Volvo 765 Turbodiesel blir nånting som ska likna en pickup

Volvo2
23 mars 2010 · 4 Inlägg

nu åker vi

Panzar_Audi
23 mars 2010 · 820 Inlägg

Volvo2 skrev:
nu åker vi

Det har du alldeles rätt i, hämta nya ljus!

Om man säger
Panzar_Audi
23 mars 2010 · 820 Inlägg

Oscar-v-Linnea skrev:
Längesen jag kikade in här nu och det verkar ju gå framåt smile bra jobbat!

Tackar tackar smile

Det går framåt, men anledningen till att jag inte uppdaterat är pga att det som är gjort är ganska ointressant enligt mig tongue

Om man säger
JofooN Skrap
23 mars 2010 · 2 098 Inlägg

Panzar_Audi skrev:

JofooN skrev:
Hur går de? mer bilder vill vi ha! big_smile

Tyvärr händer ingenting för tillfället, har vart så jävla kallt ute så det går inte att meka i mer än 5min inann man fryser fast tongue Typiskt när man är så jäkla meksugen hmm

Tur att det har blivit varmare nu iallafall! smile hur går de förresten?

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
Bompeman
23 mars 2010 · 679 Inlägg

riktigt grymt projekt wink hur ska du fästa sidepipen sen då ?

Panzar_Audi
23 mars 2010 · 820 Inlägg

JofooN: Ja det är inte fel smile Det rullar på sakta men säkert, det blir inte jättemycket meck men meckar när jag har lust och tycker det är kul istället för att tvinga mig själv varje dag, gör man något när man oinspirerad så brukar det inte bli bra tongue

Bompeman: Tackar tackar smile Den sitter med ett par "hakar" på gummi som i sin tur sitter fast i M8-bult genom plåtenremsan. Kan ta lite kort på det om du är intresserad smile

Om man säger
Panzar_Audi
28 mars 2010 · 820 Inlägg

Här kommer en liten update!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/886954_600ofi.jpg
Satt dit sista plåtbiten på "mittendelen" av väggen, vet att det ser rötet ut som fan, men det kommer ändå inte synas sen, skall kläs in med trä.



https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/886956_m281hw.jpg
Närbild



https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/886957_6oow1k.jpg
Satt en av dem första täckplåtarna för insidan av kupén, ser ytterst lite av den här



https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/886958_byfnvo.jpg
Man ser väldigt lite av den från flaksidan, men jädrar vilken skillnad det gjorde på insidan, ser mycket fräschare ut



https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/886963_colmaf.jpg
Tycker det ser mycket fräschare ut med den där



https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/886967_faimz6.jpg
Här ser man hela plåten, skönt att ha en liten hobbyplåtbock hemma, så att man får till vinklarna ordentligt och slipper hålla på med massa olika plåtbitar som ska passa ihop



https://www1.garaget.org/gallery/archive/82155/886972_ya4fzp.jpg
Närbild, fick köra lite med nibblern på plåten precis vid balken för att det skulle passa bättre

Så det var allt för idag, orkade inte göra så mycket för var ganska så trött, var ute och härjade på stan igår med polaren!

Nu är även byggbesiktning från SFRO bokad, den sjätte April klockan 18:00 smäller det, hoppas att jag klara mig utan bestyr!

Mvh Joakim

Om man säger
hedberg_racing Volvo 740 fanatiker
28 mars 2010 · 240 Inlägg

har jag missat nått du skrivit? men varför har du ingen bakruta? bara en fundering..

annars ser det ju ut att tuffa på, har inte kikat in på bra länge

Volvo 855 t-5r T-gul
Mitsubishi l200 Evo
Isuzu D-MAX (2007)
Panzar_Audi
28 mars 2010 · 820 Inlägg

hedberg_racing skrev:
har jag missat nått du skrivit? men varför har du ingen bakruta? bara en fundering..

annars ser det ju ut att tuffa på, har inte kikat in på bra länge

Det är pga att den jag hade var i aluminium och dum och enfaldig som man är så märkte jag inte det förrän jag satte svetsen i den och efter det orka jag inte hålla på med den mer så jag sket i det tongue

Tackar smile

Om man säger
hedberg_racing Volvo 740 fanatiker
28 mars 2010 · 240 Inlägg

Panzar_Audi skrev:

hedberg_racing skrev:
har jag missat nått du skrivit? men varför har du ingen bakruta? bara en fundering..

annars ser det ju ut att tuffa på, har inte kikat in på bra länge

Det är pga att den jag hade var i aluminium och dum och enfaldig som man är så märkte jag inte det förrän jag satte svetsen i den och efter det orka jag inte hålla på med den mer så jag sket i det tongue

Tackar smile

haha okej, ser då ut att bli ett stabilt flak iaf (Y) keep up the good work

Volvo 855 t-5r T-gul
Mitsubishi l200 Evo
Isuzu D-MAX (2007)
Panzar_Audi
28 mars 2010 · 820 Inlägg

hedberg_racing skrev:

Panzar_Audi skrev:

hedberg_racing skrev:
har jag missat nått du skrivit? men varför har du ingen bakruta? bara en fundering..

annars ser det ju ut att tuffa på, har inte kikat in på bra länge

Det är pga att den jag hade var i aluminium och dum och enfaldig som man är så märkte jag inte det förrän jag satte svetsen i den och efter det orka jag inte hålla på med den mer så jag sket i det tongue

Tackar smile

haha okej, ser då ut att bli ett stabilt flak iaf (Y) keep up the good work

Tackar tackar, det skall göras(försöka iaf:cool:)!

Om man säger
Panzar_Audi
29 mars 2010 · 820 Inlägg

Kommer med en liten miniupdate..

Har mer eller mindre gjort samma sak som igår fast på andra sidan, satt in en täckplåt som skulle visa sig vara besvärligare att få till på förarsidan men blev bra tillslut, ser likadant ut som på andra sidan nu!

En fråga, vad tror ni om att fylla hålrummen som blir i dom gamla bakdörrarna med fogskum? Vill ha nått så lätt som möjligt som isolerar bra och håller sig kvar någorlunda.

Mvh Joakim

Om man säger
Panzar_Audi
29 mars 2010 · 820 Inlägg

Elda skrev:
Fogskum är bra! det kräver dock fuktighet för att expandera smile

Gött smile Funkar det att ta nån form av "vattenblommarspruta" och spruta in lite vatten försiktigt inann?

Om man säger
isak90
29 mars 2010 · 1 997 Inlägg

Fogskum drar åt sig fukt och så blir de rost.. hmm

Såg i någon annan tråd för nått år sen då de va en som fyllde massa hålrum med skum och fick ganska negativa kommentarer om att de skulle rosta sönder osv..

Så jag skulle kollat upp detta lite mer noga innan jag hade sprutat på smile

Annars gillar jag arbetet och den kommer bli grym wink

// Fredrik

Senast redigerat av isak90 (29 mars 2010)

Panzar_Audi
30 mars 2010 · 820 Inlägg

isak90: Njae, är du säker? Tror inte det drar åt sig mer fukt än något annat iso-material så jag håller med Elda på detta! Tackar, du får hålla tummarna för mig den sjätte big_smile

Om man säger
isak90
30 mars 2010 · 1 997 Inlägg

Elda skrev:

isak90 skrev:
Fogskum drar åt sig fukt och så blir de rost.. hmm

Såg i någon annan tråd för nått år sen då de va en som fyllde massa hålrum med skum och fick ganska negativa kommentarer om att de skulle rosta sönder osv..

Så jag skulle kollat upp detta lite mer noga innan jag hade sprutat på smile

Annars gillar jag arbetet och den kommer bli grym wink

// Fredrik

Nu har du fel. Visst drar fogskum åt sig fukt inann det härdat, men detta gär det för att härda då det använder fukten i luften för att härda. Härdat fogskum drar inte åt sig mer fukt än vilket annat isolermaterial som helst.

Okej isf e de jag som e fel ute.. Såg det nämligen i en annan tråd och han blev totalsågad för att han fyllde upp bakom en dörrpanel med det så därför skrev jag de.. Men isf tar jag tillbaka mitt påstående men tänkte bara hjälpa till wink roll

// Fredrik

Saabnorden lastbils chaffis......
30 mars 2010 · 299 Inlägg

annorlunda å kul bygge!!
schysst med alu lucka... som om inte dom bilarna är för lätta i baken som dom är.... inte nog med de  så kommer den bli ännu lättare som pickup... XD

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
Panzar_Audi
30 mars 2010 · 820 Inlägg

Elda skrev:

isak90 skrev:

Elda skrev:

Nu har du fel. Visst drar fogskum åt sig fukt inann det härdat, men detta gär det för att härda då det använder fukten i luften för att härda. Härdat fogskum drar inte åt sig mer fukt än vilket annat isolermaterial som helst.

Okej isf e de jag som e fel ute.. Såg det nämligen i en annan tråd och han blev totalsågad för att han fyllde upp bakom en dörrpanel med det så därför skrev jag de.. Men isf tar jag tillbaka mitt påstående men tänkte bara hjälpa till wink roll

// Fredrik

som sagt är det lika bra som tex frigolit, såklart inte likabra som oljebaserade Bitumenmattor eller bitumenmassa. Till båtar finns det speciellt fogskum med stängda porer som är 100% vattentätt när det torkat. För att inte riskera att en glasfiberbåt sjunker om den får en läcka och man använder fogskum för att lagra luft som flytkraften.

Åh andra sidan blir Saab alltid dissat här, men det finns folk som lever med dom i många år ändå wink garaget är inte den mest tillförlitliga informationskällan, tyvärr!

Jag tackar och bockar för informationen från er alla, jag vill för allt i världen inte chansa att det rostar där, för när det väl börjar där så är jag körd tongue

Mvh Joakim

Om man säger
Panzar_Audi
30 mars 2010 · 820 Inlägg

Saabnorden skrev:
annorlunda å kul bygge!!
schysst med alu lucka... som om inte dom bilarna är för lätta i baken som dom är.... inte nog med de  så kommer den bli ännu lättare som pickup... XD

Haha, njae den har nog faktiskt fått bättre viktfördelning, räknade lite på vad saker och ting vägde, taket och bakluckan vägde knappt nått jämfört med alla balka, profiler och plåtar som sitter i "mitten" nu, förhoppningsvis blir det lite bättre väghållning, eller ja, det blir väghållning. Den är ju mer eller mindre obefintlig i dessa bilarna original, känns som att åka båt tongue

Om man säger
Berglund_89
1 april 2010 · 1 476 Inlägg

Ska bli spännande att se hur det går för dig på besiktningen:) *håller tummarna*

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang