[Renovering, lack + motorbyte, AIRRIDE] Volvo 144 -67

Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken, enjoy the ride! [ nylackad ]
  • 253 Följare
  • 556 668 Visningar
  • Uppdaterades senast 12 april 2013
Djo
10 april 2013 · 10 157 Inlägg

Ser bra ut smile

jag har en 144a reservdelsbil problemet är att jag ej vet om den tankarmaturen fungerar. sad men kanske går att kolla upp det om du är intreserad.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
dyeltsbreh amatörkonstruktör
10 april 2013 · 535 Inlägg

Garagemuppen skrev:

dyeltsbreh skrev:
Jo sett att det finns nya lite varstans men som sagt rätt dyrt smile borde ju finnas nån här i landet som har en begagnad att sälja kan man tycka smile

Du har ingen skrot i närheten? De borde ha något smile

Den här i Mora är stängd, och dit åker man helst inte även om det vore öppet tyvärr :p

dyeltsbreh amatörkonstruktör
10 april 2013 · 535 Inlägg

Djo skrev:
Ser bra ut smile

jag har en 144a reservdelsbil problemet är att jag ej vet om den tankarmaturen fungerar. sad men kanske går att kolla upp det om du är intreserad.

Väldigt intresserad om du vill göra dig besväret big_smile

Djo
11 april 2013 · 10 157 Inlägg

dyeltsbreh skrev:

Djo skrev:
Ser bra ut smile

jag har en 144a reservdelsbil problemet är att jag ej vet om den tankarmaturen fungerar. sad men kanske går att kolla upp det om du är intreserad.

Väldigt intresserad om du vill göra dig besväret big_smile

Jag kan nog försöka kolla om den funkar helst skulle man nog mätt men kanske går slå på tändningen och se om tankmätaren rör sig iallafal då våran multimeter gav upp för ett bra tag sedan men vist ska kika på det. smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
dyeltsbreh amatörkonstruktör
12 april 2013 · 535 Inlägg

Djo skrev:

dyeltsbreh skrev:

Djo skrev:
Ser bra ut smile

jag har en 144a reservdelsbil problemet är att jag ej vet om den tankarmaturen fungerar. sad men kanske går att kolla upp det om du är intreserad.

Väldigt intresserad om du vill göra dig besväret big_smile

Jag kan nog försöka kolla om den funkar helst skulle man nog mätt men kanske går slå på tändningen och se om tankmätaren rör sig iallafal då våran multimeter gav upp för ett bra tag sedan men vist ska kika på det. smile

Ja men gör det och se vad som händer smile

Rallyragnar
31 juli 2013 · 13 Inlägg

Snygga svetsar. Hur går det med 144,an? Du har inte gjort det lätt för dig med luftfjädringen - spännande tråd, brukar vara in och titta då och då.
Hälsningar
Mikael Engström

Volvo xc70 "163 men ska bli betydligt mer" (2013)
Rallyragnar
31 juli 2013 · 13 Inlägg

I övrigt så har jag vant mig med mina 250 hk. Och skulle vilja ha 50 till.
ME

Volvo xc70 "163 men ska bli betydligt mer" (2013)
Paulit
21 oktober 2013 · 684 Inlägg

Intressant Projekt, och fin bil! Har du kommit längre med luftfjädringen? Undrar mest för att jag själv pysslar med ett "liknande" bygge på en 142:a, har dock inte kommit riktigt lika långt/så nära färdigt som du. Lite intresserad av själva luftfjädringsbygget, då det snart är dags för det för min del...
/Pauli

lasse_sjoblom .
5 november 2013 · 197 Inlägg

hur i ..... har man kunnat missa detta projekt . prem lagd ialf

Audi s6 "urs6 avant 2.2t" (1996)
Farfar77
21 januari 2014 · 305 Inlägg

hur är luftfjädring jämfört med orginal ? mjukare ?

-2TALL-
9 april 2017 · 9 Inlägg

Hur gick det med den här bilen?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang