3765
Sök

Nissan 200SX S14 700+HK :Nya bilder på bygget!!!

Japtuning.Se
56 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
#21
Kommer mestadels att köra 402m med den,men kommer även att prova på drifting och bana med den.
Tanken är ju att ha den gatreggad.
Kommer att lägga upp lite fler bilder ikväll på den nya bakspoilern m,m

JAPTUNING.SE
Mitt Projekt Nissan 200 SX S14 700+hk

Japtuning.Se
56 Inlägg
18 augusti 2010
Trådstartare
#22
Glömde kameran i garaget så kan inte lägga upp de nya bilderna.
Men kan bjuda på några bilder ifrån en annons på min nya bakspoiler.Ska upp till Göteborg och hämta den nästa vecka.
Ska försöka att lägga in lite fler bilder imorgon

http://forumbilder.se/images/c382010111533d791.jpg
Den nya spoilern som hämtas nästa vecka

http://forumbilder.se/images/f3820101116402c6b.jpg
Ännu en bild på bakspoilern

Är lite kluven på vilken typ av vinge jag ska ha på den, vilken tycker ni

http://forumbilder.se/images/8282010112038ca00.jpg
ALT 1

http://forumbilder.se/images/7382010112129185c.jpg
ALT 2

Vilken tycker ni ser bäst ut?

JAPTUNING.SE
Mitt Projekt Nissan 200 SX S14 700+hk

1 278 Inlägg
18 augusti 2010
#23
alt 2   den första var riktigt ful om jag får säga vad jag tycker smile

Street Knight

Japtuning.Se
56 Inlägg
19 augusti 2010
Trådstartare
#24
Jag tror nog också att alt 2 passar bäst. Skulle blästrat stagen m,m idag men skjuter på det en dag eller två.
Blir istället att köra in till Hässleholm och lämna in dörrsidor och plasten till a-stolparna på flockning.
Kommer bilder ikväll på ombyggnaden av a-stolparna m,m

JAPTUNING.SE
Mitt Projekt Nissan 200 SX S14 700+hk

11 Inlägg
19 augusti 2010
#25
det va en riktigt snygg bakspoiler, tycker nr 2 på vinge med.

Stance is romance

Japtuning.Se
56 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
#26
Har inte hänt ett dugg idag. Ikväll är det PARTY  med teamet STS-RACING

JAPTUNING.SE
Mitt Projekt Nissan 200 SX S14 700+hk

2 924 Inlägg
21 augusti 2010
#27
Jag tycker alt.1 på vinge för jag e jäkligt trött på att se alt.2 (även om jag gillar kolfiber) wink

...men finns säkert fler likt alt.1 som blir snyggt oxå...typ denna lackad röd med mittendelen i kolfiber (ej på bild);
http://img94.imageshack.us/img94/3268/y0655020.jpg

~ Life is short, have FUN! ~

Japtuning.Se
56 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
#28
Är den vingen ifrån en skyline? Den var tjusig.

JAPTUNING.SE
Mitt Projekt Nissan 200 SX S14 700+hk

Japtuning.Se
56 Inlägg
24 augusti 2010
Trådstartare
#29
Har inte hänt mycket med bilen de senaste dagarna.Var en runda på vallåkra för att samla lite inspiration till mitt bygge.
Lite tråkigt så fanns det bara en s14 som jag såg där. Imorgon blir det dock ett ryck med bilen.
Det som står på listan imorgon är följande:
Passa in framspoilern
Blästra bakvagnsdetaljer
Montera en del inredning/Spackla A-stolpen
Plus att jag får nog ta ett ryck och städa lite ute i garaget.
Lägger upp lite nya bilder efter morgondagens skruvande.

JAPTUNING.SE
Mitt Projekt Nissan 200 SX S14 700+hk

7 120 Inlägg
24 augusti 2010
#30
Vinge nr.1 helt klart! Upp med lite bilder sen big_smile

Japtuning.Se
56 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
#31
Var ett tag sen jag skrev på min tråd. Har hänt en del med bilen iallafall.
Det som har hänt är följande, framspoilern har monterats var rätt dålig passform men till slut gick det. Har blästrat alla stag på bakvagn så på Söndag så ska det tryckas i nya bussningar.
Har även börjat plasta lite på inredningen till nya mätarhållare i a-stolpen och i mittkonsolen.
Målet nu är att bilen står färdig till Elmia då jag vill ställa ut den där.
Bilder kommer på Söndag när vi gör ett nytt ryck med bilen.
Bjuder på en bild på nya vingen till bilen BRA eller ANUS?

http://forumbilder.se/images/cd2220101046391b4c.jpg

http://forumbilder.se/images/d72220101048267d05.jpg

JAPTUNING.SE
Mitt Projekt Nissan 200 SX S14 700+hk

Japtuning.Se
56 Inlägg
5 februari 2011
Trådstartare
#32
Så nu börjar äntligen mitt lilla projekt ta fart igen. Lackeringen är bokad till den 11/3. Teamet som hjälper mig kommer imorgon så imorgon blir det lite ögongodis. Vill tacka Japtuning för ett kanon samarbete med motor m,m..

JAPTUNING.SE
Mitt Projekt Nissan 200 SX S14 700+hk

gött med mos pajjka
181 Inlägg
5 februari 2011
#33
rätt färg på bilen iaf smile , lycka till med bygget det kommer nog bli bra, du får uppdatera med lite mer bilder.
Senast redigerat av supraturbo (5 februari 2011)


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
5 februari 2011
#34
Inte för att vara negativ, men om du siktar mest på 402m, varför gav du dig på det med just en 200SX?

Visst, lite kul att se lite udda bilar, men inte det mest kostnadseffektiva tyvärr.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

gött med mos pajjka
181 Inlägg
5 februari 2011
#35
ursäkta jag hoppar in , men varför inte ? , det krävs inga super saker eller cash för att sätta en mellan 10:a med en fullinredd s14 kostar inte mer än ngn annan bil, pratar vi bana som min egen bil då börjar det kosta cash , själv bygger jag en kombinerad rackare som skall gå 9:or på strippen men brukas mest på bana ,

krävs inte så mkt för att nå den effekten runt 500 whp om man vill sätta lite trevliga tider, vill man det skall hålla ja då kostar det ju lite mer ,

men skall man plocka ut över den effekten och mot den effekten som trådskaparen skriver
jag då kostar det på men att plocka 700-800hk kostar en del ur vilken överladdad bil som helst
om det skall hålla mer än 2 repor.

ps  men du får gärna förklara ditt argument ang kostnad effektivitet jämförelsevis mot ngn annan bil,
dock inga stödstångs motorer nu med 2 sek chassie respons //M
Senast redigerat av supraturbo (5 februari 2011)


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
5 februari 2011
#36
supraturbo skrev:
ursäkta jag hoppar in , men varför inte ? , det krävs inga super saker eller cash för att sätta en mellan 10:a med en fullinredd s14, inte mer än ngn annan bil, pratar vi bana som min egen bil då börjar det kosta cash , själv bygger jag en kombinerad rackare som skall gå 9:or på strippen men brukas mest på bana ,

ps  men du får gärna förklara ditt argument ang kostnad effektivitet //M

Även om det funkar riktigt bra när allting lirar, så innebär överladdning också mer delar som kan potentiellt gå sönder, dyrare i många fall dessutom. Om man ska komma undan så kostnadseffektivt som möjligt och det ska fortfarande gå fort, så ska man oftast vända sig efter en relativt stor V8'a och en stelbakaxel samt en automat låda av typ TH400 eller PG familjen.

Manuell innebär ju också att det går en aning segare på kvartsmilen i många fall, samt att lådan och bakaxeln kan börja må lite smådåligt om man kör med two-step launch.


Men som sagt, riktigt kul att se något udda, hoppas bara inte att herr Murphy knackar han på axeln så att han råkar ut för turboras eller knäckta kolvar.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

gött med mos pajjka
181 Inlägg
5 februari 2011
#37
Rinnegan skrev:
supraturbo skrev:
ursäkta jag hoppar in , men varför inte ? , det krävs inga super saker eller cash för att sätta en mellan 10:a med en fullinredd s14, inte mer än ngn annan bil, pratar vi bana som min egen bil då börjar det kosta cash , själv bygger jag en kombinerad rackare som skall gå 9:or på strippen men brukas mest på bana ,

ps  men du får gärna förklara ditt argument ang kostnad effektivitet //M

Även om det funkar riktigt bra när allting lirar, så innebär överladdning också mer delar som kan potentiellt gå sönder, dyrare i många fall dessutom. Om man ska komma undan så kostnadseffektivt som möjligt och det ska fortfarande gå fort, så ska man oftast vända sig efter en relativt stor V8'a och en stelbakaxel samt en automat låda av typ TH400 eller PG familjen.

Manuell innebär ju också att det går en aning segare på kvartsmilen i många fall, samt att lådan och bakaxeln kan börja må lite smådåligt om man kör med two-step launch.


Men som sagt, riktigt kul att se något udda, hoppas bara inte att herr Murphy knackar han på axeln så att han råkar ut för turboras eller knäckta kolvar.

är ju som jag skrev hållbarhet kostar, men att sätta en hög 10:a behöver inte kosta så mkt
med dessa bilar då det inte krävs några mega uppdateringar för den effekten, men när man bygger så bygger man ju helst 1 gång i taget smile och då satsar man på hållbarhet direkt iaf gör jag det,

och så e det hållbarhet kostar, men det finns tillräckligt med smattrande stödstångs motorer med 2sek chassie respons slädar på varenda tillstämning så visst e det kul när vi kommer med dessa små överladdade motorer som går riktigt snabbt smile


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
5 februari 2011
#38
supraturbo skrev:
är ju som jag skrev hållbarhet kostar, men att sätta en hög 10:a behöver inte kosta så mkt
med dessa bilar då det inte krävs några mega uppdateringar för den effekten, men när man bygger så bygger man ju helst 1 gång i taget smile och då satsar man på hållbarhet direkt iaf gör jag det,

och så e det hållbarhet kostar, men det finns tillräckligt med smattrande stödstångs motorer med 2sek chassie respons slädar på varenda tillstämning så visst e det kul när vi kommer med dessa små överladdade motorer som går riktigt snabbt smile

Även om en 10'a inte behöver kosta så mycket, så måste man alltid ha i tankarna att saker kan ge vika, och ju mer saker som kan ge vika, desto dyrare blir det i alla fall. Vilket är synd, men så är sanningen.

Håller definitivt med, sitter i tankarna om en Buick GN, vilket har en 3.8 liters singelturbo V6'a. Lite udda och kul, men det kommer att kosta. Lite variation från V8'or och rak 4'or med överladdning.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Japtuning.Se
56 Inlägg
8 februari 2011
Trådstartare
#39
Har alltid gillat s14 modellen och därav att jag började bygga på just denna modell. Tanken från början var inte ett så omfattat bygge som det blev.
Som Supraturbo skrev så är inte denna modell mycket dyrare att trimma en någon annan bil med överladdning om man bygger för att det ska hålla...

Blev ett bra ryck i helgen som var..Alla bussningar är ipressade i bakvagnen,framspoilern är inpassad och bakspoilern är påbörjad. Är extrem dålig passform på den. Inredningen börjar sakta sitta där den ska.
Kommer lite bilder i veckan.
Lackeringen är bokad, sitter och grubblar på vilken färg man ska ha lutar dock å den gröna som ford focus rs har.

http://forumbilder.se/thumbs/e3201191157PM20ba.jpg

JAPTUNING.SE
Mitt Projekt Nissan 200 SX S14 700+hk

670 Inlägg
27 februari 2011
#40
Jahopp lite info-
Börjar dra ihop sig till lack och vi lägger dem fria timmar vi har på bilen. Fronten och bakspoilern är så gott som inpassat. Idag limmade vid dit höger sidokjol. Nu ska det härda till imorgon åtminstone. Sen ger vi oss på vänster. Ska även provmontera intercooler så den passar ihop med fronspoilern...lär bli lite jobb med det. Aja slänger upp lite bilder. JL-Racing som är ägaren kan fylla i med lite info smile

http://forumbilder.se/images/4c7201193909P04d7.jpg
Bilen på hjul och ute i friska luften...längesen sist!

http://forumbilder.se/images/527201194440P878b.jpg
Långt kvar tills den är körklar hehe

http://forumbilder.se/images/647201194600P06e2.jpg
Fronten..det som är markerat i mittenhålet skall kapas bort för intercoolern ska få plats

http://forumbilder.se/images/8d7201194717Pa1a2.jpg
Bakspoilern. SKITKVALITET!!

http://forumbilder.se/images/b57201194929Pd4d0.jpg
Så gott som färdigt..bara montera stolar och lite mätare

http://forumbilder.se/images/d87201195045P94ee.jpg
Sådan far sådan son. Bilbögeriet går i rakt nedåtstigande led haha

http://forumbilder.se/images/257201195311P85c2.jpg
Blev ju fint det här smile

http://forumbilder.se/images/137201195435P4a83.jpg
Limning pågår smile
Senast redigerat av daaanyy (27 februari 2011)

Mvh Daaanyy


Sök