3121
Sök

Audi 80 "Black Bastard"

Totalrenovering

265 648 Visningar
Uppdaterades senast 7 juli 2018
657 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
te_wik skrev:
Loctite är ett varumärke som tillverkar lite vad som helst, det du menar är gänglås eller gänglim som det också kallas. För att vara på den säkra sidan kan du köra med loctite's blåa gänglås men ska egentligen inte behövas om du drar efter rekommenderat moment.

Mvh Tommy

Ja precis de är gänglås ja funderar på.
Får ta å leta reda på rätt moment oxå, hittar ja inte på de så kör ja nog med gänglås

Försöker iaf
12 819 Inlägg
2 juni 2010
dagg skrev:
te_wik skrev:
Loctite är ett varumärke som tillverkar lite vad som helst, det du menar är gänglås eller gänglim som det också kallas. För att vara på den säkra sidan kan du köra med loctite's blåa gänglås men ska egentligen inte behövas om du drar efter rekommenderat moment.

Mvh Tommy

Ja precis de är gänglås ja funderar på.
Får ta å leta reda på rätt moment oxå, hittar ja inte på de så kör ja nog med gänglås

Ja 30Nm är det på min audi, bör ju vara samma i din även om det låter rätt lite.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

87 Inlägg
2 juni 2010
Sådär nu har jag suttit o kollat igenom 32 sidor med bilder och kommentarer. Ser grymt intressant ut det här du. Du har verkligen lagt ner din själ för denna bil. Önskar man själv hade tiden och kunskapen för att göra något liknande på sin egna bil.

Keep up the good work smile

657 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
Sonaks skrev:
Sådär nu har jag suttit o kollat igenom 32 sidor med bilder och kommentarer. Ser grymt intressant ut det här du. Du har verkligen lagt ner din själ för denna bil. Önskar man själv hade tiden och kunskapen för att göra något liknande på sin egna bil.

Oj de var inte illa! kul att du vart intresserad smile
Tid är alltid svårt att få, inte minst pengar "/ kunskap, ja man lär sig medans man håller på smile

De ska jag! smile

275 Inlägg
2 juni 2010
Loctite såg jag senast på Ahlsell i borlänge, men ja tror att de bara är för företag. Annars lär de väl finnas på järnhandlare runt om smile

87 Inlägg
2 juni 2010
dagg skrev:
Sonaks skrev:

Tid är alltid svårt att få, inte minst pengar "/ kunskap, ja man lär sig medans man håller på smile

De ska jag! smile

Jo förmodar att tid + pengar är största "problemet" :p Helt klart lär man sig, man får ju en helhetsbild av allt medans man håller på.

Men man får ta en bit i taget och inte ge sig på allt på samma gång antar jag, då kan de nog bli lite rörigt smile

657 Inlägg
2 juni 2010
Trådstartare
Fraider skrev:
Loctite såg jag senast på Ahlsell i borlänge, men ja tror att de bara är för företag. Annars lär de väl finnas på järnhandlare runt om smile

jasså så dom har det. då blir de till å beställa genom firman då smile
annars finns de nog på typ mekonomen kan ja tänka mig

Loctite 243 blir det, den blå

Sonaks skrev:
dagg skrev:
Sonaks skrev:

De ska jag! smile

Jo förmodar att tid + pengar är största "problemet" :p Helt klart lär man sig, man får ju en helhetsbild av allt medans man håller på.

Men man får ta en bit i taget och inte ge sig på allt på samma gång antar jag, då kan de nog bli lite rörigt smile

Jo de är så.. mest trökigt när pengarna sätter stopp

Jo ibland börjar man med för mkt grejjer samtidigt, brukar inte bli så bra då tongue

657 Inlägg
7 juni 2010
Trådstartare
Händer inte så mkt här.. har lite saker på gång men kommer dröjja innan nästa update då a6:an helt plötsligt tappa gnistan efter renovering av avgassystem.

Kan dock bjuda på lite bilder på spjällhuset, även om de inte är riktigt klart smile

Ingen värsting glans.. grejjerna är ju ändå över 20 år gammla

https://www1.garaget.org/gallery/archive/43611/946353_1jt5s5.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/43611/946355_3h43n9.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/43611/946357_gclemm.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/43611/946358_prw777.jpg

2 373 Inlägg
7 juni 2010
Ser ju bättre ut än ny!!!!

Häls. Hervas

Försöker iaf
12 819 Inlägg
R1 driver!
5 128 Inlägg
8 juni 2010
Riktigt bra! Nästan snyggare så, än med megaglans! Ska ju gå att använda skiten med utan att va rädd för lite smuts! smile

751 Inlägg
8 juni 2010
Förstår inte vad du menar med ingen mega glans? Ser grymt bra ut i mina ögon!

+Uppfinnare+
643 Inlägg
8 juni 2010
Roligt projekt smile Du, jag undrar en sak med elektrolysen, vad gör du av vattnet som du har använt, är det bara att hälla ut i vasken eller vad ska man göra med det?

Mvh Rikard

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

657 Inlägg
8 juni 2010
Trådstartare
audienergy skrev:
Ser ju bättre ut än ny!!!!

smile

te_wik skrev:
Skitsnyggt!

Mvh Tommy

Tack å bock smile

_DamnIt skrev:
Riktigt bra! Nästan snyggare så, än med megaglans! Ska ju gå att använda skiten med utan att va rädd för lite smuts! smile

Jo, var jag som hade en annan bild i huvet, men när man tittat på de en stund så är ja nöjd smile

Owla skrev:
Förstår inte vad du menar med ingen mega glans? Ser grymt bra ut i mina ögon!

hehe, jo jag är rätt nöjd oxå smile roligt att de gillas

Evil_90 skrev:
Roligt projekt smile Du, jag undrar en sak med elektrolysen, vad gör du av vattnet som du har använt, är det bara att hälla ut i vasken eller vad ska man göra med det?

Mvh Rikard

Vattnet häller jag ut i avloppet i garaget.. kaustiksoda används ju till att rensa avlopp.. å rosten som blir tror ja inte gör så mkt för avloppet eller miljön.. finns ju gjutjärnsrör som rostar tongue

Audiskadad
1 287 Inlägg
11 juni 2010
tar du min motor sen med lr? roll

# Tobias Lundin / 80 sportquattro sedan bygge !
Följ gärna projektet här:
https://www.facebook.com/groups/458659997514331/
Sponsorer: Spacer.se :)

144 Inlägg
12 juni 2010
Läst igenom hela tråden. Känner igen mig själv mycket med extrem noggrannhet, men tror inte jag hade orkat lika mycket som du smile Förnyelse av gamla prylar är fantastiskt. Såg att du behövde jobb. Du skulle kunna gå runt fint på att ta emot ordrar av folk som vill ha puts och fix på sina grejer tror jag.

Lite högre effekt tycker jag dock du ska sikta på när du lägger ner så mycket tid och kraft smile Runt 200 kommer du tröttna fort på, speciellt med den karaktären femmorna har smile Återigen, grymt jobbat, och fortsätt så!

1000HK RS2 sedan 07K Motorsport

657 Inlägg
13 juni 2010
Trådstartare
iROG skrev:
Riktigt läckert!

Tackar!

Tottii skrev:

Haha njaaaa vi får se hur de bliur med det lol

2good4you skrev:
Läst igenom hela tråden. Känner igen mig själv mycket med extrem noggrannhet, men tror inte jag hade orkat lika mycket som du smile Förnyelse av gamla prylar är fantastiskt. Såg att du behövde jobb. Du skulle kunna gå runt fint på att ta emot ordrar av folk som vill ha puts och fix på sina grejer tror jag.

Lite högre effekt tycker jag dock du ska sikta på när du lägger ner så mycket tid och kraft smile Runt 200 kommer du tröttna fort på, speciellt med den karaktären femmorna har smile Återigen, grymt jobbat, och fortsätt så!

Kul med ännu en läsare smile Hehe, klart man ska vara noggran, grymt kul att putsa upp gamla grejjer å se dem bli som nya. hehe ja de kanske man hade kunnat satsa på tongue men de har löst sig med jobb nu iaf smile

jo den tanken har slagit mig oxå, samtidigt vill man ha klar motorn nån gång oxå, kostar ju så in i h-vete att sugtrimma mad men vi får se hur det blir.. hur mkt kan annat sprut å annan "tändning" ge? förutsatt att man har gjort det jag redan tänker göra + bättre kolvar å stakar

144 Inlägg
15 juni 2010
dagg skrev:
iROG skrev:
Riktigt läckert!

Tackar!

Tottii skrev:

Haha njaaaa vi får se hur de bliur med det lol

2good4you skrev:

Kul med ännu en läsare smile Hehe, klart man ska vara noggran, grymt kul att putsa upp gamla grejjer å se dem bli som nya. hehe ja de kanske man hade kunnat satsa på tongue men de har löst sig med jobb nu iaf smile

jo den tanken har slagit mig oxå, samtidigt vill man ha klar motorn nån gång oxå, kostar ju så in i h-vete att sugtrimma mad men vi får se hur det blir.. hur mkt kan annat sprut å annan "tändning" ge? förutsatt att man har gjort det jag redan tänker göra + bättre kolvar å stakar

Jag missade helt att du inte kör turbo på 5an din yikes Sprutet är väl motronic och fungerar riktigt bra, bara man har någon som kan mappa det. Ska det bli en sugisfemma så får du ju sänka komp och vässa kammarna. Är nog både lättare och billigare samt roligare att lyfta i en AAN/ABY/ADU motor i den fina bilen. Lycka till. Fantastiskt fint...

1000HK RS2 sedan 07K Motorsport

657 Inlägg
15 juni 2010
Trådstartare
2good4you skrev:
Jag missade helt att du inte kör turbo på 5an din yikes Sprutet är väl motronic och fungerar riktigt bra, bara man har någon som kan mappa det. Ska det bli en sugisfemma så får du ju sänka komp och vässa kammarna. Är nog både lättare och billigare samt roligare att lyfta i en AAN/ABY/ADU motor i den fina bilen. Lycka till. Fantastiskt fint...

precis ingen turbo, det kommer det inte kunna bli heller.. jag vill ha bilen besiktad ordentligt å slippa byta motor varje gång.. men det är fränt med sugtrim wink

tack så mkt

Sök