2265
Sök

Saab_Robin's Saab 9-3 och Funkiee's Saab 9000's! [Shoppingdagar!]

Saab älskare!
4 597 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
ante_hedis skrev:
Fint de där! big_smile

Oja! skönt o slippa komma tillbaka tongue

BLÅ/GUL skrev:
såg bra ut det var ju inga stora fel:P

Faktiskt, trodde han skulle gnälla mer än va han gjorde! smile blir iaf lite o fixa till nästa besiktning!

jonnielahti skrev:
inte fixat tutan än?

Nej, har inte kollat på de där ännu, ska ta loss elen när jag kommer till pappa o tar bort ratten o tar nummer till ratt lindan. Blir o köpa från skroten..

stagesix skrev:
ser riktigt bra ut, fortsätt kämpa. Bra att den gick igenom wink Kommer det någon toning på lite glas senare, eller vad är de närmaste som ska ske förutom högtalar-projekten smile

/ stagesix

hehe tongue ja skönt att bilen gick igenom smile Nej, ush tongue inte tona den vita bilen, räcker att gröna är tonad, gillar inte o köra med toning, skönare o se ut tongue Fast tonat är ju jävligt snyggt, men inte stilrent liksom.

Och jag vet att jag är sjukt dålig på o uppdatera, men det tryter med pengar förtillfället sad ska fixa så gott jag kan med dom endå, och sedan har jag de mesta verktygen hos pappa där jag endå inte kan mecka, orka stå ute o mecka liksom cool

Mvh Patrik

4 663 Inlägg
26 januari 2010
gott folk. bara motgångar idag mad gick ut till bilen för att  hälla i vatten o kylarvätska i kylaren.

sedan så provade man att starta motorn. gick  perfekt.... men tomgången ligger på 2000 varvl. trodde då att de var ev. att gasvajen fastnat  när vi rev insuget för att komma åt start motorn  tidigare i helgen. men den var ok.
provar att starta bilen igen. och bil jävlen vill inte starta. startmotorn går men vill inte tända.
kan det vara så att man har överflödat motorn?
vad kan felet vara? har fått rådet att kolla bränsle pumpen och om ja får gnista i stiften. finns det något annat?

mvh robin

161 Inlägg
27 januari 2010
Tråkigt ;(
Har ju varit attans kallt inatt, har du motorvärmare så prova med det. Kan vara så enkelt, om du nu har de:P och som sagt; stiften. Jag och min polare drog igång våran 240 GL -86 med bogseringslina när det var runt -20, fungerade wink

/stagesix

Saab älskare!
4 597 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
Bilen står i garage med ca 10 grader varmt smile Men dålig volvo big_smile Mina bilar startar när de har stått ute i -25 grader som det var för ca 1 månad sen big_smile

161 Inlägg
27 januari 2010
det var iofs en 86:a som inte blivit körd på ett tag tongue de var dagen efter vi köpt den den var svårstartad xP Vet inte varför för har aldrig haft några problem med den sen dess tongue och inget gjordes big_smile

161 Inlägg
28 januari 2010
surt batteri visste vi redan, men vi testade faktiskt med startkablar tongue sen kanske inte det hjälpa så mkt, men startmotorn var hel också för den fungerar ju nu också. Tror den frös tongue

sorry för OT sad big_smile

/stagesix

Saab älskare!
4 597 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
bara kul när det pratas på big_smile stör oss inte smile bara kul o höra lite historier med tongue

170 Inlägg
28 januari 2010
Saab_Robin skrev:
gott folk. bara motgångar idag mad gick ut till bilen för att  hälla i vatten o kylarvätska i kylaren.

sedan så provade man att starta motorn. gick  perfekt.... men tomgången ligger på 2000 varvl. trodde då att de var ev. att gasvajen fastnat  när vi rev insuget för att komma åt start motorn  tidigare i helgen. men den var ok.
provar att starta bilen igen. och bil jävlen vill inte starta. startmotorn går men vill inte tända.
kan det vara så att man har överflödat motorn?
vad kan felet vara? har fått rådet att kolla bränsle pumpen och om ja får gnista i stiften. finns det något annat?

mvh robin

Kan ju vara tomgångsmotorn som ger för mycket i starten? där av det göga varvet när du fick igång den. kan ha hängtsig eller pajjat :-/ kan ochså vara soppa pumpen :-/

lycka till med eländet  :-/ hoppas det löser sig smile

4 299 Inlägg
28 januari 2010
Surrar det bakifrån när du vrider på tändningen utan att köra startmotorn??
Senast redigerat av Rallyhalle (28 januari 2010)

4 663 Inlägg
28 januari 2010
Rallyhalle skrev:

vet ej. har inte lagt märket till det

4 299 Inlägg
28 januari 2010
Saab_Robin skrev:
Rallyhalle skrev:

BAra gå ut o lyssna, så fort du vrider på tändningen ska pumpen börja gå för att bygga tryck. Och den hörs. Surrar de inte bakifrån har pumpen troligtvis lagt av.

4 663 Inlägg
29 januari 2010
Rallyhalle skrev:
Saab_Robin skrev:
Rallyhalle skrev:

BAra gå ut o lyssna, så fort du vrider på tändningen ska pumpen börja gå för att bygga tryck. Och den hörs. Surrar de inte bakifrån har pumpen troligtvis lagt av.

OK TACKAR  ska ta o kolla de imorn.(idag)

4 663 Inlägg
29 januari 2010
Saab_Robin skrev:
Rallyhalle skrev:
Saab_Robin skrev:

var ute nu och kolla o lysnade. men pumpen  gjorde inte ifrån sig ett knyst. blir ett köpa en ny då. men hur får man reda på vad man har för pump utan att ta upp den som sitter i bilen? en bosch lr walbro spelar de någon roll ?
mvh robin

R1 driver!
5 128 Inlägg
29 januari 2010
Bildelsförsäljare ska veta vad du ska ha för pump! smile

584 Inlägg
29 januari 2010
Saab_Robin skrev:
Saab_Robin skrev:
Rallyhalle skrev:

var ute nu och kolla o lysnade. men pumpen  gjorde inte ifrån sig ett knyst. blir ett köpa en ny då. men hur får man reda på vad man har för pump utan att ta upp den som sitter i bilen? en bosch lr walbro spelar de någon roll ?
mvh robin

Tjenna!
Har en pump hemma till övers, en walbro tror jag de e. Om du är intresserad.
Bytte pump i 900an men det var inte den som var felet..

Mvh. Magnus

Saab 4 Life!

1 497 Inlägg
29 januari 2010
Köp en från EXD så får du en fin pump till ett vettigt pris smile

170 Inlägg
29 januari 2010
Saab_Robin skrev:
Saab_Robin skrev:
Rallyhalle skrev:

mvh robin

här har du orginal art. nr. 5328679 eller om du har en BR eller NLS så är det 4163564 smile

4 663 Inlägg
2 februari 2010
har inte vart i garaget på ett bra tag nu pga av jobb o prov i skolan. man var i garaget idag och har bara slipat speglar m.m. så de inga bilder idag. men  lägger ut en liten fråga här. ang mina  lister på dörrarna.
tycker ni ja ska  måla dem vita lr slita bort och spackla igen?
mvh robin

170 Inlägg
3 februari 2010
hmm jag tycker nog du ska spara listerna svarta, det brukar se konstigt ut när man tar bort dom tongue

Saab älskare!
4 597 Inlägg

Sök