2329
Sök

[Renovering, lack + motorbyte, AIRRIDE] Volvo 144 -67

Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken,... Visa mer

amatörkonstruktör
573 364 Visningar
Uppdaterades senast 12 april 2013
amatörkonstruktör
535 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
efreeli skrev:
Släpvagn, haka på den på din saab. (ursäkta svordomen) big_smile x)
Eller buss gods ? du menar väll bakaxeln tongue ? xD

Haha ja bakaxeln tongue Har inget drag på nån av mina bilar dumt nog ;P
Och bussgods blir nog rätt dyrt :z Men brorsan till han som ska göra det kunde nog ta den med sig ner nån helg så det löser nog sig smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
19 februari 2010
bra bra detta big_smile besiktning i nästa vecka?? wink

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 163 Inlägg
19 februari 2010
Nu har jag rotat igenom hela tråden...
Kul bygge! big_smile
Och du ska ha mkt beröm för jobbet...

Ska nog bli riktigt kul att se den färdig!
Haft flera 140, rättare sagt alldeles för många och dom går att få jävligt coola. smile
Fördelen med dom tidiga är helt klart den snygga inredningen, hade en 68 med röda vinyl, breddade påltisar och lite mysko sänkning, den saknar jag!

Hittade till och med en bild, kan nästan tro den har luftfjädring men var bara dumt parkerad. smile
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6866/202247_eru0kq.jpg

Mvh

amatörkonstruktör
535 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
NightCruiser skrev:
Nu har jag rotat igenom hela tråden...
Kul bygge! big_smile
Och du ska ha mkt beröm för jobbet...

Ska nog bli riktigt kul att se den färdig!
Haft flera 140, rättare sagt alldeles för många och dom går att få jävligt coola. smile
Fördelen med dom tidiga är helt klart den snygga inredningen, hade en 68 med röda vinyl, breddade påltisar och lite mysko sänkning, den saknar jag!

Hittade till och med en bild, kan nästan tro den har luftfjädring men var bara dumt parkerad. smile

Mvh

Tackar! smile
Ja inredningen är verkligen ett plus, inte alls lika roligt att bygga när inredningen är hemsk och ful.

Haha galet snyggt parkerat, lär fått en eller två att vrida på skallen big_smile

Volvo1968 Haha ja om det ändå hade varit så väl wink

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
19 februari 2010
Tips till inredningen jag sett andra göra(iofs på 142) och som jag också vill göra ;

montera 850 skinnstolar och baksäte! det borde gå även i 144, då det även är enklare efterssom du slipper fälla säterna. få tag på en sleten uppsättning i tyg eller nått och bygg in, så bara köper du i skinn om du får det att funka smile skulle jag gjort!

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

Avstängd
1 714 Inlägg
20 februari 2010
efreeli skrev:
VovlokaXxen skrev:
efreeli skrev:

Typp en R-kam big_smile hahahaha xD

ett bra exempel där då, men vem hitta den åt dig då pärskaft? wink

njaa typp pappa (A) haha nä men skit kam som bara låg x)

(nu kommer minst 50% av dom som läser detta leta igenom hela garaget xD haha)

Jag hittade 3st trimpinnar till B20 när jag rota genom mina gamla grejer, bland annat en "made in usa" big_smile

Nån som vill köpa? Sannah? wink

amatörkonstruktör
535 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
Volvo1968: Jag har ju redan skitfin inredning, svart och allt wink Men annars hade det vart att tänka på smile

Emilius: Finns säkerligen nån som behöver den, jag köper min motor färdig jag wink

Borde nästan ta och lägga upp en lista med saker jag behöver, så kanske nån av er alla som följer har grejer till salu? smile

Liten pöjk
610 Inlägg
20 februari 2010
dyeltsbreh skrev:
Volvo1968: Jag har ju redan skitfin inredning, svart och allt wink Men annars hade det vart att tänka på smile

Emilius: Finns säkerligen nån som behöver den, jag köper min motor färdig jag wink

Borde nästan ta och lägga upp en lista med saker jag behöver, så kanske nån av er alla som följer har grejer till salu? smile

Gört smile roligt att se smile

orginal? nää du kan va orginal!

amatörkonstruktör
535 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
Haha ja jag får väl börja lite lätt då och fylla på efterhand som jag kommer på mer smile

SANNAH'S STORA VILL HA / VILL KÖPA / VILL SNO-LISTA
- Dessa förbaskade kromlister!
- Lister+gummi runt alla rutor
- Tanklock, det kromade, inget fult skit!
- Innertak, rent och fint utan hål.
- Dörrar, fram och bak vänster sida, med kromade handtagen.
- Emblem till skärmarna.
- Mittkonsollen från 142 med klockan!!! ><

Så ut och gräv och se vad ni har big_smile
Senast redigerat av dyeltsbreh (21 februari 2010)

Liten pöjk
610 Inlägg
20 februari 2010
haha jag har en klocka iallfal xD  krom listerna går ju att köpa på mekonmen kanske :S ?
Och emblem tror jag de finns på motoroldies.se

Avstängd
1 714 Inlägg
20 februari 2010
annars så rycker jag dän mina emblem snart men har inte ens kollat skicket på dem..
återkommer.

1 163 Inlägg
20 februari 2010
Kromlister till en 145:a, tanklock och och dörrar har jag... *visslar*

amatörkonstruktör
535 Inlägg
20 februari 2010
Trådstartare
efreeli: Klocka utan mittkonsoll? big_smile

Emilius: Kanonbra!

NightCruiser: Sweet! Undrar om alla dom listerna kanske passar? Eller är det mycket som skiljer i längd från 144'an? Du får klura ut ett pris för kalaset då big_smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
20 februari 2010
dyeltsbreh skrev:
Haha ja jag får väl börja lite lätt då och fylla på efterhand som jag kommer på mer smile

SANNAH'S STORA VILL HA / VILL KÖPA / VILL SNO-LISTA
- Dessa förbaskade kromlister!
- Lister+gummi runt alla rutor
- Tanklock, det kromade, inget fult skit!
- Innertak, rent och fint utan hål.
- Dörrar, fram och bak höger sida, med kromade handtagen.
- Emblem till skärmarna.
- Mittkonsollen från 142 med klockan!!! ><

Så ut och gräv och se vad ni har big_smile

Mitt tips är somsagt kolla skrotar, alternativt om någon har liggandes som vill sälja/blocket smile men de lokala skrotarna har räddat mig många gånger med delar tongue

tyvärr har jag inget av det du behöver där, vore väl emblemen, men har bara 2 uppsättningar, de gamla helkromade som satt på min, och de nyare som satt på mina skärmar, dock utan pinnar och klistrade med dubbelhäftande tejp istället. sen de små till 73an, men de är inte vackra till skicket och passar inte din^^

på tal om kammar, har en rund A med lyftare, en K med lyftare som kanske gått 80 mil, en R med lyftare, och en S utan lyftare cool

------------------

19 Inlägg
20 februari 2010
Den här tråden gillar vi big_smile Kul att det finns nån av andra könet som gillar äldre volvobilar big_smile

1 163 Inlägg
21 februari 2010
dyeltsbreh skrev:
NightCruiser: Sweet! Undrar om alla dom listerna kanske passar? Eller är det mycket som skiljer i längd från 144'an? Du får klura ut ett pris för kalaset då big_smile

Listerna ska passa för det är samma dörrar...
Kan vara listerna på bakskärmarna som skiljer.

Ska fota dörrarna, är inte helt hundra till vilken sida dom var men tror det var höger sidan.
Senapsgula var dom i alla fall... big_smile
Kan fota dom så får du se dom själv.

Mvh

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
21 februari 2010
höger bak stämmer inte, olika placeringar av tanklock hmm

------------------

787 Inlägg
21 februari 2010
Ser ju nice ut smile

amatörkonstruktör
535 Inlägg
21 februari 2010
Trådstartare
Volvo1968: Ja jag måste verkligen komma mig iväg och kika lite skrotar, på skroten här ville inte grabben sälja grejer från enda vettiga 144'an, bara sälja hela bilen, och nån måtta får det vara smile

volvo_142_71: Haha ja klart det big_smile

NightCruiser: Ja jag tänkte också på bakskärmarna. Men om det bara är höger bak som inte stämmer så får jag leta reda på en sån nån annanstans bara smile Okey, får hoppas det är vänster för det är dom jag behöver, såg att jag hade skrivit fel ><

AlvereZ: Tackar! smile

Liten pöjk
610 Inlägg
21 februari 2010
dyeltsbreh skrev:
efreeli: Klocka utan mittkonsoll? big_smile

Emilius: Kanonbra!

slet bort klockan då jag visste inte om den funka xD orkade inte kolla så jag stopp in en volt mätare iställe tongue

Sök