[Renovering, lack + motorbyte, AIRRIDE] Volvo 144 -67

Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken, enjoy the ride! [ nylackad ]
  • 253 Följare
  • 559 181 Visningar
  • Uppdaterades senast 12 april 2013
dyeltsbreh amatörkonstruktör
10 februari 2010 · 535 Inlägg

Volvo1968: Blir min älsklingsgröna precis som planerat smile

volvo240R:
tackar big_smile hehe ja jag får snart chartra ett plan hit så jag får hit alla som ska hjälpa mig smile men oj oj oj, det var inte några sidor på den tråden inte, där har jag att göra nån timme tongue men ska dra en kik iallafall smile

Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
10 februari 2010 · 1 479 Inlägg

Grön? tongue Trodde du skulle ha någon röd-metallic typ tongue hur ser din älsklingsgröna ut då?? smile

på tal om färg(efterssom ingen bryr sig men sa ju att jag uppdaterar dig wink) så fick jag lackat det mesta av framvagnen idag, och jag blev förvånad hur bra jag lyckades blanda färgen, den var snarlik orginal på vaggan big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
dyeltsbreh amatörkonstruktör
10 februari 2010 · 535 Inlägg

Volvo1968 skrev:
Grön? tongue Trodde du skulle ha någon röd-metallic typ tongue hur ser din älsklingsgröna ut då?? smile

på tal om färg(efterssom ingen bryr sig men sa ju att jag uppdaterar dig wink) så fick jag lackat det mesta av framvagnen idag, och jag blev förvånad hur bra jag lyckades blanda färgen, den var snarlik orginal på vaggan big_smile

Nej fy fan, äcklet är ju redan rött och jag är så galet less på den färgen big_smile
Står ju tillomed i början på tråden att den blir grön ^^

Typ så här:
https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/857227_s66d9h.jpg

Men sweet, duktig du big_smile

GLT-80 skogstokig
10 februari 2010 · 341 Inlägg

blir nog kanon de därsmile

Volvo 240 GLT "GLTn" (1980)
Volvo s60 "Albert" (2007)
Opel Rekord C "Tysken" (1968)
dyeltsbreh amatörkonstruktör
11 februari 2010 · 535 Inlägg

UPDATE
Vart väldigt duktig både igår och idag och fått massa gjort. Har ju som sagt vart runt till varenda lackfirma och ringt varenda plåtgubbe jag kunde komma på för och få nån stackare och ta på sig lite plåtjobb, men icke.. "Neeee jag vill inte" var det enda jag fick till svar ;P
Men så efter många om och men så kom det en liten snäll karl hit som tog på sig jobbet, SWEET! Så nu slipper jag bry mig i det wink

Så idag drog vi igång och började plocka ner bakvagnen, så får nog bakaxeln åka tur och retur till Köping och moddas, sen iväg med hela paketet på blästring och pulverlack.
Även framvagnen ska ner men tar bak först.

Sen har jag överkommit min skräck för vinkelslipar och kapat hejvilt, gick så bra så big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/857678_nj2jhm.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/857680_nw2wx5.jpg

Jaja, nu ska jag modda min stackars dator lite medans min hjälpreda spelar hockey, sen ut igen och fortsätta.
Trevlig kväll så återkommer jag om Win7 är snällt mot mig big_smile

Emilius Avstängd
11 februari 2010 · 1 714 Inlägg

Är du brud och har svårt att få killar att komma och ge dig lite privat hjälp med bilen?
Vart har världen tagit vägen? xD

Nu har jag inte läst tråden helt så du kanske skrivit de men du fick borra nya hål i adaptersen va?

Vinkelslip är verktyg nr1! custom doesn't come in a box wink

dyeltsbreh amatörkonstruktör
11 februari 2010 · 535 Inlägg

Emilius skrev:
Är du brud och har svårt att få killar att komma och ge dig lite privat hjälp med bilen?
Vart har världen tagit vägen? xD

Nu har jag inte läst tråden helt så du kanske skrivit de men du fick borra nya hål i adaptersen va?

Vinkelslip är verktyg nr1! custom doesn't come in a box wink

Haha tror (och hoppas ^) väl inte dom hjälper mig för det, tror dom hjälper mig som dom hade hjälpt vilken kompis som helst, annars blir jag lack big_smile

Borra nya hål? Nej det behövde jag inte? tongue

Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
11 februari 2010 · 1 479 Inlägg

svårt att få hjälp är det nog inte, ända felet är att hon valde att bo så dumt till xD tongue

jo men bra att du blir lack så du inte blir plåt wink hahaaa...jag har kass humor big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
erix_sten
12 februari 2010 · 2 Inlägg

imorrn får vi ner bakvagnen sen sliter vi av framvagnen när vi ändå har farten uppe big_smile

Saab 9-5 Aero "brukisen" (2003)
dyeltsbreh amatörkonstruktör
12 februari 2010 · 535 Inlägg

Volvo1968: Haha wink

erix_sten: Ja det där gick ju så smidigt så smile så länge jag slipper saker som irriterar mig ^

erix_sten
12 februari 2010 · 2 Inlägg

haha ja de är klart du tycker det är smidigt om du slipper hålla på med de som jävlas xD höhöbig_smile

Saab 9-5 Aero "brukisen" (2003)
Pan
12 februari 2010 ·

erix_sten skrev:
haha ja de är klart du tycker det är smidigt om du slipper hålla på med de som jävlas xD höhöbig_smile

Fränt blir nog en ball 144 detta smile

https://www1.garaget.org/archive/125/124022/162250/162250-1533783.jpg

Är det typ sån grön du ska köra på? Volvos original färger på 140/240 är äckligt snygga färger. Bajsbrun, Turkos, Himmelsblå och Skogsgrön så jävla skön färgpalett.

dyeltsbreh amatörkonstruktör
12 februari 2010 · 535 Inlägg

Pan skrev:

erix_sten skrev:
haha ja de är klart du tycker det är smidigt om du slipper hålla på med de som jävlas xD höhöbig_smile

Fränt blir nog en ball 144 detta smile

Är det typ sån grön du ska köra på? Volvos original färger på 140/240 är äckligt snygga färger. Bajsbrun, Turkos, Himmelsblå och Skogsgrön så jävla skön färgpalett.

Tackar smile
Nja den är ljusare, lite lite mer åt det gula.. svårt att förklara smile Ja men verkligen, plus den som har varit på den här.. kallar den "rödvinsspya-röd", fulare finns inte ><

Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
12 februari 2010 · 1 479 Inlägg

dyeltsbreh skrev:
"rödvinsspya-röd"

lol

Min är dödsgrå, har inte hört något annat namn tongue jag har inget emot rött, men det skall ju vara fräsh lack isåfall smile dock tråkig färg som måste poleras ofta!

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
fox_88
13 februari 2010 · 145 Inlägg

skoj att se allt jobb du läger på bilen:)
Kommer bli en väldigt snygg stil på bilen när den är klar.
Lycka till

Lexus LS400 "Familjen" (1995)
Nissan 200sx s13 "Luxury Design" (1995)
dyeltsbreh amatörkonstruktör
13 februari 2010 · 535 Inlägg

fox_88 skrev:
skoj att se allt jobb du läger på bilen:)
Kommer bli en väldigt snygg stil på bilen när den är klar.
Lycka till

Tack! smile
Hoppas folk ska gilla den när den äntligen rullar på vägen smile

Cadillac123
13 februari 2010 · 292 Inlägg

Ser ju ut att bli riktigt fint, gillar fälg valet starkt! big_smile

Grand lux, rondellernas okrönte kung
Följ mitt turbo-sleeper bygge http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265736 :)
Volvo 740 GL "Orpen" (1990)
dyeltsbreh amatörkonstruktör
14 februari 2010 · 535 Inlägg

Cadillac123 skrev:
Ser ju ut att bli riktigt fint, gillar fälg valet starkt! big_smile

tackar wink

mickey
14 februari 2010 · 247 Inlägg

Kan du förklara enkelt vad en airride gör och hur det fungerar för oss som inte orkar googla ? wink

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se
dyeltsbreh amatörkonstruktör
15 februari 2010 · 535 Inlägg

mickey skrev:
Kan du förklara enkelt vad en airride gör och hur det fungerar för oss som inte orkar googla ? wink

Vad airride gör? big_smile Hm jaha.. airride är ett paket innehållande 4 x bälgar, en lufttank och en kompressor (+ diverse slangar och skruv/mutter lalalala pill) som du monterar istället för fjädringen på bilen i syfte att kunna ställa ner den på backen och pysa runt hur du vill i höjd via en kontroll som styr bälgarna var för sig och fyller och tömmer dom på luft smile
Blir galet skönt att åka då du har så mjuk fjädring. Plus att det blir lättare med speedbumps och höga kanter m.m smile

Finns mer att läsa här: http://www.jebs.se/?p=varforluft
Dock inte därifrån jag beställt mitt paket men alla är väl ungefär samma lika smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang