Volvo 765 Turbodiesel blir nånting som ska likna en pickup

JofooN Skrap
30 maj 2010 · 2 098 Inlägg

detta ser bra ut. smile

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
dahlens SÄNK MER!
30 maj 2010 · 389 Inlägg

måste säga att om du inte vill att den ska se ut som en a-traktor så har du misslyckats totalt. enda skillnaden är att hytten är lite längre vilket går att få med en a-traktor med beroende på vart man besiktar.

du kommer säkerligen bli stoppat av tjuriga poliser ett ex antal gånger:)

Volvo 240 GL "Max" (1988)
volvofille1 from reftele
30 maj 2010 · 180 Inlägg

fränt lycka till big_smile

Volvo 945 ltt "Den röe" (1996)
Volvo 240 GL "Das kalsong" (1988)
Panzar_Audi
30 maj 2010 · 820 Inlägg

Äntligen fick jag tummen ur och tog lite kort, bilen ser förjävlig ut för tillfället, damm, spackel, ojämnt blablabla osv men här är lite bilder!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/941344_ezs662.jpg
spackla, slipa... fy fan vad tråkigt

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/941346_cvrd7s.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/941352_x1lpy4.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/941354_giirdk.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/941358_cxtiic.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/941361_0h4qos.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/941363_uk0gay.jpg

sådärja, så ser den ut just nu.

Polo_td: Jag skiter i den sålänge, just nu satsat det på att få skiten besiktigad till semestern, så tar jag det i vinter med en rad andra saker.

Eleanor-Mannen: Haha det tar jag som en komplimang, för det har jag aldrig gjort inann faktiskt, men det hade nog underlättat!

JofooN: Tackar smile

dahlens: Där håller jag inte med riktigt, flaket blir inte alls som på en epa/a-traktor, sen att taket går längre än en a-traktor tycker jag gör stor skillnad, men smaken är som baken wink Ja det tror jag med tongue

volvofille1: Tackar tackar smile

Om man säger
Panzar_Audi
30 maj 2010 · 820 Inlägg

Elda skrev:
fan så najs big_smile blir ju skitbra detta!

Tackar smile Ja förhoppningsvis wink

Kan också passa på att meddela att lack version 1.0 blir svart garagelack om jag skrivit det inann, pengar finns inte till en ordentlig lack, dock så är kompisen och hans farsa riktigt duktiga på roller och pensel så det blir nog bra ändå smile

Om man säger
Boostrider Försöker iaf
30 maj 2010 · 1 998 Inlägg

Inte för att vara dryg men MÅNGA a-traktorprojekt är seriösare och ser betydligt bättre ut än detta.
Sen är de väl inge fel att den ser lite ut som en a-traktor? De flesta har ju byggt på den finaste sättet.


Dock så verkar de som att du lägger ner mycke tid och sen lär du dig ju en massa under byggets gång.
Ska bli kul att se slutresultatet.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
Panzar_Audi
31 maj 2010 · 820 Inlägg

Boostrider skrev:
Inte för att vara dryg men MÅNGA a-traktorprojekt är seriösare och ser betydligt bättre ut än detta.
Sen är de väl inge fel att den ser lite ut som en a-traktor? De flesta har ju byggt på den finaste sättet.


Dock så verkar de som att du lägger ner mycke tid och sen lär du dig ju en massa under byggets gång.
Ska bli kul att se slutresultatet.

Men så blev det ganska drygt ändå wink Jag är som sagt en glad amatör, och ja, alla lösningar är ju inte top of the line så att säga haha, inann projektet börja så var jag total nybörjare på allting, svetsning, plåtslageri osv osv!

Att den kommer likna en a-traktor är oundvikligt, men jag försöker undvika det i den största mån jag kan.

Kul hursom att du intresserar dig!

Senast redigerat av Panzar_Audi (31 maj 2010)

Om man säger
Volvoraggere STOLT BLÖJRAGGERE!
18 juni 2010 · 31 Inlägg

Hur Går Det?

2:A Året Som Fordons Mekaniker På KsPG
Kolla In Min Projekttråd!
Panzar_Audi
3 juli 2010 · 820 Inlägg

Jaaa, det kommer bli, har ju nytt garage och har glömt kameran varenda gång, men ska försöka komma ihåg till nästa gång!

Om man säger
Rayya
3 juli 2010 · 876 Inlägg

det börjar ta sig;)

Volvo V70n "Likeface" (2001)
strandberg31
3 juli 2010 · 2 419 Inlägg

Coolt projekt! hur blir det med besiktning?

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Panzar_Audi
4 juli 2010 · 820 Inlägg

Jadå det tar sig sakta men säkert, var i garaget en sväng idag och kom faktiskt en liten bit framåt, slutbesiktning från SFRO är också bokad, den tredje augusti så smäller det.

Skall försöka ta lite kort nästa gång jag är där, har minne som en guldfisk!

Mvh joakim

Om man säger
exzar
5 juli 2010 · 30 Inlägg

ang svettsningarna så har jag sätt folk som inte hållt i en svetts tidigare gjort bättre , och den extra tid det tar att göra de snyggt är knappt märkbar , så tråkigt att du inte la ner lite energi på att få snygga fogar och hållbara sådana , mer matrial betyder inte mer styrka smile

mvh

Volvo2
5 juli 2010 · 4 Inlägg

kanske dags för en update från nya garaget?

Panzar_Audi
5 juli 2010 · 820 Inlägg

exzar skrev:
ang svettsningarna så har jag sätt folk som inte hållt i en svetts tidigare gjort bättre , och den extra tid det tar att göra de snyggt är knappt märkbar , så tråkigt att du inte la ner lite energi på att få snygga fogar och hållbara sådana , mer matrial betyder inte mer styrka smile

mvh

Jahopp det var ju tråkigt att du tyckte så, och nej jag vet att mer matrial inte betyder mer styrka men dom fick godkänt av SFRO:s besiktningsman, tror han har ganska bra koll på svets så att jag litar nog lite mer på han smile

Om man säger
Panzar_Audi
5 juli 2010 · 820 Inlägg

Volvo2 skrev:
kanske dags för en update från nya garaget?

Ja det har du alldeles rätt i Daniel, men jag glömmer alltid kameran hemma.. douh!

Om man säger
Panzar_Audi
26 juli 2010 · 820 Inlägg

Bilfan börjar bli färdig nu, dock så har det spårat ur rätt rejält, inte så noggrann med utseendet längre om man säger så, så jag tänker inte uppdatera tråden här längre.

Dels pga att jag inte tycker/tror att den är särskilt intressant att titta på(kommer dock att komma upp på min sida), sen så är det för att vissa människor inte vet hur man framför kritik på ett vettigt sätt, vet att jag låter som gråtande p12 nu men jag känner inget behov av att visa upp bilen om folk inte uppföra sig på respektfullt sätt. Men tack för alla som gett bra kritik(konstruktiv), oavsett bra eller dålig sådan.

Nu kanske ni tänker att det är för att jag skäms, men icke, jag är som sagt inte ute efter bling-bling och glänsande krom, så nej, snarare tvärtom, jag är stolt, för jag vet att den kommer reta gallfeber på väldigt många iochmed att dem flesta kommer tro att det är en a-traktor.

Men är folk mot förmodan fortfarande intresserade så får ni skriva i tråden så kanske jag kan skaka fram några bilder.

Detta projektet har varit ett skojprojekt utan några som helst ambitioner, bilen skall och kommer vara ful, rå, ratstyle eller vad det kallas, den ska användas hårt!

Mvh Joakim

Senast redigerat av Panzar_Audi (26 juli 2010)

Om man säger
jimmzzan
26 juli 2010 · 1 168 Inlägg

inte alla som vågar sätta kapen i en 765 som ska bli pickup, och inte traktor ! har själv satt kapen i en 945 turbo -96a som jag byggde om till traktor. vi bygger ju inte på samma ritning iaf! kul att någon har fantasi och gör som dom själva vill, Inte min smak till 100% men detta blir mycket väl körbart för min del!
3/5!!

Panzar_Audi
26 juli 2010 · 820 Inlägg

Nåväl, några bilder ska jag väl kunna ge wink Men som sagt, den ser ut som fan, men förhoppningsvis blir det la lite bättre när jag får på lite färg på den, i vinter ska jag meka motor också, det kommer onekligen bli intressant!

Om man säger
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang