Gammal motor=Effektförlust?

Veiron
30 mars 2006 · 21 Inlägg

Har en Golf gti 16v års88 som har gått 20000 mil, min fråga till alla motorkunniga är hur mycket pulver finns det kvar i sånn gammal motor, antar att det spelar roll hur den har körts osv...
Samt vilka orginaldelar kan man byta ut mot nya för att väcka en och annan insomnad "hingst" utan att för den sakens skull trimma bilen med massa olika trimdelar...

Antar att en sådan här tråd kanske finns, men jag letade ett tag och fann ingen, därav en ny tråd...

The Man The Myth The Concept
Arnie
30 mars 2006 · 295 Inlägg

jag har sett bilfilmer etc där t.ex en gammal crx från 88 har 4 hästar mera än vad den har enligt fabriks upg.... och då hade den gått ca 16 tusen och var självklart helt orginal ^^ men känns golfen slapp så är den nog slapp :]

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?
Nissan 350Z (2003)
MilleN
30 mars 2006 · 9 108 Inlägg

Katalysatorn brukar vara en stor bov i dramat.. En gammal katt kan hämma effekten ganska rejält.

viccoA
30 mars 2006 · 3 111 Inlägg

Bänka så får du svart på vitt!

Veiron
30 mars 2006 · 21 Inlägg

Arnie skrev:
jag har sett bilfilmer etc där t.ex en gammal crx från 88 har 4 hästar mera än vad den har enligt fabriks upg.... och då hade den gått ca 16 tusen och var självklart helt orginal ^^ men känns golfen slapp så är den nog slapp :]

Saken e den att golfen känns för bra för att vara sann! Så då är det kanske bra mos i den fortfarande smile smile smile!

The Man The Myth The Concept
Veiron
30 mars 2006 · 21 Inlägg

MilleN skrev:
Katalysatorn brukar vara en stor bov i dramat.. En gammal katt kan hämma effekten ganska rejält.

Då får jag väl slita ut fanskapet heeh wink

The Man The Myth The Concept
Germax
30 mars 2006 · 12 086 Inlägg

De som gör motorn slö efter massa år är ju att lager inte är vad de än gång va och att ventiler och kolvringar inte håller tätt. Slirande koppling. Filter och tändstift/kablar/fördelare/tändspole som iofs är slitdelar som bör bytas kan göra massor om de inte är bytta på länge!

Veiron
31 mars 2006 · 21 Inlägg

JapMax skrev:
De som gör motorn slö efter massa år är ju att lager inte är vad de än gång va och att ventiler och kolvringar inte håller tätt. Slirande koppling. Filter och tändstift/kablar/fördelare/tändspole som iofs är slitdelar som bör bytas kan göra massor om de inte är bytta på länge!

Dom delarna ser faktiskt extremt trötta ut när jag kika under huven, får väl byta dom och rensa katten!

The Man The Myth The Concept
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang