Volvo 855 T-gul, råd om lackering i 2 färger!

Xsport
14 april 2009 · 125 Inlägg

Tjenare!

Har en Volvo 855 T-gul som jag ill göra lite personlig, stå ut lite från mängden.

Tänkte lackera bilen i 2 färger, T-gul (förståss) och svart.

Har laddat upp lite bilder på hur jag ungefär ill ha det, listerna runt om skall också vara svarta.

Tänkte något häftigt motivlack på huv samt tak (Kanske bakluckan som ett häftigt avslut) Eller så som det är på bilderna, möjligtvis ett snyggt avslut på bakluckan. vingen tänkte jag också ha svart, tror det smälter mer in då.

Har ingen som helst förslag/Ideé på motivlackering till denna bil, så om ni har något, skriv/Skicka gärna länkar/bilder!

Vad tycker ni? Har ni bättre ideér eller förslag till förbättring?

Kanske verkar konstigt att lackera en redan uppmärksammad bil som en T-gul, men det är ju alltid kul att inte vara som alla andra big_smile

P.S Lånade bilden från en annan på garaget..>smile D.S


https://www1.garaget.org/gallery/archive/102447/624435_4nfmah.jpg
Detta är då förslag Nr.1


https://www1.garaget.org/gallery/archive/102447/624439_jy1edy.jpg
Ideé nummero 2

Audi A4 TDI S-line "Jyffen" (2010)
kalle_fiat bäst
14 april 2009 · 319 Inlägg

jag anser att det är att förstöra en t-gul.

Heavens_Gate
14 april 2009 · 543 Inlägg

svårt att säga.. tycker det blir svårt att föreställa sig det.. men om jag msåte välja så får det bli alt 2.

Mvh

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
Hellquist
14 april 2009 · 499 Inlägg

Borde vara dödsstraff på att förstöra en t-gul på det sättet!!!!!!!!!!!!

Avstängning från forumet för att ens tänka tanken!

Roz-104 typ..eh..va?
14 april 2009 · 582 Inlägg

kalle_fiat skrev:
jag anser att det är att förstöra en t-gul.

Håller fullständigt med, T-gul är unik som den är. "Förstör" inte en sådan fin bil, snälla...

Men kan hålla med dej om att det kan vara kul att sticka ut lite och ha en "personlig" bil, men köp hellre en annan 850 o lacka i dessa färger.

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
Hammarslag Inläggskritiker
14 april 2009 · 990 Inlägg

Vilken annan färg som helst är ju bättre än den spyfula T-Gul färgen.
Röd svart ? ja är iofs mer för homogena färger inte 2 toners.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Xsport
14 april 2009 · 125 Inlägg

Som tillägg kan jag ju säga att den behöver lackas om ändå då det är fullt med stenskott och dylikt överallt på den. så det går ändå inte att rädda "orginal" orginal lacken om ni förstår vad jag menar. Tänkte då göra den lite speciell, går ju att lacka om den till vanlig t-gul sen då det svarta bara är på front,huv och tak (kanske baklucka.)

Mvh

Audi A4 TDI S-line "Jyffen" (2010)
jocke_90
14 april 2009 · 7 Inlägg

synd och förstöra en t-gul.

MissLazer
14 april 2009 · 68 Inlägg

Håller med resten, snääälla förstör den inte!

I don´t care what people say, I just do it anyway
Fire-Fox
14 april 2009 · 632 Inlägg

Nej, nej och åter NEJ! T-Gul är unika bilar som redan är grymt snygga som dem är redan original. Om du ska lacka bilen så gör det i samma färg som den redan är i!

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).
Volvo 945 Turbo "Classic" (1998)
Volvo V70N (2003)
skjortan Down n`out
14 april 2009 · 514 Inlägg

fattar itne varför alla ska va så tråkiga? låt han lacka om han nu vill de.. t gul är ju inte så jävla speciell...bara köpa en gul bil å ställa i solen i ett par sommrar så har du en t gul.

Down n`out
anton_j
14 april 2009 · 51 Inlägg

Lundback skrev:
fattar itne varför alla ska va så tråkiga? låt han lacka om han nu vill de.. t gul är ju inte så jävla speciell...bara köpa en gul bil å ställa i solen i ett par sommrar så har du en t gul.

Sportigt sagt av ett freak som du!

Sport luktar avgaser, idrott luktar svett!
Volvo 940 "grupp-f rallybil" (1992)
Kanariefogel
14 april 2009 · 36 Inlägg

Så du har tjuvkikat på min bil ser jag wink

Behåll den original tongue
T-gul är som sagt väldigt unik redan från början. Jag tycker det är att förstöra bilen redan när man byter handtag till s70 och lackar dom gula. Möjliga ändringen skulle va v70 lyktor i bak.

Men om jag var tvungen att välja så skulle jag nog ta alternativ 1

Klaesson
14 april 2009 · 399 Inlägg

Nej tycker nog inte den ska "Förstöras" som många andra här uttrycker det. T-Gul ska va T-Gul å inget annat. men det e ju en smak sak hmm

VOLVO for life
skjortan Down n`out
14 april 2009 · 514 Inlägg

anton_j skrev:

Lundback skrev:
fattar itne varför alla ska va så tråkiga? låt han lacka om han nu vill de.. t gul är ju inte så jävla speciell...bara köpa en gul bil å ställa i solen i ett par sommrar så har du en t gul.

Sportigt sagt av ett freak som du!

ah riktigt cool är ja. Men seriöst tycker du att den färgen är snygg? Eller har du bara en sån färg på din eftersom att du inte har någon fantasi och vill va som alla andra?

Down n`out
Xsport
14 april 2009 · 125 Inlägg

Klaesson skrev:
Nej tycker nog inte den ska "Förstöras" som många andra här uttrycker det. T-Gul ska va T-Gul å inget annat. men det e ju en smak sak hmm

Jo de är lite konstiga, bilen går inte sönder lixom.. big_smile

Men lite häftigt är det ju, svarta lister, svarta rutor och sen svart tak å motorhuv,front(Som på bilden) big_smile

Man kan ju inte direkt säga att det är fult...

P.S Har svarta lyktor fram & bak. D.S

Är det någon som är posetiv till detta projekt eller är det bara "Förstörning" av bil som råder? sad

Senast redigerat av Xsport (14 april 2009)

Audi A4 TDI S-line "Jyffen" (2010)
skjortan Down n`out
14 april 2009 · 514 Inlägg

Xsport skrev:

Klaesson skrev:
Nej tycker nog inte den ska "Förstöras" som många andra här uttrycker det. T-Gul ska va T-Gul å inget annat. men det e ju en smak sak hmm

Jo de är lite konstiga, bilen går inte sönder lixom.. big_smile

Men lite häftigt är det ju, svarta lister, svarta rutor och sen svart tak å motorhuv,front(Som på bilden) big_smile

Man kan ju inte direkt säga att det är fult...

P.S Har svarta lyktor fram & bak. D.S

Är det någon som är posseti till detta projekt eller är det bara "Förstörning" av bil som råder? sad

verkar som att alla tycker förstörning :S

Down n`out
JOCKE_ST
14 april 2009 · 212 Inlägg

Xsport skrev:

Klaesson skrev:
Nej tycker nog inte den ska "Förstöras" som många andra här uttrycker det. T-Gul ska va T-Gul å inget annat. men det e ju en smak sak hmm

Jo de är lite konstiga, bilen går inte sönder lixom.. big_smile

Men lite häftigt är det ju, svarta lister, svarta rutor och sen svart tak å motorhuv,front(Som på bilden) big_smile

Man kan ju inte direkt säga att det är fult...

P.S Har svarta lyktor fram & bak. D.S

Är det någon som är posseti till detta projekt eller är det bara "Förstörning" av bil som råder? sad

jag tycker du ska göra d om du själv känner att d känns rätt! d e ju trots allt du själv som ska köra den ju smile jag tror d kan bli ganska ballt i alla fall... visst en t-gul e ju en t-gul men såååå himla ovanliga e dem ju trots allt inte... jag tror däremot att du kanske skulle hittat någon som ville göra en riktigt photoshopad bild till dig så du verkligen kan få se och smaka lite på d innan du gör d... e ju trots allt en slant d kostar smile lycka till!

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?
Xsport
14 april 2009 · 125 Inlägg

JOCKE_ST skrev:

Xsport skrev:

Klaesson skrev:
Nej tycker nog inte den ska "Förstöras" som många andra här uttrycker det. T-Gul ska va T-Gul å inget annat. men det e ju en smak sak hmm

Jo de är lite konstiga, bilen går inte sönder lixom.. big_smile

Men lite häftigt är det ju, svarta lister, svarta rutor och sen svart tak å motorhuv,front(Som på bilden) big_smile

Man kan ju inte direkt säga att det är fult...

P.S Har svarta lyktor fram & bak. D.S

Är det någon som är posseti till detta projekt eller är det bara "Förstörning" av bil som råder? sad

jag tycker du ska göra d om du själv känner att d känns rätt! d e ju trots allt du själv som ska köra den ju smile jag tror d kan bli ganska ballt i alla fall... visst en t-gul e ju en t-gul men såååå himla ovanliga e dem ju trots allt inte... jag tror däremot att du kanske skulle hittat någon som ville göra en riktigt photoshopad bild till dig så du verkligen kan få se och smaka lite på d innan du gör d... e ju trots allt en slant d kostar smile lycka till!

JAAA!!! big_smilebig_smilebig_smile

Snälla folk på garaget, kan någon göra om en bild på min bil i vinkeln du vill ha så jag får se hur det kan se ut?

Vore gööö sccchnällt som vi säger här.. big_smile

Senast redigerat av Xsport (14 april 2009)

Audi A4 TDI S-line "Jyffen" (2010)
daaanyy
14 april 2009 · 670 Inlägg

kan ju klistra dekor istället för att lacka...bara och riva av om du tröttnar. Tycker du ska köra på alternativ 2. Och du...gör som du själv tycker är snyggt.

Ps. Det är din bil och du som ska trivas med den. Kul att du rådfrågar men att du förstör bilen är bara skitsnack. Vill dem se till att vårda sveriges t-gulflora kan dem köpa sig en egen och ställa undan.

Mvh

Mvh Daaanyy
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang