Låt höra era 1:a Aprilskämt!

BrEEze
8 april 2009 ·

easy skrev:
I förrgår eftermidag blev det strul med min ena bil (En Volvo V70 t5- 01) och jag ringde min kompis som är mekaniker för att be om hjälp. Han kunde inte komma förns senare på kvällen men då hade jag lyckats fixa det själv.
Iallafall, igår när jag ringde honom tänkte jag att jag skulle blåsa honom lite dagen till ära.

Det blev något i stil med:

Jag: " Du, jag har gjort någonting dumt tror jag.. eller jag vet inte men jag har iaf gjort en sak.."

Han: " jaha, vad har du gjort nu då?"

Jag: " Jo alltså jag blev så jävla less på bilfan igår så nu har jag gjort mig av med den.."

Han: "Va!? vadå gjort dig av med den?"

Jag: " jo alltså jag har bytt bort den rakt av mot en annan bil.."

Han: "bytt bort!? mot vad?" Alltså Anna jag dödar dig om du har gått o gjort en dålig affär nu.."

Jag: " Men vafan alla klagar ju på att jag är tjej och inte ska åka runt i stora familjebilar och att tjejer ska ha små bilar, o du säger ju att volvo är skitbilar så nu har jag bytt den mot en Polo...

Han: " du skojar!? alltså du har väl för i helvete inte skrivit på några papper?

Jag: (lite smått snyftande) "jo alltså allt är klart, dom har åkt med min bil redan..
Dom hade bråttom till något tror jag, så affären va ganska snabb. Det va en gubbe som heter Stefano och hans son Haidar som hade Polon. 
Dom hade en häst i grannstallet på mitt jobb men dom har flyttat den nu för dom blev utslängda av stallägaren för han har tydligen inget bra rykte och folk tror att dom är kriminella tydligen. Men jag tycker dom verkar jättetrevliga... mot mig iallafall.. 


Han: - (hyperventilerande):" eh... va... jaha... euhm vad är det för årsmodell då?"

Jag: (spelar allmänt dum blondin) "alltså den är röd och faktiskt rätt söt.. fast den har ju gått nästan 25 000 mil men den va ju blank o fin så den ser ändå rätt ny och fin ut så det gör nog inte så mycket.. Jag har inte ens hunnit provköra den så det ska bli skoj iallafall att ta premiärturen snart..

Han: " Vet din pappa om att du har bytt bort din bil?"

Jag: (korkat fnissande) :  " Näe han är ju i thailand, så han blir nog riktigt överraskad när han blir hämtad i en liten Polo på arlanda istället för T5an "

Han: (riktigt förbannad) "men shit.. Du jag måste jobba men jag ringer dig sen så får vi ta det här då..."


Tio minuter senare ringde han upp och gapade långa ramsor av svordomar i örat på mig.
Då hade visst poletten trillat ner och han hade kommit på att det var ett aprilskämt. lol

Ja fyfan det var det bästa jag läst på länge, all creds till dig big_smile

Jill Bilvårdstekniker & Fotograf
8 april 2009 · 4 418 Inlägg

Jag körde ett 6:e April skämt... tongue Det är otroligt hur få vänner och arb.kamrater jag har som scrollar i mailen.... haha...


Kära Vänner & Kollegor!

Det är med glädje och spänning som jag kan få meddela att familjen Hellberg äntligen väntar tillökning!
Peter har varit sugen länge nu, men mitt sunda förnuft har sagt ifrån länge. Men nu, efter tre år som gifta kände jag att det var dags att ”go some wild and crazy”






































Så i morgon förmiddag skall vi slutföra allt, tänkte bjuda på en bild på ”underverket”
http://i597.photobucket.com/albums/tt53 … Subba1.jpg

Ja som ni förstår så är det en bil vi pratar om, vad annars! wink
Subaru Impreza WRX STI -04 med 2985mil på mätaren i topp skick!

mastrovious
8 april 2009 · 627 Inlägg

Polaren drog ett jävligt ballt skämt. Han arbetar i en leksaksaffär och lyckades få tag på lite stålar som ser hyfsat äkta ut. La allt i en alu-väska och ställde sedan väskan (eller slängde rättare sagt för den låg halvöppen med massa stålar liggandes runt om) på ett folktätt område och rigga upp en kamera. Det tog ändå 25 min innan någon nappade. Folk tittade som fan men gick bara förbi.. Till sist tog en snubbe upp skit å sprang utav bara helvete!! big_smile Snopen han blev när han läste "april april" under första lagret av fejk-pengar. lol

We Ride Togheter, We Die Togheter!
Kanelbullen
8 april 2009 · 1 722 Inlägg

haha big_smile

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
easy
8 april 2009 · 63 Inlägg

Ja fyfan det var det bästa jag läst på länge, all creds till dig big_smile

Tackar tackar coolbig_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang