[Renovering, lack + motorbyte, AIRRIDE] Volvo 144 -67

Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken, enjoy the ride! [ nylackad ]
  • 253 Följare
  • 556 774 Visningar
  • Uppdaterades senast 12 april 2013
240kenna
6 maj 2009 · 267 Inlägg

kommer någ bli en jävla fiin bil när den är klar wink

dyeltsbreh amatörkonstruktör
6 maj 2009 · 535 Inlägg

240kenna skrev:
kommer någ bli en jävla fiin bil när den är klar wink

ja det är förhoppningen big_smile den ser bra ut i teorin iallafall ^

dyeltsbreh amatörkonstruktör
11 maj 2009 · 535 Inlägg

Nu hoppas vi på att Pekka kirrar lackerare och kanske även spacklare, det hade varit helt underbart och få iväg den till någon som är lite snabb på att få det gjort. Så nu blinkar jag lite med ögonen och ser vad Pekka kan styra upp för något wink
Efter lack är det ju "bara" det roliga kvar, kommer bo ute i skogen veckorna igenom känns det som big_smile

Så Pekka, BLINK BLINK!

mickey
11 maj 2009 · 247 Inlägg

Köp en hygglig slipmaskin och spackla det själv, är inga svårigheter. Tar bara mer tid när man lägger på för lite eller för mycket spackel.. wink

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se
dyeltsbreh amatörkonstruktör
11 maj 2009 · 535 Inlägg

mickey skrev:
Köp en hygglig slipmaskin och spackla det själv, är inga svårigheter. Tar bara mer tid när man lägger på för lite eller för mycket spackel.. wink

Haha jo funderat på det faktiskt, men risken är väl att det blir värre än det var innan, så jag skänker bort det jobbet till nån som vet hur man gör big_smile

mickey
11 maj 2009 · 247 Inlägg

Hehe, förstår dig. Brukar köra med ett talesätt när det gäller bilar, jobb, ja typ allt. "Det jag inte kan lär jag mig".

Har kanske en värre grad på sjukdomsbilden än dig pgr av att jag hållt på många år med diverse projekt men du kommer nog ikapp snart wink

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se
dyeltsbreh amatörkonstruktör
11 maj 2009 · 535 Inlägg

mickey skrev:
Hehe, förstår dig. Brukar köra med ett talesätt när det gäller bilar, jobb, ja typ allt. "Det jag inte kan lär jag mig".

Har kanske en värre grad på sjukdomsbilden än dig pgr av att jag hållt på många år med diverse projekt men du kommer nog ikapp snart wink

Hahaha brukar faktiskt köra på den jag med, men nu har dom inarbetat tusen gånger att "någon som kan" borde göra det, så jag är rädd att det blir kapajk av det om jag ens tänker tanken big_smile

Men du har nog rätt, det kommer det med big_smile Gud bevare oss då ^

cheva_raggare
12 maj 2009 · 534 Inlägg

vems är den röda duetten man ser lite av ibland ?

nice 140 ihalla fal inget fusk jobb i halla fal wink

skicka pm me de om duttan big_smile

Chevrolet Impala "Airride" (1963)
Chevrolet impala "Cruiser" (1963)
Mercedes s124 "Diesel" (1996)
dyeltsbreh amatörkonstruktör
12 maj 2009 · 535 Inlägg

cheva_raggare skrev:
vems är den röda duetten man ser lite av ibland ?

nice 140 ihalla fal inget fusk jobb i halla fal wink

skicka pm me de om duttan big_smile

Tackar smile Näe fan inget fuska, det vet jag inte hur man gör big_smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
13 maj 2009 · 535 Inlägg

Verkar som att min lata kusin kommer hit efter jobbet och spacklar åt mig!!!!!!!!!!!!! WOHO på det big_smile

Då kan vi iallafall boka ett datum för lack, känns så gryyyymt skönt! Nu ska jag vara på bra humör hela dagen big_smile Om han nu kommer vill säga! *peppar peppar* ><

mickey
13 maj 2009 · 247 Inlägg

Håller tummarna åt dig!

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se
Morph
13 maj 2009 · 8 Inlägg

blev det spackling idag? big_smile

B4m3e
13 maj 2009 ·

Inget dåligt projekt! Hoppas de går vägen!
Lycka till!

dyeltsbreh amatörkonstruktör
14 maj 2009 · 535 Inlägg

mickey, morph: ingen spackling, han är såååååååå elak >< får hoppas på helgen!
B4m3e: Tackar, det hoppas jag med wink

dyeltsbreh amatörkonstruktör
17 maj 2009 · 535 Inlägg

Nu så är det spackling på hög nivå i garaget, håller på och fixar mat åt stackarn nu när han sliter så hårt smile Knackat i ordning bulorna som var under skyltbelysning och nummerplåt så nu ska det på lite spackel där också innan det är helt rakt big_smile

Men iallafall, nu börjar det hända något igen efter många många dagars ingenting. Så nu hoppas jag på lack någon gång inom kanske två veckor, men man ska aldrig förvänta sig något har jag lärt mig, så får se hur det blir tongue

Lägger upp lite bilder senare ^

Senast redigerat av dyeltsbreh (17 maj 2009)

efreeli Liten pöjk
21 maj 2009 · 610 Inlägg

grrrrrejt smile ska bli roligt att se den med lite färg på smile

orginal? nää du kan va orginal!
dyeltsbreh amatörkonstruktör
21 maj 2009 · 535 Inlägg

efreeli skrev:
grrrrrejt smile ska bli roligt att se den med lite färg på smile

Hah, ja man kan ju hoppas att det blir i år iallafall ><

Robban_89 Pilot och utbildad Däcksparkare
22 maj 2009 · 1 659 Inlägg

Kollade igenom tråden nu, börjar det bli klart? big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
LadyPink
23 maj 2009 · 54 Inlägg

Kul projekt, men fleeeer bilder på dig in action juh wink

dyeltsbreh amatörkonstruktör
23 maj 2009 · 535 Inlägg

Robban_89 skrev:
Kollade igenom tråden nu, börjar det bli klart? big_smile

Haha förstår att folk undrar ^ det är så att jag har en kusin som är satt på att spackla, och han har antingen massor att göra, ingen barnvakt, eller är trött, så man får helt enkelt vänta om man vill ha det gjort ordentligt big_smile
Men det kommer väl, han lär skynda nu för jag tänker boka tid för lack gaaanska omgående big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang