Saab 900 Turbo - Projektet avstannat och bilen är snart till salu!

Dött
  • 2 Följare
  • 169 428 Visningar
  • Projektet avslutat 13 maj 2013
mickefixare when ever - were ever
14 februari 2010 · 513 Inlägg

Hahahaha...det beror väl på vad du tänkt dig med Fiestan. Ska du skoja till den så varför inte. Vem har sagt att projekten måste va så överseriösa? Kom igen nu!! big_smile

_DamnIt R1 driver!
14 februari 2010 · 5 128 Inlägg

Från början hade jag sjukligt oseriösa ideer! En kort lista på vad jag tänkte då va
-Mattsvart
-Glitter i lacken (sånt som man har på papper, ville ju ha pearllack!)
-Fetaste japsdämparen
-Eldkastare i japsen
-Brutallåg
-14" fälgar med hyfsat breda däck

Så kombinerat seriöst och oseriöst tongue Men vet inte riktigt, motorn har en spricka någonstans, måste byta alla stötdämpare m.m. Så om den går bra genom besiktning (24 feb) så får den leva vidare och lekas med! Annars så slaktar jag den och köper ny! smile

mickefixare when ever - were ever
14 februari 2010 · 513 Inlägg

Låter precis så skruvat som jag tänkte mig det smile

Nä harva omkring med bilar som knappt e värda skatt o försäkring måste va botten av botten. Skickade en sån för en månad sen. Kostar mer o hålla rullande än vad man har glädje av den. Blir bara trött på det. Hade både spricka i toppen o nån kolv som nupit... Du har ju närmre till returbilen.se än vad jag har wink

_DamnIt R1 driver!
15 februari 2010 · 5 128 Inlägg

Hehe, får kanske se till att lägga upp tråd då! smile Kommer iaf en seriös sak på den! Skaffade mig en ny grill med extraljus! smile

Hehe, hade skickat den till skroten i hurva (ca 5km från mig) om det inte vore för att jag vill försöka få ut något från den! Så blir kanske att exportera till Ukraina! Har en kompis med kontakter där! smile

_DamnIt R1 driver!
15 februari 2010 · 5 128 Inlägg

Helt klart! Men dom pengarna jag räknar är enbart sånt som gått sönder hela tiden! Och om man måste använda bilen dagligen för att ta sig till jobbet och så, då går det inte att ha en så pass opålitlig bil ju!

Men är ju helt klart så, det kostar att få bilen som man vill ha den! smile Är ju allt annat än någon billig hobby!

Lunken90
15 februari 2010 · 8 Inlägg

Elda skrev:

_DamnIt skrev:
Lunken90 - Mitt tips till dig är dock att använda bonocell eller liknande, inte fogskum. Blir enklare, billigare och lättare att få det jämnt! smile

Mickefixare - Jo, det är ju det. Men när man lagt nästan lika mycket pengar på att reparera bilen under 1 år som man gav för den, då blir man rätt less på det! Så ja, synd att det slutar nu, men orkar inte mer!
Har faktiskt redan skaffat annan bil! En Ford Fiesta -81, men vet inte riktigt om jag ska va seriös nog att slänga upp en tråd på den?

köpte min og900 för 6 papp o lagt 14 i delar på den och 2-4 kvar inann den e klar roll Det är sant som dom säger, vill man vara fin får man lida pin smile

det blir gärna dyrt med att hålla på med alla dessa projekt  jag tänkte ju till och fixsa en gratis bil tongue
jag vet att den är avstäld och att det knäper i fram vagnen men vad gör det om den ändå kommer att plockas med =P min swift ska gå från skrot till riktigt snygg ^^

min lista :

före somaren som jag vill hinna tongue:

*få bilen i trafik
*stripa bilen på onödigt skit!
*ta bort lister och tanklocket
*rostlagning
(*bygga egen front och bakspoiler)
*en löjligt stor vinge
*luft intag på motorhuven
*fett japsdämpare
*ny stereo med tillbehör
*lack rosa lila metallic (med vita tribals) -lack finns redan
(kan bli jobbigt att hinna på 4 månader tongue)

I vinter:

*renovera och trimma motorn
*sänka
*måla undersidan av bilen Röd
*bygga ett nytt avgas sytem

_DamnIt R1 driver!
15 februari 2010 · 5 128 Inlägg

Elda: Nej, har märkt det! :rolleye: Redan spricka i antingen toppen eller blocket vid en vattenkanal. Dricker vatten! tongue Men ska klåpa mig lite och försöka täta! smile

Lunken90: Du har lite att hitta på då! smile Blir det projekttråd?

Lunken90
15 februari 2010 · 8 Inlägg

klart det blir bara jag får tummen ur röven och hämtar det. . . står i vinter villa under snön :S =P men jag ska säga till när jag har fått hem den blir nog till helgen wink

good_year
13 oktober 2010 · 755 Inlägg

_DamnIt skrev:
Liten update!
Nu är växellänkaget fixat! Va bara det som va felet. När man kollade och rörde spaken så snurrade den bara i den typ kopplingen mellan länkaget och lådan!
Så nu har jag alla växlar igen smile

börjar bli jobbigt att läsa denna tråden nu.. kommit till sida 12-13typ.. men roligt projekt du jobbar med och kämpar på hoppas jag.. ska fortsätta läsa nu men en liten fråga...
hur fixade du det?? har problem med min saab och hittar inget bra forum på det..
får bara i 1:an och 3:an..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang