2547
Sök

[Renovering, lack + motorbyte, AIRRIDE] Volvo 144 -67

Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken,... Visa mer

amatörkonstruktör
573 169 Visningar
Uppdaterades senast 12 april 2013
354 Inlägg
5 februari 2010
Skynda nu dååå big_smile slipa bygg spackla lacka skruva = startklar!! önön!

amatörkonstruktör
535 Inlägg
5 februari 2010
Trådstartare
Gidlund skrev:
Skynda nu dååå big_smile slipa bygg spackla lacka skruva = startklar!! önön!

Haha ja jag ska väl wink kom unt hjälp då för faan!!

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
5 februari 2010
jag skulle gärna hjälpt till om du inte bodde så långt bort big_smile flytta närmare yikes

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 166 Inlägg
5 februari 2010
är de en b20 från en 240 75 eller

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.

Avstängd
1 714 Inlägg
5 februari 2010
Nej men va helvete, hur kunde jag missa det här bygget?

Happ, då blir det att sälja bilen då, hade samma ide..

1 166 Inlägg
5 februari 2010
va de så bulig på taket

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.

1 811 Inlägg
5 februari 2010
Fränt, ser verkligen fram emot att se det färdiga resultatet, gillar fälgarna.

amatörkonstruktör
535 Inlägg
6 februari 2010
Trådstartare
Volvo1968: Haha ja jag får nog ta och göra det big_smile

volvo_142racing: Har ingen motor alls längre, köper ny snart.
Och angående taket, japp det var det.

Emilius: Samma idé hur då menar du?

Carlén: Tack tack smile Ja dom gör ju nästan hela bilen!

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
6 februari 2010
hehe, där blev det mycket att svara på tongue Dock undrar jag hur taket kunde bli så ruttet, visst att det rostar, men att det var så grovt så det behövdes spacklas totalt? annars hade det kanske gått att slipa rent och slipgrunda upp, eller var det bokstavligt talat buckligt? tongue

okej dåså, nu förväntar jag mig att du bor max en mil från göteborg innan nästa vecka är slut wink

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

amatörkonstruktör
535 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
hehe, där blev det mycket att svara på tongue Dock undrar jag hur taket kunde bli så ruttet, visst att det rostar, men att det var så grovt så det behövdes spacklas totalt? annars hade det kanske gått att slipa rent och slipgrunda upp, eller var det bokstavligt talat buckligt? tongue

okej dåså, nu förväntar jag mig att du bor max en mil från göteborg innan nästa vecka är slut wink

Det var helt snevridet tongue den hade stått längst upp i en racingbuss och fått ett par smällar.
Sen var det ju även för att det var sprickor genom lack och gamla grunden ända ner i plåten, såg ut som ett spindelnät av rost, och slipa med trissa var ju inte direkt snällt mot plåten, så då bidde det sådär.
Haft kusin plåtslagare här som ser till så det blir rätt gjort smile

Avstängd
1 714 Inlägg
7 februari 2010
dyeltsbreh skrev:

Samma ide. Sålde min dodge förra sommaren för att köpa volvo 142 och slänga på luftfjädring och ekerfälgar, dock 13" inte nåt sådär stort.. och reverse då jag avskyr fälgar utan läpp..

Bygga lowrider alltså, för det var ingen som gjort typ, först nu upptäcker man dehär bygget,
kul när bilen redan är köpt och man börjat lägga ut massa tid o pengar på den smile
om man fortsätter att bygga nästan samma sak kommer ju folk bara ta det för ett plagiat..
Iden har jag haft i åratal men med några tusen i månaden kommer man ju ingenvart..

amatörkonstruktör
535 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
Emilius skrev:
dyeltsbreh skrev:

Samma ide. Sålde min dodge förra sommaren för att köpa volvo 142 och slänga på luftfjädring och ekerfälgar, dock 13" inte nåt sådär stort.. och reverse då jag avskyr fälgar utan läpp..

Bygga lowrider alltså, för det var ingen som gjort typ, först nu upptäcker man dehär bygget,
kul när bilen redan är köpt och man börjat lägga ut massa tid o pengar på den smile
om man fortsätter att bygga nästan samma sak kommer ju folk bara ta det för ett plagiat..
Iden har jag haft i åratal men med några tusen i månaden kommer man ju ingenvart..

Jaså. Näe jag har aldrig sett något sådant förr heller så då var det ju bara att börja bygga. Har ju hållt på sen förra året så det är ju ingen ny tråd heller.

Men så länge inte färgen är likadan och man ändrar detaljer som man vill så blir det väl inte likadant ändå.

Jo klart det kostar pengar, men blir det fint i slutet är det ju värt varenda spänn.

amatörkonstruktör
535 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
Bosse86 skrev:
grym bil. kommer bli nice när den är klar

Tackar! Det hoppas vi på smile

Avstängd
1 714 Inlägg
7 februari 2010
dyeltsbreh skrev:
Emilius skrev:
dyeltsbreh skrev:

Jaså. Näe jag har aldrig sett något sådant förr heller så då var det ju bara att börja bygga. Har ju hållt på sen förra året så det är ju ingen ny tråd heller.

Men så länge inte färgen är likadan och man ändrar detaljer som man vill så blir det väl inte likadant ändå.

Jo klart det kostar pengar, men blir det fint i slutet är det ju värt varenda spänn.

Jaa kan ju säga att den hade ju inte sett likadan ut direkt, men konceptet är ju nästan samma,
så då är de inte roligt att spara ett år till för att göra samma sak liksom

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
7 februari 2010
då är det bara att komma på nått nytt om det inte får finnas två vettu smile

men hämigt njaa, det ses väl isåfall som att idén är uppskattad och man vill göra samma själv, inte att man härmas direkt.. då härmas ju alla som lägger i T5or i 140is, folk som använder webrar eller byter till vita blinkers cool

Mer update !! smile

------------------

Avstängd
1 714 Inlägg
7 februari 2010
Volvo1968 skrev:

men hämigt njaa, det ses väl isåfall som att idén är uppskattad och man vill göra samma själv, inte att man härmas direkt.. då härmas ju alla som lägger i T5or i 140is, folk som använder webrar eller byter till vita blinkers cool

Mer update !! smile

Jomen de är ju klassiska tilltag, men dehär är nåt helt nytt, och kommer säkert uppmärksammas mkt,
då äre inte så kul om en annan kommer med en nästan likadan grej.

Jo jag vet men svårt att hitta på nåt nytt när man vet exakt hur man ville ha de

amatörkonstruktör
535 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:

Mer update !! smile

Tycker också så smile Vet inte riktigt varför jag sitter och "försvarar" mig när det är en idé jag fått själv, utan att kolla på andra, och jag förstår ju att det finns andra som också tänkt snarlikt.

amatörkonstruktör
535 Inlägg
8 februari 2010
Trådstartare
UPDATE iallafall på tal om annat smile

Taket spacklade jag klart igår, nu väntar jag på slipklossar och papper med mera, med mera. Även på valsning som kommer någon dag den här veckan vilket passar utmärkt eftersom jag är ledig hela veckan. Så nu ska jag hinna med mycket har jag tänkt wink

Motor har jag också lyckats fixa, men den ligger i bitar så grabben skulle skruva ihop den så fick jag köpa den. Tror det blir kanon smile

Så nu håller alla mina kära vänner därute tummarna för att det ska räcka med att valsa lite så får fälgarna plats, okey? wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/855427_xykxkz.jpg

Sen håller vi även tummarna för att mickey hittar lite smått och gott i sitt garage till mig, blink blink!

Nu ska jag leka lite med min bortglömda skoter en timme innan jag går ut i garaget! wink

Drar breställ genom McDriven
228 Inlägg
8 februari 2010
Den bilen kommer bli snorfet smile Älskar konceptet..  Sen som andra har sagt är det riktigt kul o se tjejer som grejjar!  Behövs mer sånt smile

MVH

No dice !

Sök