2,5tum avgasrör = fullständig regestreringsbesiktning???

diforce
9 april 2006 · 279 Inlägg

nagasaki.020 skrev:
Släng en granat i polisbilen och kör iväg... det hade jag nog inte gjort men skulle vara kul att filma...

Visst hade det vart kul o filma, men typ 20-25år som påföljd "stor risk" så -- NEJ wink

two lies don´t cancel each other out
diforce
10 april 2006 · 279 Inlägg

har varit i kontakt med besiktningstekniker nu.. det ska i regel inte vara några problem om det klarar buller o avgasvärlden.. men om man gräver djupt i paragraferna så finns det en lag från 76årsm o uppåt att bilen måste vara omreggad vid ändring av motor+avgas.. denna regel används i stort sett aldrig men den FINNS!!!!!!!!!!!!!!!

two lies don´t cancel each other out
jonns labil eller va det la bil
18 april 2006 · 82 Inlägg

men det roliga i det hela med helbilsgodkända är oxo att du får byta från katten o bakåt och garantin gäller fortfarande,så egentligen så har inte polisen med det o göra,och är det godkänt av biltillverkaren så borde väll det även gälla polisen

objekt 142 t
kör sierra cossy
åker bmw 318
diforce
19 april 2006 · 279 Inlägg

jonns skrev:
men det roliga i det hela med helbilsgodkända är oxo att du får byta från katten o bakåt och garantin gäller fortfarande,så egentligen så har inte polisen med det o göra,och är det godkänt av biltillverkaren så borde väll det även gälla polisen

ja, men tydligen inte, det gäller i vanliga fall 99,9% hos polisen oxå, men i all den paragrafdjungel det finns med"styling" så kan man nog säga att det mesta är olagligt egentligen.. dock brukas ju vanligvis dom regler/paragrafer väldigt sällan av polis / besikning

two lies don´t cancel each other out
TeQuilla
19 april 2006 · 764 Inlägg

sisu1986 skrev:
dom stoppa mig i en kontroll och ville att jag skulle reg.bes min 850 för att jag hade satt dit öppet filter:S
men dom släppte mig till slut..
dom e inte friska i huvet..

Snacka om o vara brända i knoppen alltså. Där kan man ju tycka att dom borde lägga energin på nåt annat. Helt jävla otroligt.

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
TeQuilla
19 april 2006 · 764 Inlägg

diforce skrev:
har varit i kontakt med besiktningstekniker nu.. det ska i regel inte vara några problem om det klarar buller o avgasvärlden.. men om man gräver djupt i paragraferna så finns det en lag från 76årsm o uppåt att bilen måste vara omreggad vid ändring av motor+avgas.. denna regel används i stort sett aldrig men den FINNS!!!!!!!!!!!!!!!

Lika jävla förlegad som 99% av alla andra lagar.

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
Volvo_racing_no1 streetracer
19 april 2006 · 398 Inlägg

va fan släng på 3'' hela vägen.. det har jag på min 855:a funkar fin fint.. körme bara 1 burk och kat..

jonTe
19 april 2006 · 5 710 Inlägg

Det är inte 1:a gg Mr:M stoppar bilar och skickar de till SBP pga stort avgassystem.....
En arbetskamrat till mig blev stoppad och inskickad till SBP för 3" på hans 9000 -92 med väldigt tunna argument om att bilen skulle bli smutsigare mot miljön.
För nått år sedan var det någon på Zatzy (med en AUDI) som åkte dit på samma sak men han gick vidare med det och samlade dessutom in alla "tveksamma" böter med den omtalade mannens underskrift för att lyfta det ett snäpp, vad utgången blev av det hela känner jag inte till.

Helt klart är iaf att han är en märklig typ som rör upp känslor på folk i hela Skaraborg.

MVH Jonas
..............
TdiR
19 april 2006 · 269 Inlägg

Åkte en audi s4 biturbo när jag blev stoppad för att jag hade lexus lampor o valsning i bak ... 19" så han inget om , typ tar inte i nånstans så det är ok ... Hade även 3,5 tums avgas från turbon o hella vägen bak ... Åker till registreringsbesiktningen i skövde o då går allt igenom förutom 19" fälgar .... Sätter på org hjul o vips inga problem ...

Det var också Mr M som stoppa mig ... Provkörde bilen med ... Hehe var rätt så trimmad , 265 hk org ca 380-400 i min ....

Så kör bara inga problemos på besiktningen i skövde

VW Passat R Tdi 4motion
jonTe
19 april 2006 · 5 710 Inlägg

TdiR skrev:
... Åker till registreringsbesiktningen i skövde

Igentligen menar du OMbesikning va? en registreringsbesikting på din bil kräver bla intyg från AUDI på att de detaljer som sitter monterade på bilen är original= betydligt mera omfattande/krångligt.

MVH Jonas
..............
jonns labil eller va det la bil
19 april 2006 · 82 Inlägg

vet inte om dom gör nu som förr,då fick du skriva under att du godkänt o tagit emot bötern,om så är fallet i dag så skriv inte under utan låt det gå till tings sak,o jag kan lova att det läggs ner pga bristande bevisning,dom brukar inte orka engasera sig i sånna små saker,,,,men nu var det ju ett tag sen man blev stoppad som sagt

objekt 142 t
kör sierra cossy
åker bmw 318
TdiR
19 april 2006 · 269 Inlägg

Hej hej , själv fick jag inte skriva nåt utan fick en lapp bara där det stog att jag skulle utföra en REGISTRERINGSBESIKTNING  innom en månad elle körförbud ...

VW Passat R Tdi 4motion
Subzero
21 april 2006 · 1 Inlägg

Blev stoppad i Trollhättan för ett tag sedan, en rutinkontroll, skulle bara blåsa..
Gjorde detta å när han väntade på att den skulle visa resultatet så frågade han va ja har under huven.. "Motorn" svarade ja lite småflinande (för en gångs skull så kom ja på den kommentaren direkt istället för när man åker därifrån smile.. Han bara skrattade å sa att den låter lite mycket.. "Ja, det är kompressorn".. Låter riktigt skönt sa han samtidigt som alkohomätaren visade grönt å ja fick åka vidare.. Såna poliser ska det finnas fler av!!

Kör en Corrado G60 med Autorotor skruvkompressor, så den låter onekligen rätt mkt wink

Karlzzon The One Evolution
21 april 2006 · 1 627 Inlägg

claw skrev:
hejsan träffade det trevligaste snuten på länge på vägen ner till Elmia. Blev stoppad strax innan jag kom ut på motorvägen här i norrköping för att blåsa lite i röret. han på pekade att bilen lät "lite" mycket o jag svarade: Ja en del bilar gör ju det orginal. hans svar var: nu vet ju jag att det där inte är orginal avgassystemet men bilen låter ju Gött iaf ( men ett smile på läpparna ) sen tackade han för sig o släppte iväg mig.... smile

Jag vart stoppad i lkpg för ett tag sen för att glömt lyset på då undra han lite va de var för motor och lite sa jag att det var öppet filter och 2 tums system han sa bara ja jag såg att du hade ganska stor ljuddämpare sen var det inget mer med det

Fäll ner pungen och landa
Rockfordboy82 Galen bilstereobyggare och Skyline förare
25 april 2006 · 217 Inlägg

Den snuten är ökänd nästan ala har hört om honom!!!

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se
Nissan Skyline R34 GT-T "Nismo Edition" (1999)
Volkswagen Caddy Carrera Cup Edition Tdi-R "Chrissdesign Edition" (2008)
Svärd Mr,
25 april 2006 · 219 Inlägg

E det bara jag som har missat honom???  smile

Injen Husägare
25 april 2006 · 268 Inlägg

Svärd skrev:
E det bara jag som har missat honom???  smile

det ska du vara jäkligt glad för, för det är inte roligt att bli stoppad av honom

no turbo shit just real power
Svärd Mr,
25 april 2006 · 219 Inlägg

Blev stannad förra sommaren (i skara) för diverse neon som va mindre populära och dim ljus men just de polis mannen va väldigt trevlig.. och gav mig böter bara för att han hadeen rookie i bilen som skulle lära sig.

Grimling Professionell amatör
25 april 2006 · 451 Inlägg

morell är ju kokt i kabinetten..  blev stoppad av honom förra vintern i kontroll.. kom på fullt bredställ med min Epa med blanka sommardäck runt om i 10cm snö... helsike va han skällde på mig för däckena men på epa gäller ju inga mönsterkrav så jag käfta emot och rev boten han skrev till mig.. då blev han tvärsur åå hoppa in i piketen för åå sätta fast mig för motstånd eller nått men då informerade dom andra snutarna honom om att jag hade rätt... aldrig sett en vuxen karl så arg förut men jag fick åka.. det lustigaste var att han inte ens kolla att jag åkte 4-växlat.....   (= mvh grimling

AUDI - Four rings to rule them all
Volkswagen Typ 1 Bubbla "Low as my morals" (1961)
Junior30
26 april 2006 · 6 Inlägg

Hej. Om du åker till sbp och kollar att det är okay så kan du be dom att skriva ett intyg på att avgassystemet är godkänt. Sen kan du köra till pappa BLÅ och fråga om det var något mer som han ville antyda på  SBP nekar aldrig till ett intyg om man begär det.  ha en skön sommar så ses vi på vägen kanska .............................
saleen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang