Angående: Vårträffen 2009 Piteå

r0bba_
23 april 2009 · 53 Inlägg

hehe de roliga med denna tråd är då ni säger streetrace, hehe streetrace sker på traffikerad väg ^^ inte på avstängd flygplats ^^

gäääs
te_wik Forummoderator
23 april 2009 · 12 813 Inlägg

r0bba_ skrev:
hehe de roliga med denna tråd är då ni säger streetrace, hehe streetrace sker på traffikerad väg ^^ inte på avstängd flygplats ^^

Jaa.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Streetrace
"Idag har begreppet "street racing" börjat användas på fler företeelser än den klassiska. I media och annars kallas ofta all form av tävling eller ibland buskörning på allmän väg för street racing. Strikt sett är detta inte helt korrekt eftersom street racing i sin ursprungliga form är en mer uppstyrd verksamhet."


Så på ett flygfält är väl rätta termen blackrace?


http://www.blackrace.nu/
"Blackrace är ett trafiksäkerhetsprojekt där myndigheter i form av kommuner, polisen, vägverket m.fl. är med och skapar möjlighet till att ihop med streetraceungdomar ordna legala race där man under kontrollerade former testar sin bils prestanda."



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Lidas88
23 april 2009 · 20 Inlägg

Klart som fan att man ska ut. Bara synd att man inte har caben igång till den har träffan. Men nästa då ska den vara igång. Volvo 242 cab - 76

Volvo 242 Cab "Cabben" (1976)
turbo_krook
24 april 2009 · 4 Inlägg

Många från skeå som ska dit?

professorWinther
24 april 2009 · 585 Inlägg

tyvärr ser det inte ut som att jag kan komma upp..  Dåligt med cash och ett par tokslut 20" däck..

Det finns inget jag inte kan, bara saker jag inte lärt mig.
NJ_
25 april 2009 · 2 118 Inlägg

professorWinther skrev:
tyvärr ser det inte ut som att jag kan komma upp..  Dåligt med cash och ett par tokslut 20" däck..

NOOOO! yikes
Vad är en RIN-träff utan den galne professorn ? yikes
Tokdiggade din bil ifjol tongue cool

D.i.l.l.i.g.a.f
Jospan
25 april 2009 ·

I'll be there!

Perrrra_
26 april 2009 · 181 Inlägg

Det är ju klart man kommer förbi glidande med benzen smile

"Endast de bästa är gott nog." - Carl Benz - 1886
Cerran Starter
26 april 2009 · 98 Inlägg

turbo_krook skrev:
Många från skeå som ska dit?

Det kommer ett gäng från Skellefte.. De snackade om o köra karavan upp smile

Race_Chick Snäll liten biltjej
26 april 2009 · 880 Inlägg

Jo vi ska köra en karavan från skellefteå,vi kommer vara några bilar som far från OK/Q8 solbacken. Klockan 09:30 så kommer vi börja köra mot piteå,så dom som inte är där då får väl jaga oss längst E4:an och knappa in på oss smile ( vi kommer hålla hastighets begränsningen på 110km/h)

Så va där 09:30! smile

Senast redigerat av ¤¤740Racing¤¤ (26 april 2009)

¤¤Tjejen som inte är rädd för att bli smutsig¤¤
*Endast Mercedes ägare
pattern Snöräser
26 april 2009 · 44 Inlägg

Lokala evo/impreza-gänget dyker upp som vanligt. smile

quiet
26 april 2009 · 127 Inlägg

Efter en hemväg från JRM racing på 80km/h från Uppsala till Piteå som tog 11h pga en sjujäkla punktering så hoppas jag att jag har ett set nya R-däck till träffen annars måste jag komma me vinterdäcken sad

NJ_
26 april 2009 · 2 118 Inlägg

Och jag måste hetsbyta topp på min skithög (e34an), annars får man ta reservtysken (bussen) tongue

D.i.l.l.i.g.a.f
JEsT3R-Race
27 april 2009 · 343 Inlägg

NJ_ skrev:
Och jag måste hetsbyta topp på min skithög (e34an), annars får man ta reservtysken (bussen) tongue

Så du säger! hmm  E34 är fina bilar tongue

NJ_
27 april 2009 · 2 118 Inlägg

JEsT3R-Race skrev:

NJ_ skrev:
Och jag måste hetsbyta topp på min skithög (e34an), annars får man ta reservtysken (bussen) tongue

Så du säger! hmm  E34 är fina bilar tongue

Haha, jo när dom funkar och inte kokar som ett cp tongue

D.i.l.l.i.g.a.f
quiet
27 april 2009 · 127 Inlägg

NJ_ skrev:

JEsT3R-Race skrev:

NJ_ skrev:
Och jag måste hetsbyta topp på min skithög (e34an), annars får man ta reservtysken (bussen) tongue

Så du säger! hmm  E34 är fina bilar tongue

Haha, jo när dom funkar och inte kokar som ett cp tongue

hehe ja det är sant, BMW är super när de funkar, tyvärr är det inte alltför sällan dom inte gör det wink Tro mig, vi har 3st wink

JEsT3R-Race
27 april 2009 · 343 Inlägg

Angren skrev:

NJ_ skrev:

JEsT3R-Race skrev:
Så du säger! hmm  E34 är fina bilar tongue

Haha, jo när dom funkar och inte kokar som ett cp tongue

hehe ja det är sant, BMW är super när de funkar, tyvärr är det inte alltför sällan dom inte gör det wink Tro mig, vi har 3st wink

Kan bero lite på hur man sköter om dom.. Tror alla bilar kan vara skitbilar om man inte sköter om dom. smile
Sedan finns det alltid "söndags"/"måndags" ex av alla bilar

NJ_
27 april 2009 · 2 118 Inlägg

JEsT3R-Race skrev:

Angren skrev:

NJ_ skrev:

Haha, jo när dom funkar och inte kokar som ett cp tongue

hehe ja det är sant, BMW är super när de funkar, tyvärr är det inte alltför sällan dom inte gör det wink Tro mig, vi har 3st wink

Kan bero lite på hur man sköter om dom.. Tror alla bilar kan vara skitbilar om man inte sköter om dom. smile
Sedan finns det alltid "söndags"/"måndags" ex av alla bilar

Bilen har funkat klockrent fram till i lördags då jag stod still och pratade med några polare i 5min då tempen sköt iväg som en kanon och bilen började koka.. Åsså har den börjat ticka då den är varm! :S
Helt knäpptyst då den är kall..

D.i.l.l.i.g.a.f
pontan36 Mekaniker
27 april 2009 · 212 Inlägg

På tal om BMW, idag rasade min bakaxel med kluvna diffdrev som följd, få se om jag hinner få tag i en ny innan lördag annars är de nog kört:(

Senast redigerat av pontan36 (27 april 2009)

quiet
27 april 2009 · 127 Inlägg

JEsT3R-Race skrev:

Angren skrev:

NJ_ skrev:

Haha, jo när dom funkar och inte kokar som ett cp tongue

hehe ja det är sant, BMW är super när de funkar, tyvärr är det inte alltför sällan dom inte gör det wink Tro mig, vi har 3st wink

Kan bero lite på hur man sköter om dom.. Tror alla bilar kan vara skitbilar om man inte sköter om dom. smile
Sedan finns det alltid "söndags"/"måndags" ex av alla bilar

Ha, ja du vi nästan bor på Burlins motor i Skellefteå och ja, vi tar väl hand om våra bilar wink Både jag och pappa wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang