Eftersnack: Mantorpskaravanen till Elmia

Japs-Jens
12 april 2009 · 1 503 Inlägg

Eftersom karavantråden är låst och jag vill diskutera lite om den misslyckade karavanen så startar jag en ny tråd..

Allt gick kanon fram tills Mantorp. Evert skötte sitt jobb kanon och fick med sig en lång karavan med bilar från Katrineholm, Norrköping och Linköping. Hela den biten hade tydligen gått hur bra som helst.

Samlingen på Mantorp började med hur bra som helst. Massor av bilar! Men sen så fick någon för sig att parkera tvärtemot alla andra så att vi som skulle åka först inte kunde komma ut. Därefter börjar en BMW M3 sladda precis nere vid alla bilar. Tydligen hördes t.o.m. grusstänk på vissa bilar! Vad i helvete tänker man med då??!!!

Inte nog med det! Samma BMW fick även för sig att åka innan 10.00 som var avfärdstid. Det utlöste i sin tur att vissa bilar trodde att vi skulle åka. Därefter splittrades karavanen. Så jag vill tillägna en stor applåd till denna coola BMW..

Trots detta ska vi även nästa år upprepa samma sak. Då kommer vi dock ställa "ledarbilarna" vid utfarten och tuta med en huligantuta vid avfärd vilket borde minimera risken för missförstånd.

För övrigt så var det en helt perfekt dag! smile Massor av trevligt folk, snygga bilar och toppenväder! Hoppas många deltar nästa år trots denna lite misslyckade karavan smile

Over and out!

Senast redigerat av WeDo (12 april 2009)

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
mkevert
12 april 2009 · 180 Inlägg

Tackar, Jens!
Det var ju du som tog initiativet till karavanen och fixade deklaer, grymt bra jobb!

Karavanen fungerade, enligt mig som försökte hålla i den, bra tills vi kom till Linköping.
Stort beröm till Katrineholmarna (Eskilstuna och var ni nu kom ifrån) och till Norrköpingsborna, det blev en stor karavan och inte så mycket busåka.

Efter Linköping hann jag inte med och några blev otåliga och åkte iväg, vilket gjorde att den som låg först troligtvis inte tänkte på att alla skulle hinna med. Men det blev lite av en karavan till Mantorp i alla fall.

Självklart återkommer vi nästa år och har lärt oss mycket av detta.
Alla är vi nybörjare.

Stort tack till Dekaltrim som gjort dessa underbara dekaler som satt på många bilar i Jönköping.

/Evert

Senast redigerat av Evert (12 april 2009)

Evert | Martin
Ford Focus "Cecylia" (2014)
syabo
12 april 2009 · 1 278 Inlägg

några bilder/filmer från karavanen?tongue

Street Knight
ichibon mmm, blåbärssoppa.
12 april 2009 · 616 Inlägg

Jag tyckte "misslyckade" är lite av en överdrift för det gick ju som sagt bra fram till Mantorp, sen splittrades det lite och vi som åkte bland se sista hamnade ganska långt efter.
Mkt tråkigt att en ska förstöra för alla, antar att denna kära BMW-förare inte kommer ge sig till känna... wink Bra initiativ och jag ser fram emot nästa år!

/ichi
ichibon mmm, blåbärssoppa.
12 april 2009 · 616 Inlägg

syabo skrev:
några bilder/filmer från karavanen?tongue

Jaghar en del bilder uppladdade, kommer fler under dagen.

/ichi
mkevert
12 april 2009 · 180 Inlägg

ichibon skrev:

syabo skrev:
några bilder/filmer från karavanen?tongue

Jaghar en del bilder uppladdade, kommer fler under dagen.

Lägg upp dem i en tråd under Foto/Film. smile

Evert | Martin
Ford Focus "Cecylia" (2014)
Ekjavel
12 april 2009 · 79 Inlägg

Måste beröma Oboy6 och dem andra som skötte allt detta med planeringen bra! Jag var dock en av dem som gick med strömmen då alla ca 5 minuter innan började åka och såg att det blev totalkaos åt det hållet alla stod parkerade, tog därför andra hållet ut från parkeringen och försökte hänga på dem jag trodde var karavanen, men låg ca 140 men dem åkte ifrån så slutade med att jag kom till Jönköping med någon Evo och subaru och någon 745.

Ångrar att jag inte stannade och väntade på att jag såg Oboy6 åka först, precis som det stod i planeringen, ber om ursäkt för detta!

Men den lilla "träffen" på Mantorp tyckte jag var kul om man bortser från den silvriga M3 an!

//Ekjavel

Senast redigerat av Ekjavel (12 april 2009)

Volvo PV 444 "Gammlingen" (1957)
syabo
12 april 2009 · 1 278 Inlägg

Evert skrev:

ichibon skrev:

syabo skrev:
några bilder/filmer från karavanen?tongue

Jaghar en del bilder uppladdade, kommer fler under dagen.

Lägg upp dem i en tråd under Foto/Film. smile

kan väll lägga upp bilderna i den här tråden?tongue

Street Knight
Mobeerg carzy
12 april 2009 · 461 Inlägg

Åkte också förtidigt i tron om att alla åkte :[
Dock så förstog jag o min vän rätt snabbt att de var fel då dom brände på somfan,och la oss i ett riktigt slötempo och väntade in alla kvarvarande, så vi fick åka lite karavan iaf smile

Team BSG
meatos
12 april 2009 · 424 Inlägg

Även fast karavanen inte gick som planerat så blev det väl många fina bilder från mantorp och karavanen?? var ju många som hade kameran i högsta hugg smile

Senast redigerat av meatos (12 april 2009)

Pan
12 april 2009 ·

haha jag och polarna blev ju fet ägda gick upp vid kl 8 på fredagen och tänkte åka karavan. Tog fel på datumet så det blev inget för oss tongue Men jag anmäler mig till nästa års karavan wink

ekudd
12 april 2009 · 11 Inlägg

Jag tyckte att karavanen var riktigt dålig! Var ingen samman hållning och man fick ju snitta 140 för att hinna ifatt. Sen när man kommer fram så tar det tvärstopp och det är det tråkigt när bilen bakom inte har ABS! Annars var det en kalas dag i Jönköping:


https://www1.garaget.org/gallery/archive/66388/619781_3zwkda.jpg
Krock i Karavanen

JockeRX7 KTM 660
12 april 2009 · 537 Inlägg

Karavanen var väll ok. Men hastigheten??? Ena sekunden låg folk i 50 vilket kändes livsfarligt på motorväg och nästa i 130-140.
Och alla som ska kasta sig in mellan bilar hela tiden. Ligg i ledet så flyter det bättre.
Var nära att smälla bra många gånger vad ja såg från bilen jag åkte i.

Vi gick också på missen med att folk börja åka förtidigt, så efter mantorp blev det ingen mer karavan för våran del.

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
Jo-que
12 april 2009 · 155 Inlägg

Tycker som så många andra, funkade bra tills vi lämnade Mantorp. Kan inte tala för hur det var från Norrköping, då jag och några kompisar hakade på från Linköping. Vi var bland dom sista bilarna som lämnade Mantorp, vi brummade på lite så fort vi kom upp på E4'an för att försöka komma ifatt karavanen, men insåg rätt snabbt att det inte fanns någon kvar.. Så vi la oss i rätt hastighet och lät dom bilarna som ville haka på. Vi var 2 subaru imprezor och 2 evos. Några volvo bilar hakade även på.

Har själv bara bilder på mig och kamraterna på e4an, och bilder inne i hallarna. Så skulle gärna vilja se fler bilder från kvällen i Jönköping smile

Tack till er som arrangerade karavanen, ni gjorde ett bra jobb! Tyvärr finns det alltid folk som inte kan behärska sig när dom har ögonen på sig..

Mvh

Sponsorer | BadAssParts.se | RaidoPower.se | VCRacing.se
Audi A4 TDi "B8" (2009)
camaro67 Meister
12 april 2009 · 6 763 Inlägg

Det är väll bara att hoppas på nästa år istället. Men de är ju synd att de blev som det blev

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
epic110 Golfare
12 april 2009 · 349 Inlägg

Nästa gång tycker jag folk kan tänka på att lägga sig 100 uppe på e4an tills dom ser att ledet lägger sig, vi kom ut bland dom 50 sista o fick fan hålla 180 ner till gränna för att ens komma med i en ordentlig klunga.. trist som fan!

jäkligt bra arangerat annars, synd att det alltid finns vissa stolpskott.. om alla parkerar åt samma håll så minskas problem vid utkörningen, om vissa kan hålla i gaspedalen på pappas bil och om det inte gasas så förbannat så kanske det blir en karavan istället för en splittrad nedkörning? (men nu vet vi ju vad det berodde på..)

PLUS till alla för att ni kom till träffen iaf, grymt mkt bilar! Någon som räknade?

Huligantuta lät som en bra idé och dessutom kanske en flagga eller någon speciell plats där ledarbilen ska stå så alla fattar det?

Väldigt fint arrangerat iaf, kanske inte så mycket att skriva om i tidningen nu, eller ska jag försöka ändå? Vet inte riktigt vad jag ska skriva om.. Har kvällen på mej så kom gärna med föslag!

Volkswagen Golf GL "Råttboet" (1982)
HemuleN
12 april 2009 · 94 Inlägg

ekudd skrev:
Jag tyckte att karavanen var riktigt dålig! Var ingen samman hållning och man fick ju snitta 140 för att hinna ifatt. Sen när man kommer fram så tar det tvärstopp och det är det tråkigt när bilen bakom inte har ABS! Annars var det en kalas dag i Jönköping:


http://www1.garaget.org/gallery/archive/66388/619781_3zwkda.jpg
Krock i Karavanen

Det där var du inte ensam om, min bil klarade sig dock med en lättare repa i stötfångaren bak...

PG Avstängd
12 april 2009 · 298 Inlägg

surt att det strulade till sig

så var det nån som hade snott min M3a eller wink?
jäkligt omoget gjort av den föraren vem det nu var.

vet ni vem det var så skicka gärna PM
mest nyfiken smile

Senast redigerat av PG (12 april 2009)

epic110 Golfare
12 april 2009 · 349 Inlägg

http://forumbilder.se/images/472200943158P6af0.jpg

http://forumbilder.se/images/192200943434P15ab.jpg

http://img11.imageshack.us/img11/4489/dsc2748.jpg

http://forumbilder.se/images/0c2200951229Pe10c.jpg

http://img24.imageshack.us/img24/6106/dsc2759r.jpg

Mässans fetaste bil..
http://forumbilder.se/images/412200951700P889a.jpg

Nytt svenskt rekord, 172.5db är inte dåligt!
http://img15.imageshack.us/img15/2462/dsc3028u.jpg

Bildhosterna krånglar som fan så det får bli mer bilder senare.. smile

Volkswagen Golf GL "Råttboet" (1982)
Japs-Jens
12 april 2009 · 1 503 Inlägg

Kan bara hålla med om att själv mötet på Mantorp var riktigt trevligt annars smile

Sen vill jag bara klargöra att vi inte kunde påverka den höga hastigheten ner eftersom vi som skulle lett karvanen INTE gjorde det..

Angående M3:an så tror jag inte att den var anmäld..

Fina bilder smile

RB25DET, probably the best motorsound in the world!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang