Ska köpa en 850 t5 imorgon, privatimporterad, bra eller dåligt?

JonR
5 april 2009 · 3 259 Inlägg

littlemissperfect skrev:
Folk bryr sig inte längre om bilar är importerade eller inte. Oftast är importarna fräschare än vanliga svenska motsvarande bilar. Även om dom varit smällda och jobbet gjorts bra spelar det ingen roll. 7 ägare sen 1998 är ju lugnt...

Hehe du är inte så insatt i det där med att sälja eller laga en bil privat antar jag...

Laga seriöst = dyrt o tidsödande

Laga tattigt = billigt o snabbt!

Sen får ni ju lista ut själva om dom som importerar o lagar krockade bilar gör det för att vara snälla och inte tjäna pengar på det eller är det kanske tvärtom....

Det finns ju en anledning till att folk har svårare att köpa en import bil... och det är just för det att bilskojarna såg sina chanser att kunna fiffla med mätare, lagningar osv, och det är svårare att kolla upp en importbil än en svensksåld.. så är det bara, oavsett vad folk säger..  Köper man en fin import så kan den vara 100% ärlig eller 100% tattarlagad.. och det kanske man inte märker förrän man börjar rota lite nogrannare när nåt ska lagas o man plockar bort den där plastkåpan eller innerskärmen...

7 ägare på 11år... ne det är ju ingenting... hehe! Så många ägare på en import bil o väldigt många varningsklockor ringer för mig iaf... finns ju en anledning till att folk säljer en bil eller har en bil kvar.. och det är oftast att den är dålig eller bra!

Jag säger inte att en import bil MÅSTE vara sämre än en svensksåld men det är väldigt mycket större risk att det är så.. och kan man inte sin sak så blir man rättså snabbt lurad av den nyvaxade ytan!

MVH/Jon

Senast redigerat av JonR (5 april 2009)

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
turbotompa fritidsprofessor
5 april 2009 · 1 197 Inlägg

Sebbe_ skrev:
Som rubriken säger.. för eller nackdel att köpa en privatimporterad 850 t5? Det är den vanliga med 225hk 2,3 liter iaf.

Jag vill bara flika in att du har fel inställning, eller så var det bara som du skrev..

Man ska inte 'åka o köpa' en bil imorrn, man ska åka o titta på en bil..

JonR
5 april 2009 · 3 259 Inlägg

turbotompa skrev:
Jag vill bara flika in att du har fel inställning, eller så var det bara som du skrev..

Man ska inte 'åka o köpa' en bil imorrn, man ska åka o titta på en bil..

Kan bara hålla med! Är man för ivrig så händer det lätt att man missar nåt som kan bli dyrt!smile

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Sebbe_
5 april 2009 · 109 Inlägg

Motorn gick hur fint som helst i denna bil hursomhelst tongue

Sebbe_
6 april 2009 · 109 Inlägg

turbotompa skrev:

Sebbe_ skrev:
Som rubriken säger.. för eller nackdel att köpa en privatimporterad 850 t5? Det är den vanliga med 225hk 2,3 liter iaf.

Jag vill bara flika in att du har fel inställning, eller så var det bara som du skrev..

Man ska inte 'åka o köpa' en bil imorrn, man ska åka o titta på en bil..

Det går absolut tongue Jag har varit och kollat på bilen och har bestämt mig för att köpa den så ska hämta den imorgon, men vart bara lite smått fundersam över om det är bra eller dålig om den är privatimporterad...
Verkar som att många skriver att den inte behöver vara i dåligt skick eller mätarskruvad för att den är privatimporterad, så blir nog köp!

JonR
6 april 2009 · 3 259 Inlägg

Om det är bra eller dåligt med import är från exemplar till exemplar! Självklart kan den vara hur fin och ärlig som helst! Men enligt mina egenupplevda erfarenheter så är det mycket mer sällsynt med 100% ärlighet på en import! Men det gäller att kunna sin sak för att ha möjlighet att avslöja fusklagningar o mätarskruvning osv! Hoppas du bev nöjd med den iaf!

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976
Nissan S14 "2jz Rocketbunny" (1996)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang