Angående: KÖPINGSTRÄFF 5/6 INSTÄLLD!

FreddeK
6 april 2009 ·

lilla_tingeling skrev:

Andyxa skrev:
Jag tycker att utanför scania parkeringen så borde det va svinkörning. Så inte finns ngn chans att ngn bil blir blästrad, Låter som en väldigt bra ide att styra upp en träff!.

Kan säkert hjälpa till på ngt sätt!

Varför måste man hålla på och svinköra för? Sånt fjant har inget med bilträffar att göra. Alkohol hör inte heller hemma på bilträffar... mad


// Lena

Håller med, folk verkar inte ha kul utan spriten tyvärr. visst är det okej om man tar en öl och kastar flaskan/burken i en soptunna. och svineriet med burnande bilar behöver man inte ha på utställningsområdet alls!

Dock så kommer det säkert vara sopat till dess så det blir mindre blästring och svårare att få loss 740is på asfalten=)

ford_orion_RS Eskilstuna
6 april 2009 · 70 Inlägg

jag kommer om det blir en träff igen..

afterlame Telefonjakkinen
6 april 2009 · 8 Inlägg

lilla_tingeling skrev:

Andyxa skrev:
Jag tycker att utanför scania parkeringen så borde det va svinkörning. Så inte finns ngn chans att ngn bil blir blästrad, Låter som en väldigt bra ide att styra upp en träff!.

Kan säkert hjälpa till på ngt sätt!

Varför måste man hålla på och svinköra för? Sånt fjant har inget med bilträffar att göra. Alkohol hör inte heller hemma på bilträffar... mad


// Lena

Nej man kanske kan tycka att svinkörning och fylla inte hör hemma men det kommer vi ju som sagt inte ifrån.
Men jag är helt klart med på att flytta svinparkeringen till scania parkeringen eller bakom big inn, för som jag tror och hoppas på så kommer det komma fler folk som vill parkera sina bilar och gå och titta än folk som ställer ut. Så vi behöver nog så många parkeringar som möjligt!

Lägger upp ny karta på vad jag tycker!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6162/613816_732x1m.jpg

Rött: För bilar som vill ställa ut
Gult: Parkering
Blått: Svinstian som vi hoppas slippa

Senast redigerat av skeppet (6 april 2009)

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket.
Alden_88
6 april 2009 · 84 Inlägg

Jo jag va där jag med fast runt 23.00 till 00.00 så jag upplevde inte så mycket av det skitiga .

Men det är en idé är ju som sagt att ta kontakt med polisen men dem kanske vill göra annat som att kolla alla bilar å ge böter och sånt.

Man kan ju försöka komma överens med polisen å sånt Men dem är ju som dem är smile

Men ville bara säga jag hade det trevligt där. Hoppas på fler bra träffar.

BMW I3s "Stormtrooper" (2019)
matte_88
6 april 2009 · 204 Inlägg

Måste juh få säga att en sladd ruta måste få finnas det är juh en del av underhållningen, fast som sagt man behöver juh inte sladda o börna bland bilarna

Sponsorer sökes till Opel Kadett C Caravan GAT/BUSBIL! M50b25
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104379
afterlame Telefonjakkinen
6 april 2009 · 8 Inlägg

matte_88 skrev:
Måste juh få säga att en sladd ruta måste få finnas det är juh en del av underhållningen, fast som sagt man behöver juh inte sladda o börna bland bilarna

Håller med helt klart, vi som var på träffen i lördags såg ju hur folk flockades när dom börja leka nere i hörnet, så många vill ju kanske se folk som leker men då bör det ju vara på ett enskilt ställe!

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket.
FreddeK
6 april 2009 ·

skeppet skrev:

matte_88 skrev:
Måste juh få säga att en sladd ruta måste få finnas det är juh en del av underhållningen, fast som sagt man behöver juh inte sladda o börna bland bilarna

Håller med helt klart, vi som var på träffen i lördags såg ju hur folk flockades när dom börja leka nere i hörnet, så många vill ju kanske se folk som leker men då bör det ju vara på ett enskilt ställe!

då blir ju din nya skiss alldeles utmärkt!

fanimej
6 april 2009 · 182 Inlägg

Jag kommer garanterat!

Audi 100 Turbo Quattro "20v AAN" (1987)
Filippin Awsome
6 april 2009 · 37 Inlägg

Oj, låter som det blev mkt intresse såhär på en gång. Tummenupp!
Men som sagt, just nu är det ju bara så att vi vill ha ideer och ideerna hittills har vart kanon, skeppets skiss på hur vi kan använda ytorna var kalasbra! En svin yta är ett måste för att kunna får bot mot svinerier bland andra bilar. Och stor parkering för folk som bara vill titta är bra. Ytan för utställningen är större än vad den ser ut, det finns minst 100st parkeringsrutor och sen finns det plats utöver det. Ni som var där och såg hur det såg ut så är gränsen tänkt att dras vid refugerna och reklamskyltarna.

Allt än sålänge är på snackstadiet, men om det fortsätter såhär som det gjort så kommer en träff bli spikad, och vi ska försöka få ihop lite funkisar som kan hålla ordning bland folk, och vid insläpp till utställningen och parkeringen.

Datum, krockar den 5e juni med studenter osv, andra träffar kanske?
Vilka skulle kunna ställa upp och hjälpa till när det väl börjar bli så att detta arrangeras?
Vart ska gränsen dras vid utställning? Känns som att tex en fin clean 740 eller en fin saab 99 är lika välkommet som en 1000påsars jänk lr en JDM bil..

Mvh Micke

afterlame Telefonjakkinen
6 april 2009 · 8 Inlägg

Bjoerk0 skrev:
Oj, låter som det blev mkt intresse såhär på en gång. Tummenupp!
Men som sagt, just nu är det ju bara så att vi vill ha ideer och ideerna hittills har vart kanon, skeppets skiss på hur vi kan använda ytorna var kalasbra! En svin yta är ett måste för att kunna får bot mot svinerier bland andra bilar. Och stor parkering för folk som bara vill titta är bra. Ytan för utställningen är större än vad den ser ut, det finns minst 100st parkeringsrutor och sen finns det plats utöver det. Ni som var där och såg hur det såg ut så är gränsen tänkt att dras vid refugerna och reklamskyltarna.

Allt än sålänge är på snackstadiet, men om det fortsätter såhär som det gjort så kommer en träff bli spikad, och vi ska försöka få ihop lite funkisar som kan hålla ordning bland folk, och vid insläpp till utställningen och parkeringen.

Datum, krockar den 5e juni med studenter osv, andra träffar kanske?
Vilka skulle kunna ställa upp och hjälpa till när det väl börjar bli så att detta arrangeras?
Vart ska gränsen dras vid utställning? Känns som att tex en fin clean 740 eller en fin saab 99 är lika välkommet som en 1000påsars jänk lr en JDM bil..

Mvh Micke

Ligger ju mkt i det du säger här nu..
Så alla dom här frågetecken är ju viktiga att lösa för en lyckad träff, Ja ska försöka komma med så mkt ideer som möjligt.
Jag kommer dock inte anmäla mig till funktionär p.g.a att jag kommer bli pappa bara inom några dagar men hjälper som sagt till så mkt jag kan genom detta forum..

Tror ni att garaget.org vill vara med och hjälpa till något? för då brukar det bli bra och lyckade träffar. Eftersom Köping ligger så nära många stora städer osv och har en bra yta att vara på så kan vi ju med all säkerhet säga att det blir ju en grym träff om man får allt att funka big_smile

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket.
drazen_gti
7 april 2009 · 807 Inlägg

jag missade den i lördags, men jag ska ta med så många som möjligt från Swedish Elite Cars och åka en orm från etuna wink Kan redan passa på o varna alla fyllon, burnare osv. BLÄSTRA MIN BIL OCH JAG BLÄSTRAR DITT ANSIKTE!

I'd rather die like a man, than live like a coward
Teddybear
8 april 2009 · 29 Inlägg

Ja jag vet inte vad jag tycker minst om. folk som inte kan sköta sig på bilträffar eller folk som leker häftiga på forum neutral

Åter till ämnet så verkar redan intresset svalnat ganska ordentligt? Ingen som äns tänkte dyka upp om det blir en träff? Vi har nu även konstaterat att det verkar som om studenten inte är samma datum så det är grönt iaf.

Tycker alla som tänker komma iaf skriver det så man får redan på om det är någon ide att ens lägga ner jobb på att arrangera. Kom igen nu gott folk! smile

Skoda Octavia 1.8T "The traitor" (2000)
drazen_gti
8 april 2009 · 807 Inlägg

Teddybear skrev:
Ja jag vet inte vad jag tycker minst om. folk som inte kan sköta sig på bilträffar eller folk som leker häftiga på forum neutral

Antar att det är mig du menar:) Jag kan förklara lite bättre så du förstår:

Arrangören av en bilträff ska säkerställa säkerheten för människor och egendom. Om man ska vara paragrafryttare så ska det finnas tillstånd, försäkring, utbildad personal, ambulans bla bla bla. Tror inte ni kommer ha nåt av detta.
Vilket betyder att man får ta hand om sig och sin bil och se till att det inte händer nåt. av egen efarenhet så vet jag att man kan prata och be folk att dom ska sköta sig tills man blir blå i ansiktet men likt förbannat så kommer nåt pucko som ska styla! slår aldrig fel liksom. Ni som arrangör kommer ha det väldigt svårt att få bukt med detta problem.

Så mitt inlägg hade inget att göra med att leka häftig, kaxig... Det handlar helt enkelt om att göra det klart för folk att idioti får konsekvenser. Men om det är som så att jag inte får ta hand om min egendom på eran träff så är det väl lika bra o skita att gå på den, Det blir 10-20 snygga bilar mindre men ni kommer säkert ha lika kul utan oss...

I'd rather die like a man, than live like a coward
M0onLight
8 april 2009 · 83 Inlägg

FÖRBJUD GLASFLASKOR!!! så himla tråkigt och få punktering om man kanske åkt en bit

ichibon mmm, blåbärssoppa.
8 april 2009 · 616 Inlägg

Tror inte det helt går att utesluta svinkörning även om det kanske skulle vara önskvärt. Bättre då att avsätta ett område en bit ifrån för det, t ex Scaniaparkeringen, börjar folk hålla på där så drar nog de flesta som vill leka dit.

Jag bor tyvärr inte kvar här i juni och kommer antagligen inte kunna vara ute och åka något då (blir mormor i samma veva tongue) annars hade jag lugnt dykt upp.

/ichi
Teddybear
8 april 2009 · 29 Inlägg

drazen_gti skrev:

Teddybear skrev:
Ja jag vet inte vad jag tycker minst om. folk som inte kan sköta sig på bilträffar eller folk som leker häftiga på forum neutral

Antar att det är mig du menar:) Jag kan förklara lite bättre så du förstår:

Arrangören av en bilträff ska säkerställa säkerheten för människor och egendom. Om man ska vara paragrafryttare så ska det finnas tillstånd, försäkring, utbildad personal, ambulans bla bla bla. Tror inte ni kommer ha nåt av detta.
Vilket betyder att man får ta hand om sig och sin bil och se till att det inte händer nåt. av egen efarenhet så vet jag att man kan prata och be folk att dom ska sköta sig tills man blir blå i ansiktet men likt förbannat så kommer nåt pucko som ska styla! slår aldrig fel liksom. Ni som arrangör kommer ha det väldigt svårt att få bukt med detta problem.

Så mitt inlägg hade inget att göra med att leka häftig, kaxig... Det handlar helt enkelt om att göra det klart för folk att idioti får konsekvenser. Men om det är som så att jag inte får ta hand om min egendom på eran träff så är det väl lika bra o skita att gå på den, Det blir 10-20 snygga bilar mindre men ni kommer säkert ha lika kul utan oss...

Jag förstog verkligen vad du menade och håller med men det var mer sättet du sa det på som jag reagerade på men förstår endå att man känner ibland som om man måste uttrycka sig så för att någon ens ska lyssna. Och såklart vill väl alla hålla sin bil hel och fin det säger jag inget om. hoppas även ni kommer då vi försöker ju få med så många som möljligt.

Kom för övrigt på att om alla parkerar ordentligt brevid varandra så kan man ju när raden är full ställa en bil i gången så inga bilar kan komma in och svina mellan bilarna. är det någon som förstår hur jag menar?

Skoda Octavia 1.8T "The traitor" (2000)
lekke
8 april 2009 · 10 Inlägg

Tycker alla som tänker komma iaf skriver det så man får redan på om det är någon ide att ens lägga ner jobb på att arrangera. Kom igen nu gott folk! smile

jag kommer dyka upp iaf smile

Fet_intercooler
8 april 2009 · 169 Inlägg

Samma här jag kommer:cool:

Man blir aldrig för gammal för att leka med bilar.
Volvo V90 D4 awd inscription "Blåbäret" (2017)
jonssson
8 april 2009 · 42 Inlägg

tar tyvär studenten den 5,e annar hade jag garanterat dykt upp.

SimonImmo
9 april 2009 · 27 Inlägg

Datum spikat, 5/6!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang