar 220km/h. 2,0i toppar 200km/h
Vid väldigt höga hastigheter (kommer inte ihåg i detalj) ställer styrsystemet om till grundladdtryck så visst kan de kännas lite seeegt på slutet. Detta är inte generellt för SAAB utan på de nyare modellerna.
Fartspärren fungerar så att den reglerar bilens toppfart genom att inte ge fullt ladd när den utsatta toppfarten är nåd...måste va det du tänker på, men dit upp går det så fort den orkar...
Fixa topic så den beskriver tråden bättre också annars kommer jag låsa tråden.
jonTe skrev:
Vid 250km/h är detta va? Iaf på 9-5 2.3T och Aero ltt tror jag är befriad från detta, men å andra sidan har den problem att orka upp i 250km/h endå...
Fixa topic så den beskriver tråden bättre också annars kommer jag låsa tråden.
jonTe skrev:
Vid 250km/h är detta va? Iaf på 9-5 2.3T och Aero ltt tror jag är befriad från detta, men å andra sidan har den problem att orka upp i 250km/h endå...
mvh
Håller med! För övrigt anser jag att tråden är meningslös, alla bilar med klen motor är sega vid högre hastigheter - allting är relevant.