2205
Sök

EFTERSNACK: SÄSONGSAVSLUT YSTAträffen 18 September KLOCKAN 19:00 !!

207 Inlägg
4 juni 2009
MrJAM skrev:
Det där är iofs. en bra tanke. Nackdelen är att före kallt väder har väl regnet passerat vilket är lite tråkigt för omkörningsövningar. Inget jag vet något om dock eftersom jag inte har en bil värd att köra om med...

Nu ska du inte vara sån.. Den är väl hur bra som helst smile
Man måste inte vara störst bäst o vackrast för att köra för det blir man aldrig ändå wink
Bara man tycker det är kul så..
Men i annat fall så kan du ju få köra om mig om du vill smile
Senast redigerat av Whacker (4 juni 2009)

93 Inlägg
4 juni 2009
Andreas79 skrev:
iHampus skrev:
Det e mest att hur kul e det att köra ca: 15 mil i en vit bil o när jag kommer fram e den typ grå :p det e därför jag inte vill se nått regn big_smile

1. Planering
2. Tvätta bilen en stund innan, i Ystad, finns flertalet tvättmöjligheter där.
3. Så slipper du alla problem med att den skulle blivit skitig om du tvättar hemma

Dagens tips från mig smile

Det blir nog så big_smile Tack! big_smile

1 464 Inlägg
4 juni 2009
Whacker skrev:
Man måste inte vara störst bäst o vackrast för att köra för det blir man aldrig ändå wink

Sant, så sant. Och tack. Men ska du köra i växelläge 'R' då eller? Så det är jämlikt? lol

Skämt åsido; Tänker med på hur kända SnAABlar är för sina lådor och kopplingar. Kommer ändringar på det, men jag håller mig till att se och höra på andras åk f.t.

Fick ett tips om ett bra fotoställe vid hamnen förresten. Så störigt att man inte ska dit och undersöka det där. Innebär en del klättring, men det kan det vara värt. smile

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

207 Inlägg
4 juni 2009
MrJAM skrev:
Whacker skrev:

Sant, så sant. Och tack. Men ska du köra i växelläge 'R' då eller? Så det är jämlikt? lol

Skämt åsido; Tänker med på hur kända SnAABlar är för sina lådor och kopplingar. Kommer ändringar på det, men jag håller mig till att se och höra på andras åk f.t.

Fick ett tips om ett bra fotoställe vid hamnen förresten. Så störigt att man inte ska dit och undersöka det där. Innebär en del klättring, men det kan det vara värt. smile

Haha, nä då.. I dagsläget kan jag nog bara köra på som vanligt skulle jag tro wink

Jaså det låter ju trevligt.. Ser det bra ut får du gärna ta ett eller två på min med smile

1 464 Inlägg
4 juni 2009
Whacker skrev:
Haha, nä då.. I dagsläget kan jag nog bara köra på som vanligt skulle jag tro wink

Pyttsan, det där tror jag inte på. Jag har sett bilder. Daterade 'Jun 2, 2009' när EBY står på... rullar... tongue

Whacker skrev:
Jaså det låter ju trevligt.. Ser det bra ut får du gärna ta ett eller två på min med smile

Mjae... Det är mer 'overhead'-bilder som kan tas från den positionen (7m från mark) men visst, kan nog få med din ändå.

207 Inlägg
4 juni 2009
MrJAM skrev:
Whacker skrev:

Pyttsan, det där tror jag inte på. Jag har sett bilder. Daterade 'Jun 2, 2009' när EBY står på... rullar... tongue

Whacker skrev:

Mjae... Det är mer 'overhead'-bilder som kan tas från den positionen (7m från mark) men visst, kan nog få med din ändå.

Va fan yikes E d alex den jäkeln som inte kan va tyst?? wink
Men d va inte filmen du såg?
Men den går ändå inte alls bra =/ Den går fruktansvärt fett o är helt orkeslös till 4500 rpm sad
Dessutom har jag problem med farligt hög avgastemp..

Aha ok, men det kan ju vara trevligt med såna med..

1 464 Inlägg
4 juni 2009
Whacker skrev:
Men den går ändå inte alls bra =/ Den går fruktansvärt fett o är helt orkeslös till 4500 rpm sad

Nej då, Alex är absolut skuldfri!! Däremot postade han bilder på saabforumet i ett annat ämne, från sitt galleri, där även dessa bilder fanns. lol

Ingen film dock, men man blev lite nyfiken nu. Tråkigt att det fungerade bara. Men sommaren är ju inte slut än. Hoppas bara att det inte är dyrt eller drygt arbetsmässigt som är orsaken.

207 Inlägg
4 juni 2009
MrJAM skrev:
Whacker skrev:

Nej då, Alex är absolut skuldfri!! Däremot postade han bilder på saabforumet i ett annat ämne, från sitt galleri, där även dessa bilder fanns. lol

Ingen film dock, men man blev lite nyfiken nu. Tråkigt att det fungerade bara. Men sommaren är ju inte slut än. Hoppas bara att det inte är dyrt eller drygt arbetsmässigt som är orsaken.

Haha ok.. Där ser man tongue
Nä då, det är ingenting som lite etanol och ett återbesök inte kan lösa wink haha.... Förhoppningsvis iaf...

18 Inlägg
4 juni 2009
jag kommer med ett par till smile

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
4 juni 2009
Trådstartare
marcrx skrev:
jag kommer med ett par till smile

Trevligt !! big_smile

111 Inlägg
4 juni 2009
Whacker skrev:
Filmen finns på maxxtuning.se men gick som sagt sådär =/
Nä då, det är ingenting som lite etanol och ett återbesök inte kan lösa wink haha.... Förhoppningsvis iaf...

Så du körde till Vrigstad för att mappa? Varför inte lite närmare?

Det blir dax för mig någon gång också.

751 Inlägg
4 juni 2009
MrJAM skrev:
Men åhhhh! sad
Kan inte komma. Damen ska jobba kväll/natt så för att slippa åka buss tar hon bilen. Vad gör man inte (för husfriden)? tongue

Du har körkort men ingen bil, jag har bil men inget körkort! Hur fan knäcker man de ekorhjulet mad?
Får se om jag dyker upp, troligtvis inte men ja vi får se..

207 Inlägg
4 juni 2009
unixbird skrev:
Whacker skrev:
Filmen finns på maxxtuning.se men gick som sagt sådär =/

Så du körde till Vrigstad för att mappa? Varför inte lite närmare?

Det blir dax för mig någon gång också.

För att de verkade jäkligt bra.. O de lyckades klämma in mig på väldigt kort tid...
Är jäkligt nöjd att jag åkte dit faktiskt för de va väldigt proffsiga..

3 968 Inlägg
5 juni 2009
Kommer ikväll vi ses! Längtar tongue

3 968 Inlägg
5 juni 2009
Pekka - big_smile bra fråga... har inte lagt ut alla bilfoton ännu på min hemsida på nytt,
men kommer uppdatera den efter hand, just de bilderna du menar får jag kolla upp
nån dag bland min backup, har en hel del bilder till från bilträffar att lägga upp nämligen.

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
5 juni 2009
Trådstartare
Jag har en fotosession i kväll .. så jag har lagt in beställning på fint väder ...

SMHi väljer jag att gilla nu då dom har en STOR SOL efter 18 ... Hoppas att vi får leverans av solen oxå o inte bara "falsk marknadsföring" big_smile big_smile

1. Hellberg
2. Manne
3. mokida
4. iHampus
5. svined
6.T_Borg
7. Whacker
8. Keller
9. TUbbex
10. Hyperhead
11. marcrx
12. Pekka
13. Andreas79
Senast redigerat av Jill (5 juni 2009)

93 Inlägg
5 juni 2009
Här uppe i Nordvästra skåne öser det just nu.... Men jag litar på Tone Bekkestad

3 968 Inlägg
5 juni 2009
iHampus skrev:
Här uppe i Nordvästra skåne öser det just nu.... Men jag litar på Tone Bekkestad

Bättre det öser ner nu än ikväll.

Sen tåler väl både du och din bil regn eller hur ? big_smile

Bara att ta med paraply & klä dig efter vädret !

93 Inlägg
5 juni 2009
Andreas79 skrev:
iHampus skrev:

Bättre det öser ner nu än ikväll.

Sen tåler väl både du och din bil regn eller hur ? big_smile

Bara att ta med paraply & klä dig efter vädret !

Bilen klarar vatten, men jag vetifan om jag gör det... Jag e inte så vattentät som alla andra sad Men som sagt tror nog jag har ett paraflax liggandes big_smile

3 968 Inlägg
5 juni 2009
Kanonbra, det är rätt inställning, sånt vill vi höra smile

Sök