2848
Sök

Volvo 142-72 [uppdate bakaxel]

Liten pöjk
610 Inlägg
10 mars 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
såg du inte det när du gick igenom toppen isåfall? yikes sad  har du tur så kan du ju ha sprängt topppackningen bara.

surt! (men för att vara jävlig i ett surt läge så kan jag säga att jag kan ta toppen så slipper du tongue )

nixx hitta bara ''stor sprickan'' och 1 till men inge som kan orsakat de där...
Mjoo men sån tur har inte jag ^^ =P
kan ju få köpa toppen tom sen tongue ska bygga egen om jag så nu måste xD
Om inte annat är de bra att ha reserv ventiler/fjädrar på lagret tongue och en topp man kan malla från tongue

orginal? nää du kan va orginal!

Liten pöjk
610 Inlägg
10 mars 2010
Trådstartare
mjaa. prata med pappa nu och som det ser ut så ska vi riva igen.. och kolla upp vart felet är och om det går att åtgärda.
om det är en spricka som går att svetsa ska vi göra de. men som sagt vi får se..........

900 Inlägg
10 mars 2010
efreeli skrev:
mjaa. prata med pappa nu och som det ser ut så ska vi riva igen.. och kolla upp vart felet är och om det går att åtgärda.
om det är en spricka som går att svetsa ska vi göra de. men som sagt vi får se..........

faan  va tråkigt du.. själv hade man bättre tur o fick igång min gamle häck ida..

men skrota inte toppen gå kanske rädda den!!

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
10 mars 2010
är det en spricka i en kanal är det ju bara att gjutjärnssvetsa och plana om smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 266 Inlägg
10 mars 2010
fan så tråkigt:/ men det går nog att svetsa smile, dom brukar spricka mellan vatten kanalerna:P

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

900 Inlägg
10 mars 2010
Volvo1968 skrev:
är det en spricka i en kanal är det ju bara att gjutjärnssvetsa och plana om smile

mmm precis.. bara man kommer åt..

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!

Liten pöjk
610 Inlägg
10 mars 2010
Trådstartare
sydstatare skrev:
Volvo1968 skrev:

mmm precis.. bara man kommer åt..

ja de ska ju va så. men man kan ju hoppas på att den sköt top pakningen lite smärt fritt smile
de small till 1 gång vid första starten, trode de va start motorn som kugga fel tongue men de ska intressant och se imorn om jag orkar lyfta av skiten tongue

Plana ? plana insug/avgas sidan kanske tongue kommer inte på tala om att plana förbrännings sidan tongue

Liten pöjk
610 Inlägg
10 mars 2010
Trådstartare
sydstatare skrev:
efreeli skrev:

faan  va tråkigt du.. själv hade man bättre tur o fick igång min gamle häck ida..

men skrota inte toppen gå kanske rädda den!!

jo såg de big_smile roligt att de starta smile mjoo den som spar han har till senare kanske wink xD

Liten pöjk
610 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
lite mini mini update tongue
Vart på rally idag såg en 140 som gick som MMuMMa big_smile
samtidigt var vi där och prata med en kille som skulle kolla på toppen och svetsa i sprickan smile
De läcker där toppen var lagad 1 gång. så vi får la se smile

Gammal och grinig
362 Inlägg
13 mars 2010
Varför vill du inte plana förbrännings-sidan? ^^ om du ska svetsa o sen plana så handlar det ju om kanske 0.2 mm så att du får det platt?

Liten pöjk
610 Inlägg
13 mars 2010
Trådstartare
Mattman skrev:
Varför vill du inte plana förbrännings-sidan? ^^ om du ska svetsa o sen plana så handlar det ju om kanske 0.2 mm så att du får det platt?

nu äre så att ''förbrännings'' sidan är just så planad som den går....
sen så behöver jag inte plana där ? det är övre avgas som spruckit.

Liten pöjk
610 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
Iumed att man fyller 18 så vill jag ju ha presenter så smile bara att handla till mej

Önskelista:
steg 3-4-5 topp
Weber 45er
x antal burkar grund färg.
filter box till webrarna
b20 block borrad 2,1-2,2-2,3 smile
Bara att köpa till mej big_smile
Nä men seriost så hoppas jag på att få golf II ans framlykter klarglas med svarta kors i av mamma å pappa big_smile
sen så har vi fixar svetsare till toppen. ska bara hitta ett bra tillfälle att lämna till han smile

1 266 Inlägg
15 mars 2010
efreeli skrev:
Iumed att man fyller 18 så vill jag ju ha presenter så smile bara att handla till mej

Önskelista:
steg 3-4-5 topp
Weber 45er
filter box till webrarna
Nä men seriost så hoppas jag på att få golf II ans framlykter klarglas med svarta kors i av mamma å pappa big_smile
sen så har vi fixar svetsare till toppen. ska bara hitta ett bra tillfälle att lämna till han smile

man får grattulera, men vart får du tag i dom lycktorna? har letat som fan efter dom tongue

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

Liten pöjk
610 Inlägg
15 mars 2010
Trådstartare
rally-tobbe skrev:
efreeli skrev:

Önskelista:
steg 3-4-5 topp
Weber 45er
filter box till webrarna

man får grattulera, men vart får du tag i dom lycktorna? har letat som fan efter dom tongue

H2m racing wink men fick inte dom xD haha fick dok cash så snart kan dom bli min big_smile fast först måste jag köpa massa tråkiga saker som tex bälte till föraren mm mm tongue

http://www.h2mracing.se/webbutik/produc … ts_id=2979

Liten pöjk
610 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
ja denna vecka kan bli intressan..... toppen ville han inte ta på sej pga utrymmet och om han skulle göra de ville han göra de riktigt.. så de sög.
Men ska montera toppen och tömma i nå dunder medel tydligen.. tongue så de blir nog på lördag jag ska montera och stoppa i skiten och se om de händer något tongue annars bygga egen! kan bli kul de å tongue

1 574 Inlägg
18 mars 2010
efreeli skrev:
ja denna vecka kan bli intressan..... toppen ville han inte ta på sej pga utrymmet och om han skulle göra de ville han göra de riktigt.. så de sög.
Men ska montera toppen och tömma i nå dunder medel tydligen.. tongue så de blir nog på lördag jag ska montera och stoppa i skiten och se om de händer något tongue annars bygga egen! kan bli kul de å tongue

Bara å jobba på wink

1 166 Inlägg
19 mars 2010
tja fin bil har du kvar plysh stolarna- varför lacka du inte hela grillen

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.

Liten pöjk
610 Inlägg
19 mars 2010
Trådstartare
volvo_142racing skrev:
tja fin bil har du kvar plysh stolarna- varför lacka du inte hela grillen

stolarna är kvar, fast gömda med överdrag big_smile hela grillen ? :S

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
19 mars 2010
tror han menar varför du inte lackade de svarta på lyktsargarna när du ändå höll på tongue För lacka kromet svart gör man inte yikes

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Liten pöjk
610 Inlägg
19 mars 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
tror han menar varför du inte lackade de svarta på lyktsargarna när du ändå höll på tongue För lacka kromet svart gör man inte yikes

nä hoppades på att han inte skulle säga de tongue Haha har svar på de smile hade bara 1 burk som de va mindre än hälften kvar i så jag såsa på de tongue

Sök