Fast and Furiuos filmen

Flawo0
6 april 2009 · 136 Inlägg

En grej jag inte riktigt förstår. Den här handlar ju om vad som hände mellan 2an och tokyo drift. Då måste alltså fortsättningen på denna komma som vad som hände efter tokyo drift. eller har ja hajjat fel? För han ( HAN ) dör ju i tokyo drift och han är med i denhär nya. Och då säger han att han funderar på åka te tokyo osv. a lite knepigt dedär men nån förstår säkert va ja menar xD

iamawesome
6 april 2009 · 174 Inlägg

skitbra film men inte lka mycket bilar:(

AlexHlM
6 april 2009 · 15 Inlägg

bra film, kändes lite mycket "tv-spel" bara. och som sagt förlite  bilar.
=bra ACTION-film,  Dålig Bil-film.

Eiiiiik
6 april 2009 · 337 Inlägg

Man blir ju lite förbannad när han gör hjullyft i 150km/h på grus kanske... men men... tongue

Tom Darth Vader
6 april 2009 · 1 644 Inlägg

Eiiiiik skrev:
Man blir ju lite förbannad när han gör hjullyft i 150km/h på grus kanske... men men... tongue

För att inte tala om allt däckskrik på grusvägarna wink

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
Aerodynamik ...
6 april 2009 · 7 120 Inlägg

supra-power skrev:
såg filmen i fredags, tyckte den var se värd men inte mer. 1:an är klart bäst enligt mig,

Ang tokyo drift, var ju klart att HAN skulle komma tillbaka, man fick ju inte se att han dog. det enda man fick se var ju krocken och att hans bil fattade eld..

...och sprängdes.

MagnusBerndtsson
6 april 2009 · 3 Inlägg

Helt klart sevärd. Bra manus men lite för lite bilar. Kommer ses igen när den kommer ut på dvd!

Eiiiiik
6 april 2009 · 337 Inlägg

DoWahDiddy skrev:

Eiiiiik skrev:
Man blir ju lite förbannad när han gör hjullyft i 150km/h på grus kanske... men men... tongue

För att inte tala om allt däckskrik på grusvägarna wink

Hahah! jaaa, jag reagerade på det med! När dom körde i "underjorden" så skrek det bra i däcken tongue

Bjork OEM <3
6 april 2009 · 6 957 Inlägg

Aerodynamik skrev:

supra-power skrev:
såg filmen i fredags, tyckte den var se värd men inte mer. 1:an är klart bäst enligt mig,

Ang tokyo drift, var ju klart att HAN skulle komma tillbaka, man fick ju inte se att han dog. det enda man fick se var ju krocken och att hans bil fattade eld..

...och sprängdes.

Toretto till Han: "- det är dags att gå skilda vägar bla bla bla"
Han: "Jag har hört att dom håller på någon galen skit i Tokyo"

Ungefär vad som sades, men där har du svaret tongue

OEM <3
Bilgalningen Bildelsskruvare
6 april 2009 · 255 Inlägg

The_Mechanic skrev:
Den var riktigt bra delar av filmen, men typ när tankbilen kom rullande kunde dom ju gjort lite annars...
hoppas det kommer en 5e också så man får veta vad som hände med Brian och Dom efter att han stack till japan och dog där.., tycker att man nu bara fick se vad dom roade sig med just när Han stuckit..

"Veta vad som hände med Brian & Dom efter han stack till Japan & dog?"
Du svarade ju på frågan själv:p 


(P.s, ha ej sett filmen ännu)

My life, My mess
mastrovious
6 april 2009 · 627 Inlägg

Helt okej film, nice med rätt uppsättning av skådisar iaf. Sen var det ju mindre bil å race än dom andra filmerna, mer handling. 3 (kanske 4) barkbåtar av 5.

We Ride Togheter, We Die Togheter!
volvoentusiasten
6 april 2009 · 4 005 Inlägg

Jag väntade på att få se hur de skulle köra hem släpen med de små trailerdragarna då de styrs framifrån (och de drar bakifrån) Men jag fick aldrig se den scenen sad

I övrigt tycker jag den var lite för långsam och gick alldelles för mycket på de gamla filmernas ära.
För lite bilar, storyn var väl lite kort och inte så detaljrik kanske.
För mycket närscener. smile haha. Nä inte min smak, den första var bäst smile Tokyo med. smile

666_Beast
6 april 2009 · 1 863 Inlägg

linuslinje skrev:
Jag väntade på att få se hur de skulle köra hem släpen med de små trailerdragarna då de styrs framifrån (och de drar bakifrån) Men jag fick aldrig se den scenen sad

Har inte släp en katastrofbroms som slår till om lufttrycket försvinner? Hur löste dom det isåfall??

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
FireTraXX DFFL
6 april 2009 · 9 020 Inlägg

666_Beast skrev:

linuslinje skrev:
Jag väntade på att få se hur de skulle köra hem släpen med de små trailerdragarna då de styrs framifrån (och de drar bakifrån) Men jag fick aldrig se den scenen sad

Har inte släp en katastrofbroms som slår till om lufttrycket försvinner? Hur löste dom det isåfall??

Jo, men allt går ju att komma runt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Janken Driver
6 april 2009 · 2 111 Inlägg

Eiiiiik skrev:

DoWahDiddy skrev:

Eiiiiik skrev:
Man blir ju lite förbannad när han gör hjullyft i 150km/h på grus kanske... men men... tongue

För att inte tala om allt däckskrik på grusvägarna wink

Hahah! jaaa, jag reagerade på det med! När dom körde i "underjorden" så skrek det bra i däcken tongue

Stör mig också på detta återkommande däckskrik. Spelar ingen roll, i amerikanska action filmer/serier , om bilen kör på grus,gräs,lera osv osv. De där förbannade däckskriken kommer iallafall som ett brev på posten...


Något man får leva med kanske.. neutral

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Eiiiiik
6 april 2009 · 337 Inlägg

Janken skrev:

Eiiiiik skrev:

DoWahDiddy skrev:

För att inte tala om allt däckskrik på grusvägarna wink

Hahah! jaaa, jag reagerade på det med! När dom körde i "underjorden" så skrek det bra i däcken tongue

Stör mig också på detta återkommande däckskrik. Spelar ingen roll, i amerikanska action filmer/serier , om bilen kör på grus,gräs,lera osv osv. De där förbannade däckskriken kommer iallafall som ett brev på posten...


Något man får leva med kanske.. neutral

Misstänker att vi får göra det! tongue

Men vi får la ge lite bra kritik också kanske.
När han kör med den blåa Skylinen på gatan rös man ju fan big_smile

weian Concordia res parvae crescent
6 april 2009 · 924 Inlägg

en del har nämt att "Han" e mä i denna filmen.
men ska de vara samma "Han" som e mä i 1:an???
(han som kör honda S2000 på racewars heter Han oxå)

ska de vara en å samma figur bara två olika skådisar lr är de två olika "Han"???

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
_Jonex_ Byggare Behm
6 april 2009 · 562 Inlägg

Måste bara klargöra en sak här : I slutet på Tokyo drift så voltar Han, bilen landar i diket och 2 polare springer fram och hjälper Han ur bilen  SEN sprängs bilen.  Alltså lever Han.
Dessutom blir ju Han´s straff att lämna Japan om han förlorar racet.

Har inte sett den nya, ska se den på torsdagkväll , ingen bio häruppe som visade den på premiärdagen.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
Zahak Prisjägare
6 april 2009 · 238 Inlägg

_Jonex_ skrev:
Måste bara klargöra en sak här : I slutet på Tokyo drift så voltar Han, bilen landar i diket och 2 polare springer fram och hjälper Han ur bilen  SEN sprängs bilen.  Alltså lever Han.
Dessutom blir ju Han´s straff att lämna Japan om han förlorar racet.

Har inte sett den nya, ska se den på torsdagkväll , ingen bio häruppe som visade den på premiärdagen.

Ööö va?

Oavsett, nya inträffar ju innan Tokyo drift...

weian Concordia res parvae crescent
6 april 2009 · 924 Inlägg

_Jonex_ skrev:
Måste bara klargöra en sak här : I slutet på Tokyo drift så voltar Han, bilen landar i diket och 2 polare springer fram och hjälper Han ur bilen  SEN sprängs bilen.  Alltså lever Han.
Dessutom blir ju Han´s straff att lämna Japan om han förlorar racet.

Har inte sett den nya, ska se den på torsdagkväll , ingen bio häruppe som visade den på premiärdagen.

FEL!!!

"Han" är killen med den orange/svarta RX7:an som sprängs mitt i tokyo å han e kvar i bilen.

han som kör den svart/gråa 350Z genom hela filmen heter inte "Han" utan kallas fö "DK".
å de e DK som voltar i slutet av filmen, får hjälp ut å e tvungen att sticka sen.

I'm 667 neighbur of the beast
www.rushracing.se
Volvo V40 T4 "SilverPilen" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang