[Renovering, lack + motorbyte, AIRRIDE] Volvo 144 -67

Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken, enjoy the ride! [ nylackad ]
  • 253 Följare
  • 556 777 Visningar
  • Uppdaterades senast 12 april 2013
dyeltsbreh amatörkonstruktör
23 maj 2009 · 535 Inlägg

LadyPink skrev:
Kul projekt, men fleeeer bilder på dig in action juh wink

Tack wink Ja det blir ju oftast så att jag är själv där ute, och då finns det inte så många som kan ta bilder på just mig, men jag ska försöka big_smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
23 maj 2009 · 535 Inlägg

Eftersom det inte finns så mycket vettigt att uppdatera med, så får jag väl slänga upp nån teaser på vad det blir för sulor på hinken big_smile
Ganska mycket gummi, i know.. men bättre det än den dyyyyra historien det kommer bli om dom går sönder, dom är ju värda en del roll

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/665381_1ggd2a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/665382_mjdgut.jpg

Stora är dom, blanka också tongue
btw, TACK till min telefon för oerhört kassa bilder.. men, enjoy ^

Senast redigerat av dyeltsbreh (23 maj 2009)

OTAKU
24 maj 2009 · 478 Inlägg

trevligt projekt du håller på med läst igenom allt och  kollat alla bilder ser trevligt ut smile

Titta gärna in på min tråd om min Ford Fiesta St 150.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 24&p=1
Toyota Avensis "OTAKU" (2010)
LadyPink
24 maj 2009 · 54 Inlägg

dyeltsbreh skrev:

LadyPink skrev:
Kul projekt, men fleeeer bilder på dig in action juh wink

Tack wink Ja det blir ju oftast så att jag är själv där ute, och då finns det inte så många som kan ta bilder på just mig, men jag ska försöka big_smile

haha nej då är det inte så himla lätt tongue
Hoppas det går framåt iallafall.... Sköter min spackling själv och det är såååååå tråkigt! Men men wink

frightnight
24 maj 2009 · 321 Inlägg

VAFAN det är ju min gammal b20 big_smile den går riktigt bra smile såldes i storvik med webber 36 smile..den motorn vart renoverad nångång på 80 talet hehe

frightnight
24 maj 2009 · 321 Inlägg

Och det sitter en anan topp på den där b20in med större kanaler när ja sålde den.. (för 1-2 månader sedan) sen är den planad med..

dyeltsbreh amatörkonstruktör
25 maj 2009 · 535 Inlägg

frightnight skrev:
Och det sitter en anan topp på den där b20in med större kanaler när ja sålde den.. (för 1-2 månader sedan) sen är den planad med..

Haha åh fan, här får man höra ^ Men det var ju ganska bra att veta smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
25 maj 2009 · 535 Inlägg

Iwan_Mazz skrev:
trevligt projekt du håller på med läst igenom allt och  kollat alla bilder ser trevligt ut smile

Tackar smile jodå den är ju så pass fin från början så det är ju svårt att få den att bli värre iallafall, haha big_smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
25 maj 2009 · 535 Inlägg

LadyPink skrev:

dyeltsbreh skrev:

LadyPink skrev:
Kul projekt, men fleeeer bilder på dig in action juh wink

Tack wink Ja det blir ju oftast så att jag är själv där ute, och då finns det inte så många som kan ta bilder på just mig, men jag ska försöka big_smile

haha nej då är det inte så himla lätt tongue
Hoppas det går framåt iallafall.... Sköter min spackling själv och det är såååååå tråkigt! Men men wink

Haha nej precis smile Ja jag skulle gjort det jag med känner jag, tråkigt men kanske går fortare tongue Men å andra sidan så är ju taket så pass stor yta så jag vill inte riskera det heller när jag aldrig spacklat förr big_smile

LadyPink
25 maj 2009 · 54 Inlägg

dyeltsbreh skrev:

LadyPink skrev:

dyeltsbreh skrev:

Tack wink Ja det blir ju oftast så att jag är själv där ute, och då finns det inte så många som kan ta bilder på just mig, men jag ska försöka big_smile

haha nej då är det inte så himla lätt tongue
Hoppas det går framåt iallafall.... Sköter min spackling själv och det är såååååå tråkigt! Men men wink

Haha nej precis smile Ja jag skulle gjort det jag med känner jag, tråkigt men kanske går fortare tongue Men å andra sidan så är ju taket så pass stor yta så jag vill inte riskera det heller när jag aldrig spacklat förr big_smile

Jo det är så sant såsmile Som tur är kan man slipa ner det å spackla om det om det skulle skita sig helt och hållet:P

ante_green TurboFREAK
25 maj 2009 · 291 Inlägg

jävlit grymt tjejen inte ofta men ser tjejer som sliter så med en bil tror de kommer bli bra bara du inte ger upp! lycka till med bilen kommer kika in här!
MVH

Kolla in mitt projekttråd och kommentera gärna!
Bmw 320i e30 turbocoupe -85
Ta en titt på bilen Bmw 320i turbocoupe
BMW 320i/325i e30 "Turbocoupe" (1985)
frightnight
25 maj 2009 · 321 Inlägg

dyeltsbreh skrev:

frightnight skrev:
Och det sitter en anan topp på den där b20in med större kanaler när ja sålde den.. (för 1-2 månader sedan) sen är den planad med..

Haha åh fan, här får man höra ^ Men det var ju ganska bra att veta smile

Japp den motorn har min pappas pappa haft så den har gått i generationer smile
Säg till om du vill sälja den när den är renoverad.. smile
Toppen har det vart nå insprut eller vafan min pappa surrade om..tror de kommer från en b21..men han täppte till hålen med 50 öringar å kemisk metal..heh.
Vevaxeln har jag för mig var grövre, kan du se om den är det ?
Fick du inte webbern med ? smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
26 maj 2009 · 535 Inlägg

LadyPink skrev:

dyeltsbreh skrev:

LadyPink skrev:

haha nej då är det inte så himla lätt tongue
Hoppas det går framåt iallafall.... Sköter min spackling själv och det är såååååå tråkigt! Men men wink

Haha nej precis smile Ja jag skulle gjort det jag med känner jag, tråkigt men kanske går fortare tongue Men å andra sidan så är ju taket så pass stor yta så jag vill inte riskera det heller när jag aldrig spacklat förr big_smile

Jo det är så sant såsmile Som tur är kan man slipa ner det å spackla om det om det skulle skita sig helt och hållet:P

Helt sant big_smile skulle haft lite kvinnokraft i garaget märker jag, karlar bara slöar big_smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
26 maj 2009 · 535 Inlägg

ante_green skrev:
jävlit grymt tjejen inte ofta men ser tjejer som sliter så med en bil tror de kommer bli bra bara du inte ger upp! lycka till med bilen kommer kika in här!
MVH

Tackar! smile Ja det är bara att kika in lite då och då, verkar gå segt just nu men det börjar nog hända saker ganska omgående smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
26 maj 2009 · 535 Inlägg

frightnight skrev:

dyeltsbreh skrev:

frightnight skrev:
Och det sitter en anan topp på den där b20in med större kanaler när ja sålde den.. (för 1-2 månader sedan) sen är den planad med..

Haha åh fan, här får man höra ^ Men det var ju ganska bra att veta smile

Japp den motorn har min pappas pappa haft så den har gått i generationer smile
Säg till om du vill sälja den när den är renoverad.. smile
Toppen har det vart nå insprut eller vafan min pappa surrade om..tror de kommer från en b21..men han täppte till hålen med 50 öringar å kemisk metal..heh.
Vevaxeln har jag för mig var grövre, kan du se om den är det ?
Fick du inte webbern med ? smile

Näe fick varken weber eller grenrör faktiskt, men det löser vi på annat sätt smile Inte kikat så noga på veven faktiskt, den är inne på fordon nu.
Men coolt att du vet så mycket om den, kan ju hålla tjing på den sen om du är sugen efter sommaren om det blir motorbyte igen till vintern kanske smile

LadyPink
26 maj 2009 · 54 Inlägg

dyeltsbreh skrev:

LadyPink skrev:

dyeltsbreh skrev:

Haha nej precis smile Ja jag skulle gjort det jag med känner jag, tråkigt men kanske går fortare tongue Men å andra sidan så är ju taket så pass stor yta så jag vill inte riskera det heller när jag aldrig spacklat förr big_smile

Jo det är så sant såsmile Som tur är kan man slipa ner det å spackla om det om det skulle skita sig helt och hållet:P

Helt sant big_smile skulle haft lite kvinnokraft i garaget märker jag, karlar bara slöar big_smile

*skrattar*
Synd du bor så långt bort då, annars hade jag hjälpt dig med spacklingen. Fast det är drygt som faen tongue
Just nu känns det som om det står still, höll på att få spel på dörren häromdagen hahahaah

dyeltsbreh amatörkonstruktör
26 maj 2009 · 535 Inlägg

LadyPink skrev:

dyeltsbreh skrev:

LadyPink skrev:

Jo det är så sant såsmile Som tur är kan man slipa ner det å spackla om det om det skulle skita sig helt och hållet:P

Helt sant big_smile skulle haft lite kvinnokraft i garaget märker jag, karlar bara slöar big_smile

*skrattar*
Synd du bor så långt bort då, annars hade jag hjälpt dig med spacklingen. Fast det är drygt som faen tongue
Just nu känns det som om det står still, höll på att få spel på dörren häromdagen hahahaah

Haha ja det är lite synd big_smile Hahaha, kan tro det, kändes precis likadant när man bara slipar och slipar och det händer fan noll tongue

GLT-80 skogstokig
26 maj 2009 · 341 Inlägg

alltid lika trevligt med volvo bilar big_smile
själv så ska ja börja med en 67ans amazon imorgon smile

Opel Rekord C "Tysken" (1968)
Volvo 240 GLT "GLTn" (1980)
Volvo s60 "Albert" (2007)
dyeltsbreh amatörkonstruktör
27 maj 2009 · 535 Inlägg

GLT-80 skrev:
alltid lika trevligt med volvo bilar big_smile
själv så ska ja börja med en 67ans amazon imorgon smile

Ja visst är det väl det smile Åhå, spännande, vad blir det av den då? big_smile

GLT-80 skogstokig
27 maj 2009 · 341 Inlägg

dyeltsbreh skrev:

GLT-80 skrev:
alltid lika trevligt med volvo bilar big_smile
själv så ska ja börja med en 67ans amazon imorgon smile

Ja visst är det väl det smile Åhå, spännande, vad blir det av den då? big_smile

ska renovera bromsar o motor. o fixa o dona lite tongue ska eventuellt slipa ner o lackera om den.. big_smile

Volvo 240 GLT "GLTn" (1980)
Volvo s60 "Albert" (2007)
Opel Rekord C "Tysken" (1968)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang