Betygsättningen här! Vad är det frågan om?

chrizz Administratör
19 april 2004 · 11 782 Inlägg

Varför ser man ibland riktigt fina bilar här som får skitbetyg? Jag förstår inte... Vad är det för fel på vissa som sätter de här betygen egentligen? Är ni bilintresserade, eller är ni så himla besatta av ert eget märke att ni endast är kapabla att sätta femmor på alla av samma märke och 1:or på resten????

Syftet med betygsättningen är att få en överskådlig blick om hur schysst bilen är, och ska inte spegla vad vissa omogna personer anser om vissa bilmärken! Ge bilen det betyg den förtjänar och inte bara för att det är ett visst märke!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
R-star Blådåre
19 april 2004 · 30 Inlägg

Antigen kan de vara märkesbesatthet eller den välberömda svenska avundsjukan kanske??  Jag brukar spana runt å rösta bland dom flesta märkena, bortsett från volvo då ja inte kan vara objektiv mot bilmärket ja hatar, så låter bli å rösta ettor bara för ja ogillar märket.. smile

402M: kommer ET: -
201M: kommer ET: -
Golf MK1 Turbo
Viggen Finspång Letar nytt!
20 april 2004 · 102 Inlägg

Jag tycker oxå att det är så töntigt så jag spyr!!Man ska rösta efter hjärtat oavsett bilmärke! Men jag vet flera stycken som sitter här hos mej och röstar skit bara för att dom är så märkeskåta...Men det är det slut med! För det kan inte bara finnas ett bilmärke som dominerar i alla lägen..
NI SOM INTE HAR RÅD ATT KÖPA ELLER STYLA EN BIL SE INTE NER PÅ OSS SOM FÖRSÖKER!

Senast redigerat av Viggen Finspång (21 april 2004)

Jonta
20 april 2004 · 463 Inlägg

Håller med.. de förstör ju hela vitsen med att rösta om folk inte tar de på allvar...

// John Fahlström | JF Motor
Instagram: johnsgarage82
jk Tjeckisk maffia medlem
21 april 2004 · 71 Inlägg

mmm...folk klankar rätt friskt på min skoda, på dom flesta forumen. en del av dom kör audi och wv(!)....bryr er inte. huvudsaken är väl vad man tycker själv.

crillelundh
30 april 2004 · 100 Inlägg

håller med har ju bara 4 på min nya pärla men 4,5 på min andra bil sad
fast ska väl erkännas att man är rätt nöjd med 4:or oxå... smile

MAZDA RX7 TURBO2 CONV.
BMW 535i
spana gärna in dom å lägg din dom
Biffen RemixX Racing...
1 maj 2004 · 84 Inlägg

Håller med! det viktigaste är väl ändå att man själv är nöjd?
Jag bryr mig egentligen inte så mycket om vad andra tycker om mina bilar, bara dem lever upp till mina krav osv.

R.I.P Daihatsu Charade turbo -91.. snyft... =(
R.I.P Audi 100 T -87.. BUÄÄÄ!!!
Bandit_nr1
15 juni 2004 · 3 Inlägg

Ja det verkar skumt att bilar som är helt standard som kanske har ett par större fälgar får 4,5 sjärnor och sen en annan ovanlig snygg bil som det är nerlagt en massa tid och pengar bara får en trea :weard: :oS

-=rs Turbo Driver=-
Kimze Fartglad ;)
1 juli 2004 · 128 Inlägg

jk skrev:
mmm...folk klankar rätt friskt på min skoda, på dom flesta forumen. en del av dom kör audi och wv(!)....bryr er inte. huvudsaken är väl vad man tycker själv.

Varför klankar dem ner på den?
Skoda är ju sköna bilar big_smile
Åkte i en Skoda octavia RS, jäklar vilken bil smile

Angående röstningen.

Är en hel stjärna en 5a? och en halv stjärna en 3a?
eller hur funkar det?

Senast redigerat av Kimze (1 juli 2004)

chrizz Administratör
1 juli 2004 · 11 782 Inlägg

Kimze skrev:

Är en hel stjärna en 5a? och en halv stjärna en 3a?
eller hur funkar det?

Hehe, betygsättningen är 1-5, och bilarna har max 5 stjärnor, ibland 3.5, ibland 4, ibland 4.5 osv... gissa resten själv wink wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Audi4ever Audiholic
13 juli 2004 · 20 Inlägg

Ja det är ju förjävligt att det finns sånna som bara går omkring och ger dåliga betyg till bilar/bilmärken som dom inte tycker om.
men det kallas avundsjuka.

Men somsagt så länge man e nöjd själv smile
Det är det som spelar roll i slutändan ändå.

Kör: Audi A4 1,8 (2,0) TQ -95:a (Siktar på 400+hk)
Janne
18 juli 2004 · 252 Inlägg

Tråkigt att folk e så märkes hemma. Själv tycker jag om saab efterssom de som min 850 åxå e framhjulsdrivna. Har flera kompisar som åker saab. Finns även flera wv och opel.
Att man har lite "fight" mellan märkena tar jag oftast som ren iroini.
Synd att det avspeglar sig i hur folk röstar :-(

//Janne
Black Knight
19 juli 2004 · 711 Inlägg

Jag personligen gillar inte överstylade bilar. Jag tycker det räcker med 4 snygga fälgar och kanske en diskret vinge hit och dit, men f.ö hatar jag allt vad det heter kjol på kjol, hönsnät, groteska vingen, spoilers, ögonlock etc. Dessa bilar får inte högre än en 2.a av mig oavsett märke. Däremot är de stilrent stylade då kan det bli höga poäng.

Även många inte delar min uppfattning måste man ändå respektera mitt val precis som jag respektera andras.

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
chrizz Administratör
19 juli 2004 · 11 782 Inlägg

Black Knight skrev:
Jag personligen gillar inte överstylade bilar. Jag tycker det räcker med 4 snygga fälgar och kanske en diskret vinge hit och dit, men f.ö hatar jag allt vad det heter kjol på kjol, hönsnät, groteska vingen, spoilers, ögonlock etc. Dessa bilar får inte högre än en 2.a av mig oavsett märke. Däremot är de stilrent stylade då kan det bli höga poäng.

Även många inte delar min uppfattning måste man ändå respektera mitt val precis som jag respektera andras.

Klart man ska respektera varandras val, men kolla under mercedes, och kolla betyget där. Jag menar, det där är knappast bilar värda ettor, ärligt talat.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Mackan_84
19 juli 2004 · 136 Inlägg

Kan de va för att de finns dom som inte tycker att en Mercedes SLK 230 kompressor är en snygg bil??

själv så giillar jag inte denna bil de är väll en av dom fulaste Mercedes bilar jag sätt

chrizz Administratör
19 juli 2004 · 11 782 Inlägg

Mackan_84 skrev:
Kan de va för att de finns dom som inte tycker att en Mercedes SLK 230 kompressor är en snygg bil??

själv så giillar jag inte denna bil de är väll en av dom fulaste Mercedes bilar jag sätt

Ok, och då blir denna bil tilldelad titeln "skrothög" och en 1:a i betyg. Men en lila volvo 240 är ett "vrålåk" ... tur att alla inte tycker olika, visst. Däremot synd att så många inte kan se saker och ting i nyanser istället för endast svart och vitt (högsta betyg, lägsta betyg)....

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Mackan_84
19 juli 2004 · 136 Inlägg

Ta bort betygen helt då på alla bilar så man inte kan rösta på nån

Cabrio Hopplös
19 juli 2004 · 16 Inlägg

Själv röstar jag bara på de bilar jag tycker är snygga....är det en bil jag inte tycker om låter jag bli att rösta. Sedan finns det bilder på en bil som kanske inte är så snygg men som tilltalar mig väldigt (händer sällan) då den är arrangerad väldigt bra och då brukar jag sätta ett betyg på just den.

Däremot om någon lägger upp en riktigt dålig bild på en bil så händer det att jag röstar ner den.

Är ju inte bara bilen utan hur bilden är tagen som gör helhetsintrycket.
(Personlig åsikt)

Black Knight
19 juli 2004 · 711 Inlägg

chrizz//

Ärligt talat tycker inte jag heller om dessa MB SLK'n. Jag tycker det är något kvinnligt över de. En bil ska ha manliga drag som en Mercedes SL500. De däremot är feta bilar tillskillnad från taniga SLK'n.wink Men håller med dig att trots det så förtjänar inte SLK'n så låga betyg. En 3:a borde väl vara normal för de.

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
chrizz Administratör
19 juli 2004 · 11 782 Inlägg

Black Knight skrev:
chrizz//

Ärligt talat tycker inte jag heller om dessa MB SLK'n. Jag tycker det är något kvinnligt över de. En bil ska ha manliga drag som en Mercedes SL500. De däremot är feta bilar tillskillnad från taniga SLK'n.wink Men håller med dig att trots det så förtjänar inte SLK'n så låga betyg. En 3:a borde väl vara normal för de.

precis vad jag menar... men många ser ej betyger i de 5 nivåer som finns utan endast betyger 1 och 5. Antingen gillar man den helt, eller inte alls... vilket är lite tråkigt tycker jag.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang