Zeecor's Nissan 180ZX S12

Knugcab
27 mars 2010 · 5 111 Inlägg

Inte gjort ett försök att sälja den då?
Synd skrota en 180ZX...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Janken Driver
27 mars 2010 · 2 111 Inlägg

Va?! du kan väl inte skrota bilen, nån måste väl kunna hjälpa dig?. Du har ju inte direkt demonterat hela motorn o slarvat bort hälften av delarna...?.

Ska du skrota den kan du väl ge den till mig istället wink. Skicka med bussgods...

Hoppas att du får till det med bilen även om de känns tungt för stunden. Tror du kommer ångra dig längre fram om du skrotar den, ser ju ut o vara i hyffsat skick ändå?

Som sagt, lycka till!!

Mvh Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
qazse
28 mars 2010 · 178 Inlägg

skrota den INTE.
tyvärr är det en jävla bit att åka så jag kan inte komma ner personligen och hjälpa dig men jag kan göra så gott jag kan online:-)

sen har du ju s12ofsweden http://ragepower.com/ där det finns en del folk som kan hjälpa dig (kanske även finns någon där som bor nära dig)

vad exakt är det som strular för dig?

Frallam
28 mars 2010 · 229 Inlägg

Nej, inte skrota för i helvete! finns ju sprängskisser o skit på allt, glid in på s12 forumet så får du all hjälp du behöver! http://ragepower.com/

s12 Nissan Gazelle
28 mars 2010 · 1 460 Inlägg

Zeecor skrev:
Tyvär så tror man att man klarar mer än man kan. Får inte till det med toppen nu och kommer inte få tillbaka allt där det ska sitta och jag känner ingen som kan hjälpa mig. Så nu skrotar jag bilen och köper en som funkar istället.

Nej Nej skrota den inte ! sad skriv istället vad du har problem med istället ? de finns många här och på S12 of Sweden som kan hjäla dig big_smile de lovar jag så skrota inte din S12a

Nissan Silvia
D4AWD
28 mars 2010 · 177 Inlägg

Tack för stödet allihopa! Har skruvat ikväll och toppen är på och dragen med moment. Tackar gudarna för biltema och deras priser på verktyg big_smile Grenröret och också ditskruvat och kamremen är på. Har lite slangar och sladdar som ska hitta på med. Stirrar man länge nog så hittar man oftast var det ska sitta.

Med andra ord motiveringen är tillbaka och jag ser fram emot att få köra den. Stort tack till qazse och de andra på S12 of Sweden som hjälpt till med allt man kan behöva veta smile

Tänkte filma uppstarten och ta lite bilder om jag hinner skruva imorn. Är "backup" så kanske behöver jobba och om inte så blir det arbetsförmedlingen.

Någon som har tips på var jag kan köpa svarta 17" fälgar med 114,3 bultcirkel? Hittade Asa Pirate och beställde för snart 3 veckor sen men har inte hört ett ord från dom hmm

MVH

Senast redigerat av Zeecor (28 mars 2010)

LocKtar Herr
28 mars 2010 · 1 722 Inlägg

Jag har faktist ett par 17" fälgar, med bra däck till salu, garagelackade, med röd kant, han som skodde om fälgarna misshandla en av dom rejält, så det är en kantstöt där.. Du kan få köpa fälgarna/däcken för 5000

Det är dom fälgarna som sitter på min bil hör av dej fall du e sugen

There's no need to fear, UNDERDOG is here!
TeedasT 100% ninja
28 mars 2010 · 342 Inlägg

riktigt bra att du inte skrotade. man får faktiskt inte skrota fler av dessa bilar. får ringa reinfeldt och be honom K-märka dem wink. hoppas att allt går bra med bilen, säg till om du behöver hjälp med något.

// TeedasT

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
s12 Nissan Gazelle
28 mars 2010 · 1 460 Inlägg

Zeecor : va bra att du har fått tillbaks gnistan för din S12a tongue de blir jag glad över att du har fått big_smile

Nissan Silvia
D4AWD
29 mars 2010 · 177 Inlägg

Tack grabbar smile Kommer lite bilder ikväll.

Knugcab
29 mars 2010 · 5 111 Inlägg

PUST! Nu blev man lite lättad! big_smile

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
D4AWD
30 mars 2010 · 177 Inlägg

Blev inga bilder tyvär då kameran inte var laddad. Men allt är ihopskruvat. Fyllde på olja och vatten och kopplade in batteriet. Satte mig i bilen och vred på tändningen lät den stå lite så då bensintrycket säkert ska upp innan man startar. Skulle testa att dra igång den men det händer ingenting. Allt tystnar som det brukar så den skickar ju all ström till startmotorn.

Har misstänkt att mitt batteri är slut så jag tog batteriet ur morsans och farsans bil som garanterat funkar då dom kör den varje dag. Men samma resultat där. Det klickar lite bara från vad jag misstänker är startmotorn men inget mer. Hade ju hoppats på att den skulle gå runt iaf.

Någon som vet vad som är fel? Är så trött på skiten nu, vill bara ha en bil som bara startar och går.

D4AWD
6 april 2010 · 177 Inlägg

Nu går den haha smile Verkar dock va kvar vatten i avgassystemet. För det låter lite konstigt och droppar där bak. Men det bör rensas rätt bra om jag varvar ur den på en runda va?

Aja har en film nu iaf:

[video]http://www.garaget.org/video/o6j61k0gq2mu[/video]

MVH

Carlén
6 april 2010 · 1 801 Inlägg

Härligt, hade en röd 180 själv för massa år sedan, härligt att du fick igång den, om jag minns rätt så var det lite knepigt att byta stift på den rackarn smile

zippo Drygare än Yes
6 april 2010 · 112 Inlägg

sakna min gamle S12 ibland. smile

Audi S4 "Bi-Turbo Avant" (1998)
D4AWD
6 april 2010 · 177 Inlägg

Carlén skrev:
Härligt, hade en röd 180 själv för massa år sedan, härligt att du fick igång den, om jag minns rätt så var det lite knepigt att byta stift på den rackarn smile

Okay hehe smile Nja, lite trångt är det men det värsta är ju att det kostar lika mycket som en V8:a att byta haha.

zippo skrev:
sakna min gamle S12 ibland. smile

Hehe du har ju inte bytt ner dig i alla fall smile Hör av dej om du är sugen på att byta big_smile

s12 Nissan Gazelle
12 april 2010 · 1 460 Inlägg

vad är de för luft filter som sitter på ? var har du köpt de ? mvh tongue

Nissan Silvia
ludwiglionell
12 april 2010 · 588 Inlägg

tycker ratten passade najs med mattorna men skulle inte vara fel att lägga in mera röda detaljer smile t.e.x svarta sport stolar med röda detaljer smile kör på bah

Polaren
3 maj 2010 · 352 Inlägg

trevlig tråd !!
håller själv på att få ihop min s12 big_smile
var nyss ute o skruva på toppen Men..... självklart går ju en toppbult av trots de ska vara återanvändbara. Måste iväg imorrn o fixa fram nya >.< uppstart på G iaf big_smile

Honda CRX "Project runway" (1988)
Nissan 180zx "Red striper" (1988)
BMW 520d "Bruksbil" (2012)
s12 Nissan Gazelle
5 maj 2010 · 1 460 Inlägg

Carlén skrev:
Härligt, hade en röd 180 själv för massa år sedan, härligt att du fick igång den, om jag minns rätt så var det lite knepigt att byta stift på den rackarn smile

Jo de e mer krånligare att byta tändstifft på insugnings sidan , fråga mig tongue    lol

Nissan Silvia
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang