5688
Sök

Audi 100 2.6 -94 Går ryckigt

638 Inlägg
10 maj 2009
Trådstartare
Tjenare

Har en Audi 100 2.6 -94 som inte går som den ska. Känns nästan som att den inte får soppa eller får alldeles för mycket soppa vid gaspådrag, oftast när man gasar lite hårdare fast inte full gas, typ vid kraftig acceleration.  Fast ibland gör den även det vid lugn gas innan man kommit till "läge 2" på gaspedalen, känns som att det är 2 lägen på audin iaf !?

Har bytt motortempgivare och det hjälpte lite för nu rycker den inte hela tiden vilket den gjorde förut.

Någon som har lite koll på just den här modellen och kan ge tips på felsökning?    kanske vacuumslangarna som är taskiga? Har bytt 1 av dom men hittar inte riktigt resten?
Men vad kan det annars tänkas vara för fel?

Behöver ni veta mer info om bilen/problemet så hojta till så försöker jag förklara bättre.

Tacksam för svar.
/Mvh "Renjägarn"

Kommer väl nånting här snart!

638 Inlägg
12 maj 2009
Trådstartare
Ingen som har några tips/ideer om vad det kan tänkas vara?

Behövs mer info om problemet så säg gärna till så får jag försöka komplettera.

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
12 maj 2009
chefen på jobbet hade en likadan, var en spridare som hade sagt upp sej.. märkes iof på tomgång att motorn gick på 5 bara., men värt å kolla smile

638 Inlägg
13 maj 2009
Trådstartare
Kollat och spridarna fungerar som dom ska.

Någon som har fler förslag på vad det kan tänkas vara?

638 Inlägg
17 maj 2009
Trådstartare
Fortfarande problem, ingen som är mycket kunnig på audi som kan tänkas veta vad problemet är?  Känns lite väl dyrt att byta lambdasonder och LMM om det kanske är nått mindre och enklare.

1 321 Inlägg
17 maj 2009
Kollat bränslefilter/bränsletrycktryck? tändstift, tändkablar? igensatt luftfilter?, kolla forumet nordicaudi.com

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

4 682 Inlägg
17 maj 2009
läs ut felkoder.

638 Inlägg
14 juni 2009
Trådstartare
Moparboy440 skrev:
läs ut felkoder.

Har varit runt i stan och försökt få någon att göra det. Men det enda dom säger är att vi gör det inte för det är inte exakt eller att vi får inte ut information genom det.....

Även fast jag säger " JAG BETALAR JU SKITEN "   men men, ska upp till svågern om några veckor så kör den i diagnostest där på hans jobb. Irriterande att man inte kan få hjälp trots att man betalar.

Ska checka tändning och stiften osv då det är lite billigare att felsöka det. hmm

Sök